מלחמת הצ'אטבוטים עולה מדרגה: מיקרוסופט הכריזה אמש (יום ב') על Copilot Pro, מינוי בתשלום שיעניק למשתמשים גישה ליכולות מתקדמות יותר של הצ'אטבוט Copilot ויעלה 20 דולר בחודש. המהלך מעמיד את מיקרוסופט בתחרות מול בת-חסותה OpenAI, שמציעה מינוי במחיר דומה ל-ChatGPT Plus, ועם גוגל, שלפי ההערכות תגבה תשלום על הגישה ל-Bard Advanced, גרסה מתקדמת של הצ'אטבוט שלה שטרם יצאה לשוק.
2 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot. עכשיו גם בתשלום
(צילום: JLStock / Shutterstock)
לפי ההודעה שפרסמה מיקרוסופט, Copilot Pro יספק את "הפיצ'רים והיכולות המתקדמים ביותר" למשתמשים שרוצים לשדרג את חוויית ה-Copilot שלהם. "בין אם אתם צריכים עזרה בכתיבה, תכנות, עיצוב, מחקר או למידה, Copilot Pro משפר את הביצועים, הפרודוקטיביות והיצירתיות", הצהירה החברה.
אחד הפיצ'רים הבולטים והמסקרנים ביותר של Copilot Pro הוא אינטגרציה עם יישומי הפרודוקטיביות של מיקרוסופט - וורד, אקסל, פאוורפוינט, אאוטלוק וכו'. הוא יוכל למשל לסכם עבורכם מיילים שקיבלתם, או לכתוב טיוטות לפי פרומפטים (פקודות טקסטואליות). במיקרוסופט אומרים כי Copilot Pro ירוץ על המכשירים השונים של המנויים על מנת להבין הקשרים ולתת מענה ברשת, במחשב, באפליקציות שונות ובקרוב גם בטלפון.
יתרון נוסף של Copilot Pro על פני הגרסה החינמית הוא גישה ל-GPT-4 Turbo, מודל השפה המתקדם ביותר של OpenAI. בחברה אומרים שבהמשך יוכלו המשתמשים לבחור בין מודלים שונים בהתאם לצורכיהם. המנויים יקבלו 100 קרדיטים ביום וגישה לפיצ'רים מתקדמים של Image Creator from Designer, מחולל התמונות שמבוסס על DALL-E3 של OpenAI. יתרון נוסף הוא האפשרות לבנות Copilot GPT - צ'אטבוט שניתן להתאמה אישית ללא צורך בתכנות, בדומה ל-GPTs שהציגה OpenAI בנובמבר.
Copilot Pro צפוי להתחרות באופן ישיר ב-ChatGPT Plus של OpenAI, שעולה גם הוא 20 דולר בחודש ומבוסס על אותו מודל שפה. מיקרוסופט, נזכיר, היא התומכת העיקרית של OpenAI והשקיעה בה כ-13 מיליארד דולר עד כה. ההבדל העיקרי בין שני המינויים הוא האינטגרציה בין Copilot Pro לבין יישומי הפרודוקטיביות של מיקרוסופט שאינה קיימת ב-ChatGPT Plus, כך שאם אתם משתמשים כבדים בוורד, אאוטלוק ושות', ייתכן שזה המינוי המתאים עבורכם.
2 צפייה בגלריה
ChatGPT וג'מיני
ChatGPT וג'מיני
המתחרים, OpenAI וגוגל
(צילום: Mojahid Mottakin / Shutterstock)
מתחרה נוספת היא גוגל: בחודש שעבר הודיעה החברה כי תשיק בתחילת 2024 את Bard Advanced, גרסה מתקדמת של הצ'אטבוט Bard, שתתבסס על מודל השפה (LLM) החדש ג'מיני אולטרה, שלפי גוגל ביצועיו עולים על אלה של GPT-4 בשורה של מדדים. גוגל אומנם סירבה לומר עד כה אם בכוונתה לגבות תשלום על השימוש ב-Bard Advanced, אבל סביר מאוד להניח שהיא תלך בעקבותיהן של מיקרוסופט ו-OpenAI. השאלה הגדולה היא אם המחיר של גוגל יהיה יותר אטרקטיבי.

עידן ה-Copilot

במקביל להכרזה על Copilot Pro, הודיעה מיקרוסופט אמש כי תאפשר לארגונים בכל הגדלים להצטרף לשירות Copilot for Microsoft 365, שמטמיע יכולות בינה מלאכותית בחבילת יישומי הפרודוקטיביות של החברה. החברה השיקה את השירות בנובמבר, אך עד כה ההרשמה הייתה מוגבלת לארגונים עם 300 משתמשים לפחות. המחיר: 30 דולר למשתמש לחודש. מיקרוסופט לא מסתירה את ההתלהבות שלה מתחום הבינה המלאכותית בשנה האחרונה. מאז ההשקה של ChatGPT בנובמבר 2022, שינתה החברה את הפוקוס שלה לתחום ה-AI שאותו היא רואה כטרנספורמטיבי עבור תעשיית הטכנולוגיה. בשנה האחרונה השיקה החברה שורת עוזרי AI תחת המיתוג Copilot ("טייס-משנה") ולאחרונה אף הגדילה לעשות והוסיפה כפתור Copilot פיזי למקלדת.