חקירה רחבה של הרשות לצרכנים ושווקים בהולנד (ACM), שהחלה בשנת 2019, העלתה כי ענקית הטכנולוגיה אפל הפרה את חוקי התחרות המקובלים במדינה, ניצלה לרעה את מעמדה בשוק ודרשה ממפתחי האפליקציות לשלם עמלות גבוהות של עד 30% על רכישות דיגיטליות, תוך חיוב להשתמש במערכות התשלום הפרטיות של החברה. רשות התחרות של הולנד הורתה לאפל להתחיל ביישום השינויים הנדרשים שפורסמו במסגרת ההצהרה עד ל-15 בינואר, או שתהיה צפויה לקנס של עד 50 מיליון אירו.
1 צפייה בגלריה
אפסטור
אפסטור
חנות האפליקציות של אפל
(צילום: שאטרסטוק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההצהרה שפורסמה ביום שישי האחרון קובעת כי על אפל לאפשר למפתחי אפליקציות היכרויות המשווקות באפסטור להשתמש במערכות תשלום חלופיות באופן מיידי. זאת, לאחר שעלה מהחקירה כי אפל מיקדה את מדיניות התשלום הבעייתית שלה בקרב אפליקציות מסוג זה, בהן טינדר, אוקיי-קיופיד ואפליקציות היכרויות פופולריות אחרות.
מאץ' גרופ, הבעלים של אפליקציית טינדר, הגיבה לפסיקה של בית המשפט בהולנד שאישר את החלטת הרגולטור: "אנחנו מברכים על הפסיקה שניתנה היום ברוטרדם המאשרת את הקביעה אודות השימוש הכפוי של אפל במערכות התשלום הפרטיות שלה לצד השימוש בשיטות אחרות המפרות את חוקי התחרות של האיחוד האירופי".
זוהי לא הפעם הראשונה בה אפל עומדת על דוכן הנאשמים בשל התנהלות לא תקינה בכל הקשור לשימוש באמצעי תשלום חיצוניים באפליקציות המשווקות בחנות של החברה. בחודש ספטמבר האחרון פסק בית המשפט בקליפורניה בקרב המתוקשר בין אפל לבין חברת Epic Games, מפתחת המשחק הפופולרי פורטנייט, כי על אפל לאפשר לאפליקציות לקדם דרכי תשלום עצמאיות. טרם ברור אם ומתי תיושם הפסיקה בפועל, בעקבות הגשת הערעור של אפל. הסוגייה הגיעה גם לפתחו של הפרלמנט בדרום קוריאה, שקבע כי על אפל וגוגל לאפשר למפתחי אפליקציות להשתמש בשיטות תשלום חיצוניות.
מאפל נמסר בתגובה: "אנחנו לא מסכימים עם הצו שהוצע על ידי ה-ACM והגשנו ערעור. לאפל אין עמדה דומיננטית בשוק הפצת התוכנה בהולנד, והיא אף השקיעה משאבים אדירים בסיוע למפתחי אפליקציות היכרויות להגיע למשתמשי האפסטור ולשגשג בה".