השראה רבה מהאחיות אינסטגרם וטיקטוק: ענקית הסטרימינג ספוטיפיי חשפה אמש (יום ד') את אחד העדכונים הגדולים ביותר בתולדותיה, המביא עימו שינוי ומתיחת פנים משמעותית למסך הבית של הפלטפורמה. במסגרת העדכון, יזכה מסך הבית למספר שדרוגים ושינויים שיהפכו אותו לחממת תוכן שלמה הסובבת כולה סביב תכני האודיו הזמינים באפליקציה.
1 צפייה בגלריה
מסך הבית החדש של ספוטיפיי
מסך הבית החדש של ספוטיפיי
מסך הבית החדש של ספוטיפיי
(צילום: Spotify)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליהם בעיצוב החדש של ספוטיפיי הוא העובדה שמדובר במראה מוכר: מסך הבית החדש של הפלטפורמה הפך למעשה לפיד אינסופי שאותו ניתן לגלול למעלה ולמטה, החושף למשתמשים שירים חדשים ועדכונים על שלל היוצרים שאחריהם הם עוקבים - החל מאלבום או סינגל חדש ועד לעדכון על הפרק החדש של ריפרש ופודקאסטים אחרים. בספוטיפיי מגדירים את הפיד החדש כדרך חדשה "לגלול דרך המוזיקה".
(צפו: עמוד הבית החדש של ספוטיפיי)
העיצוב הזה מזכיר כמובן שתי רשתות חברתיות מאוד פופולריות - טיקטוק ואינסטגרם, הבנויות גם הן בשיטת פיד אנכי אינסופי. הפיד החדש יציג בחלקו העליון את מה שהיינו רגילים לראות עד היום - מספר מלבנים המעניקים לנו גישה מהירה לתכנים האחרונים ששמענו, אך מתחת לאותם מלבנים יתגלה לנו עולם תוכן חדש לחלוטין שיכלול כעת סרטונים וקטעי אודיו קצרים של שלל תכנים שעשויים להיות רלוונטיים אלינו. את התכנים השונים נוכל לסמן כ"אהובים", לשתף בקלות גם מחוץ לספוטיפיי ועוד.
נכון לרגע זה לא ממש ברור איך ספוטיפיי הולכת להתאים את התוכן שיוצג לנו אלינו והאם היא הולכת לעשות שימוש באלגוריתם חכם דמוי טיקטוק, אך נראה שעיקר ההמלצות יתבססו על התכנים שאנחנו כבר עוקבים אחריהם בפלטפורמה. כמו כן, ספוטיפיי תמשיך לספק במסך הבית גישה מהירה לפלייסטיים השבועיים שלנו וכן לפלייליסטים נוספים שהיא מכינה עבורנו. החברה לא מסרה מתי העיצוב החדש יגיע לכל המשתמשים.
לצידו של הפיד החדש הכריזה החברה על מספר פיצ'רים נוספים, המעניין שבהם הוא פיצ'ר חדש בשם "DJ". מדובר למעשה במנוע AI חדש וחכם המסוגל לנתח את הרגלי השמיעה והשימוש שלנו בספוטיפיי על מנת לנגן לנו תכנים שונים באופן אוטומטי. נכון לרגע זה DJ זמין לשימוש במסגרת בטא יחסית מצומצמת ולמשתמשי פרימיום ברחבי ארצות הברית וקנדה בלבד. לצידו של DJ הציגה החברה פיצ'ר "ערבוב שירים חכם" חדש.