עולם הווידאו הגנרטיבי עובר שינויים מהותיים שמעצבים מחדש את האופן שבו אנו תופסים תוכן דיגיטלי. בתום שבוע סוער בו יצאו כמעט במקביל סורה (Sora), המודל החדש של OpenAI, לצד המודלים החדשים של אמזון וגוגל, נראה שהעתיד של יצירת וידאו גנרטיבי הופך למורכב ומרתק יותר מאי פעם.
3 צפייה בגלריה
יצירה ריאליסטית של סורה
יצירה ריאליסטית של סורה
יצירה ריאליסטית של סורה
(OpenAI)
אופיר ביבי, VP Research בחברת לייטריקס הישראלית (שפיתחה פלטפורמה ליצירת וידאו באמצעות AI משל עצמה), מסביר ל-ynet על השבוע האינטנסיבי שעבר על תחום הווידאו הגנרטיבי, על ההבדלים בין המודלים והמשמעויות מאחורי ההשקות שלהם. "סורה, המודל החדש של OpenAI, תפס את מרכז הבמה", הוא אומר. "המודל, שפותח בבטא סגורה במשך חודשים רבים, שואף להגדיר מחדש את רף האיכות של תוכן גנרטיבי ויזואלי".
לדבריו של ביבי, סורה מציע תוצרים מרשימים מבחינת איכות, אך זמני היצירה הולכים ומתארכים ככל שהרזולוציה עולה. "כרגע הוא זמין לשימוש רק בממשק משתמש, מה שמעכב את שילובו בתהליכי מוצר מורכבים. עם זאת, על פי ההערכות, OpenAI תפתח את המודל גם לשימוש בממשקי תוכנה בעתיד הקרוב, כמו שעשתה עם מוצרים קודמים שלה".
3 צפייה בגלריה
מתוך סרטונים שיצר המודל של גוגל VEO
מתוך סרטונים שיצר המודל של גוגל VEO
מתוך סרטונים שיצר המודל של גוגל VEO
(גוגל)
אז האם סורה באמת כל כך מהפכנית כמו שעושים ממנה?
"למרות הציפיות הגבוהות, נכון לעכשיו סורה ממוקם בדור הנוכחי של מודלי הווידאו הקיימים. ההבדל העיקרי הוא הדגש על איכות התוצר. אמזון וגוגל הציגו פתרונות חדשניים משלהן בשבוע האחרון, שהם לא פחות מרשימים", הוא טוען.
המודל של אמזון "נובה" (Nova), כפי שמציין ביבי, מתמקד בניתוח וידאו באמצעות AI ומספק פלט טקסטואלי לתובנות וזיהוי תבניות. "זהו כלי שמיועד לתעשיות כמו מדיה, אבטחה וניהול נתונים", הוא מסביר. "מצד שני, גוגל פתחה את Veo, מודל ייצור הווידאו שלה, לשימוש פרטי במסגרת שירותי הענן שלה. המודל נגיש כרגע ללקוחות עסקיים בלבד, מה שמדגיש את האסטרטגיה של החברה להתמקד בערך מסחרי דרך שירותי הענן".
3 צפייה בגלריה
אמזון מציגה את משפחת מודלי ה"נובה" שלה
אמזון מציגה את משפחת מודלי ה"נובה" שלה
מתוך סרטון שיצר המודל "נובה" של אמזון
(אמזון)
מודל פתוח מול מודל סגור
כשמדברים על השוק הגנרטיבי, ביבי מדגיש את החלוקה בין מודלים פתוחים לסגורים. "לדוגמה, Runway החלה עם מודל סגור שתמך במוצר שלה ורק לאחרונה הנגישה אותו דרך API. לעומתם, מודלים פתוחים כמו אלה של לייטריקס ו-Stability ממשיכים למשוך קהילות מפתחים שמרחיבות את היכולות שלהם בצורה חדשנית. היתרון של המודלים הפתוחים הוא בנגישות ובפוטנציאל למונטיזציה".
ביבי מסביר כי בעוד ששחקניות גדולות אחרות בעולם יצירת הווידאו, מפתחות מודלים המתמקדים באיכות על חשבון זמני יצירה, בחברות כמו לייטריקס בוחרים להתמקד במהירות יצירת הווידאו מבלי להתפשר על איכות התוצר.
לסיום, ביבי מתייחס לתחרות הגוברת בשוק: "המרוץ להובלה בשוק הווידאו הגנרטיבי רק מתחיל. כל חברה בוחרת גישה משלה. סורה של OpenAI, כמו גם המודלים של אמזון וגוגל, ממחישים את הדינמיקה בשוק שמתפתח במהירות. התחרות מביאה לשיפורים טכנולוגיים ולתהליכים חדשניים. התוצאה היא עולם יצירה דיגיטלי מגוון יותר, שימשיך להפתיע ולהגדיר מחדש את האופן שבו אנו צורכים תוכן ויזואלי".