להתראות בארד, שלום ג'מיני: גוגל הכריזה היום (ה') כי היא ממתגת מחדש את הצ'אטבוט בארד ומשנה את שמו לג'מיני. בנוסף, החברה משיקה לראשונה אפליקציה של ג'מיני למובייל וכן גרסה בתשלום שתיקרא Gemini Advanced ותעלה 20 דולר בחודש.
1 צפייה בגלריה
ג'מיני
ג'מיני
ג'מיני
(צילום: rafapress / Shutterstock)
ג'מיני קרוי על שמו של מודל השפה הגדול (LLM) שגוגל הציגה בסוף השנה שעברה בניסיון לקרוא תיגר על GPT-4 של OpenAI. מדובר למעשה בסדרה של מודלים בכמה גדלים - אולטרה, פרו ונאנו. הגרסה החינמית של הצ'אטבוט מבוססת על מודל הפרו, בזמן ש-Gemini Advanced מבוסס על מודל האולטרה הגדול והמשוכלל יותר.
לפי גוגל, "מודל Ultra 1.0 הופך את Gemini Advanced לגרסה הרבה יותר משוכללת עם יכולות מתקדמות בהשלמת משימות מורכבות כמו תכנות, הסקת מסקנות לוגית, ביצוע הוראות ברמת דיוק גבוהה ועזרה בעבודה יצירתית. Gemini Advanced לא רק מותאם לשיחות ארוכות יותר ברמת פירוט גבוהה יותר, הוא גם יכול לפרש יותר טוב את ההקשר מתוך הנחיות קודמות".
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
Gemini Advanced זמין ב-150 מדינות בשפה האנגלית, כולל בישראל. מחירו יעמוד על 20 דולר (74.90 ש"ח בישראל). מצטרפים חדשים יקבלו תקופת התנסות של חודשיים בחינם. המשתמשים יוכלו להשתמש ביכולות של ג'מיני בשירותים השונים של גוגל, כמו ג'ימייל, דוקס, סליידס ושיטס. גוגל למעשה מיישרת קו עם המתחרות שהשיקו גם הן גרסאות בתשלום ak צ'אטבוטים שלהן: ל-OpenAI יש את ChatGPT Plus, למיקרוסופט את Copilot Pro ולאנתרופיק את Claude Pro. המחיר של כולם עומד על 20 דולר בחודש.

ג'מיני מגיע למובייל

בנוסף, גוגל משיקה לראשונה אפליקציית אנדרואיד של הצ'אטבוט שלה, ומשלבת אותה באפליקציית גוגל ל-iOS. לפי החברה, באמצעות האפליקציה ניתן להקליד לצ'אטבוט הנחיות, לשוחח איתו, להעלות תמונות ולבקש ממנו עזרה במגוון תחומים: ניתן למשל לצלם תקר בצמיג ולשאול את ג'מיני כיצד לתקן אותו.
מעתה ניתן גם לשלב בין ג'מיני לבין גוגל אסיסטנט ולהשתמש בצ'אטבוט כעוזר קולי. ג'מיני למובייל מושק היום בארה"ב בשפה האנגלית, והחל מהשבוע הבא יהיה ניתן להשתמש בו באנגלית בעוד מקומות, כמו גם ביפנית ובקוריאנית. בגוגל מבטיחים להוסיף עוד שפות בהמשך.