הכנסת תחגוג היום (ב') את יום הולדתה ה-74 יחד עם אלפי תלמידים, חיילים, שוטרים, אזרחים ותיקים וחניכי תנועות הנוער שיגדשו את המשכן משעות הבוקר. הם יבקרו במתחמי חוויה, יקבלו הצצה לעבודה שמאחורי הקלעים ויכירו כמובן את חברי הכנסת. בארבע אחר הצהריים תתכנס המליאה לישיבה חגיגית בנוכחות הנשיא יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. אורחים מיוחדים בחגיגות: כוכבי טיקטוק מרחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: PixieMe / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אמיר אוחנהאמיר אוחנהצילום: אבי אוחיון, לע"מ
את החגיגות יפתח יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס נטיעות בגן הארכיאולוגי הצמוד לרחבת הכנסת. מרבית ועדות הכנסת ישנו את פניהן ביום זה, לטובת פעילויות שונות כמו פאנלים ומפגשי שיח. היו"ר אוחנה אמר: "כשמסתכלים לאחור על 74 שנותיה של הכנסת, אפשר להתגאות על האתגרים הרבים אותם צלחה ובהישגים אשר הביאה לריבון, העם היושב בציון. הרשות המחוקקת שיחקה תפקיד משמעותי בצומתי הכרעה בתולדות המדינה, כיאה למעוז הדמוקרטיה שהיא והמקום בו מתקבלות הכרעות על כללי המשחק. אני מתחייב לחזק את מעמדה ביחס לרשויות האחרות".
2 צפייה בגלריה
ג'ינרווה אולמו, סורין אובידיו מורסנו וקלרה רוסו
ג'ינרווה אולמו, סורין אובידיו מורסנו וקלרה רוסו
מימין לשמאל: כוכבי הטיקטוק ג'ינרווה אולמו, סורין אובידיו מורסנו וקלרה רוסו
(צילום: באדיבות טיקטוק)
אורחים נוספים שיגיעו לכנסת היום הם חברי משלחת שהם כוכבי טיקטוק בינלאומיים המבקרים בישראל ביוזמת משרד החוץ. הכנסת תהיה היעד הראשון בביקורם בארץ. מה שהכוכבים יתפסו במצלמת הטלפון הנייד יוצג בפני מיליוני העוקבים שיש לכל אחד מהם.
בין האורחות יהיו קטי פרנקלין הבריטית שגרה בקומונת הטיקטוקרים הטרנדית בלונדון עם 2.6 מיליון עוקבים; ויויאן סאפי שנבחרה לאחת מעשרת הטיקטוקרים הפופולריים ביותר בהונגריה; וכן וורן רובי היוצר הבריטי שמפרסם מאות סרטונים והיום יש לו 3.2 מיליון עוקבים. את הנבחרת, שבה גם כוכבי טיקטוק מאיטליה, רומניה, אירלנד וצ'כיה, ילוו כוכבי הטיקטוק המצליחים בישראל ובהם אביתר עוזרי שאחריו ואחרי כלבת הצ'יוואווה שלו עוקבים כעשרה מיליון בני אדם; שחר ליבנה קורא המחשבות שמטריף את העולם עם ארבעה מיליון עוקבים; ואמנית ציורי גוף וידיים ייחודיים, ויקה ברן, שלה שלושה מיליון עוקבים.
הטיקטוקרים יפגשו בין השאר את ריילי כלבת משמר הכנסת ויתעדו את כניסתם אל המליאה. לירון ריפמן שוורץ, מנהלת מדיניות ציבורית וקשרי ממשל בטיקטוק ישראל, אמרה כי "היכולת של טיקטוק להדהד סיפורים מקומיים ברחבי העולם יוצרת קהילה גלובלית ענקית שבה כולם מרגישים בטוחים ליצור ביחד".