טיקטוק השיקה היום (ד') את שירות הזרמת המוזיקה החדש שלה, טיקטוק מיוזיק, בשלושה שווקים חדשים - אוסטרליה, מקסיקו וסינגפור. מדינות אלה מצטרפות לאינדונזיה וברזיל שהשירות הגיע אליהן מוקדם יותר החודש. בשלב הראשון האפליקציה תהיה זמינה במתכונת של בטא סגורה (גרסה מוקדמת שעדיין אינה פתוחה לקהל הרחב).
2 צפייה בגלריה
טיקטוק מיוזיק
טיקטוק מיוזיק
טיקטוק מיוזיק. מצטרפת לשוק צפוף ולא רווחי
(צילום: Poetra.RH / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי טיקטוק, השירות החדש כולל מיליוני רצועות של אלפי אמנים שונים והוא מאפשר למשתמשים "להאזין, לשתף ולהוריד את המוזיקה שהם גילו בטיקטוק, ובנוסף לשתף את השירים והאמנים האהובים עליהם עם הקהילה שלהם בטיקטוק". השירות מציע למשתמשים שלושה חודשי ניסיון בחינם.
טיקטוק מיוזיק מצטרפת לשוק שנשלט כיום על ידי ספוטיפיי ואפל מיוזיק, כשהיתרון שלה על פניהן הוא כמובן האינטגרציה עם האפליקציה הראשית של טיקטוק שנהנית מפופולריות רבה, במיוחד בקרב צעירים, וכבר הוכיחה את עצמה ככלי יעיל לגילוי מוזיקה חדשה. סרטונים ויראליים בטיקטוק הצליחו בשנים האחרונות להעלות מן האוב שירים ישנים ולהחזיר אותם למצעדי הלהיטים, כמו שקרה בשנת 2020 לשיר Dreams של להקת פליטווד מק.
על הצוות של טיקטוק מיוזיק, אגב, נמנה יונתן קוטנר, שהיה בעבר עורך מוזיקלי בספוטיפיי ומילא תפקידים שונים בתעשיית המוזיקה בישראל במשך שני עשורים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
ספוטיפיי. מתחרה חדשה
(צילום: EPA)
האפליקציה החדשה תאפשר למשתמשים לייבא את ספריית המוזיקה שלהם, להוריד שירים להאזנה במצב אופליין ולצפות במילות השירים בזמן אמת. פיצ'ר נוסף יאפשר לזהות שירים שהמשתמשים שומעים בסביבה - למשל במסעדה או ברדיו - בדומה לשירות שאזאם. לטיקטוק מיוזיק יהיו גם פיצ'רים חברתיים, שיאפשרו למשתמשים לכתוב תגובות ולתקשר עם משתמשים אחרים. שירותי סטרימינג מסוגם של ספוטיפיי ואפל מיוזיק היו אחראים ל-84% מההכנסות ממוזיקה מוקלטת בארה"ב בשנת 2022, אך השוק הזה טרם הוכח כרווחי. ספוטיפיי, שהשירות שלה הוא הפופולרי בעולם, סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם הפסד של 156 מיליון אירו. טיקטוק מיוזיק הוא לא הניסיון הראשון של בייטדאנס, החברה האם של טיקטוק, להיכנס לשוק הסטרימינג. בשנים האחרונות הפעילה החברה שירות להזרמת למוזיקה בשם Resso בהודו, אינדונזיה וברזיל. בעקבות ההשקה של טיקטוק מיוזיק, Resso ימשיך לפעול אך ורק בהודו - מדינה שאסרה על השימוש בטיקטוק כבר לפני שלוש שנים.