הבהלה ל-AI נותנת את אותותיה גם על ענקיות הטכנולוגיה המבוססות ביותר. ב"בלומברג" מדווחים הבוקר (שני), כי אפל נמצאת במגעים עם גוגל, בניסיון לבשל עסקת-ענק שתאפשר הטמעה של מודל ג'מיני בפיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית שצפויים להגיע למכשירי אייפון. נזכיר כי רק בחודש שעבר דווח שאפל לחצה על דוושת הבלם בכל הנוגע לפרויקט המכונית האוטונומית, והפנתה את מרבית המשאבים - מימון וכוח אדם, מפרויקט "טיטאן" לחטיבת הבינה המלאכותית של החברה.
1 צפייה בגלריה
ג'מיני יגיע למכשירי אייפון?
ג'מיני יגיע למכשירי אייפון?
ג'מיני יגיע למכשירי אייפון?
(עיבוד תמונה)
שיתוף פעולה מהסוג הזה לא זר לשתי החברות, שאומנם מציגות על פני השטח יריבות אידיאולוגית עמוקה, אך למעשה חולקות כיסים ונכסים - בין היתר באמצעות עסקת-ענק נודעת לשמצה אחרת, שמביאה את מנוע החיפוש הדומיננטי של גוגל אל דפדפן ספארי של אפל במכשירי אייפון. אם אכן תיחתם עסקה נוספת סביב תכונות AI שמבקשת אפל להביא למשתמשי אייפון, היא תבסס עוד יותר את המעמד של גוגל כמובילה הטכנולוגית העיקרית בתחום.
עוד בנושא:
לפי הדיווח, באפל בוחנים גם אפשרות לשימוש במודל GPT של חברת OpenAI, אולם נראה שזו אפשרות פחות סבירה והגיונית מבחינה עסקית. באשר לשאלת לוחות הזמנים, מנכ"ל אפל, טים קוק, הצהיר כי בכוונתו להביא פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית למשתמשים במהלך השנה הנוכחית. ייתכן כי הצהרה זו היא המנוע של אפל, למהר ולסגור שיתוף פעולה חיצוני ולא להתבסס על פיתוחים פנימיים של החברה.
רק לפני שלושה חודשים השיקה גוגל את ג'מיני, שהוגדר כ"מודל הבינה המלאכותית המתקדם ביותר" של החברה. מדובר במולטי-מודל, שיודע לעבד סוגים שונים של דאטה - טקסט, תמונות, וידאו וקוד. בעת ההשקה הציגה גוגל נתונים שמראים כי הביצועים של ג'מיני עולים על אלה של GPT-4 מבית OpenAI, בשורה של מדדים. בחודש שעבר ספג המודל ביקורת נוקבת, לאחר שמחולל התמונות על בסיסו החל לייצר תמונות שאינן נאמנות להיסטוריה.