גוגל השקיעה קרוב ל-400 מיליון דולר באנתרופיק (Anthropic), סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית שהוקם על-ידי יוצאי OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT ו-DALL-E2 - כך דיווח אתר בלומברג. אנתרופיק פיתחה צ'אטבוט בשם קלוד (Claude), אך היא טרם חשפה אותו לציבור.
2 צפייה בגלריה
גוגל ו-ChatGPT
גוגל ו-ChatGPT
גוגל ו-ChatGPT
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)

עוד בנושא:

גוגל ואנתרופיק סירבו להתייחס לדיווחים על ההשקעה, שפורסמו הן בבלומברג והן בפייננשל טיימס. עם זאת, החברות הודיעו בנפרד על שיתוף פעולה שבמסגרתו נבחרה גוגל כספק הענן העיקרי של אנתרופיק, והיא תספק לה את תשתיות המיחשוב הדרושות כדי לאמן ולהפעיל את מערכות הבינה המלאכותית שהיא מפתחת.
"אנחנו חוברים לגוגל קלאוד כדי לתמוך בשלב הבא של אנתרופיק, שבו אנחנו נעמיד את מערכות הבינה המלאכותית שלנו לשימושם של יותר אנשים", מסר מנכ"ל אנתרופיק, דאריו אמודיי, "השותפות הזאת מעניקה לנו תשתית ענן עם הביצועים וההיקף שאנחנו צריכים".
מנכ"ל גוגל קלאוד, תומאס קוריאן, מסר: "גוגל קלאוד מספקת תשתית פתוחה לדור הבא של הסטארטאפים בתחום הבינה המלאכותית, והשותפות שלנו עם אנתרופיק היא דוגמה מצוינת לאיך אנחנו עוזרים למשתמשים ולעסקים לנצל את הכוח של בינה מלאכותית מהימנה ובטוחה".
אמודיי הקים את אנתרופיק בשנת 2021, לאחר שהתפטר מתפקידו כסגן נשיא למחקר ב-OpenAI בעקבות חילוקי דעות לגבי הכיוון שאליו הולכת החברה. לפי הדיווח בפייננשל טיימס, אמודיי ובכירים נוספים ב-OpenAI חששו שההשקעה של מיקרוסופט בחברה תסיט אותה מההתמקדות המקורית שלה בפיתוח מערכות בינה מלאכותית בטוחות לכיוון מסחרי יותר.
אל אמודיי הצטרפה אחותו, דניאלה אמודיי, שהייתה עד 2020 סגנית נשיא לבטיחות ומדיניות ב-OpenAI ומכהנת כיום כנשיאת אנתרופיק. גם המייסדים השותפים של אנתרופיק, סם מקדנליש וג'ק קלארק, הם בכירים לשעבר ב-OpenAI שכיהנו בחברה כמנהל מחקר ודירקטור מדיניות.
אנתרופיק גייסה יותר מ-700 מיליון דולר לפני ההשקעה של גוגל, אבל ייתכן שהיא תיאלץ להחזיר חלק מהסכום: המשקיעה הגדולה ביותר בחברה היא אלמידה ריסרץ', קרן הגידור של סם בנקמן-פריד שהגישה בקשה לפשיטת רגל בסוף השנה שעברה במסגרת קריסתה של בורסת הקריפטו FTX. בעקבות זאת סומנה אנתרופיק כנכס שעשוי לאפשר לנושים לקבל את כספם בחזרה.
2 צפייה בגלריה
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT. המתחרה קלוד בדרך
(צילום: רויטרס)
באתר של אנתרופיק נכתב כי המטרה של החברה היא "לבנות מערכות בינה מלאכותית שהן מהימנות, מובנות וניתנות לניווט". לפי החברה, למערכות ה-AI הקיימות היום יש יתרונות משמעותיים, "אבל הן יכולות להיות בלתי צפויות, בלתי מהימנות ובלתי מובנות; המטרה שלנו היא להתקדם בסוגיות האלה".
בחודש שעבר שחררה אנתרופיק לבדיקות מצומצמות את קלוד, הצ'אטבוט המתקדם שפיתחה. בחברה מתכוונים להרחיב את הגישה אליו בחודשים הקרובים. קלוד צפוי להתחרות ב-ChatGPT, הצ'אטבוט ש-OpenAI השיקה בסוף נובמבר והפך לאחת התופעות המדוברות ביותר בעולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות.

התשובה למיקרוסופט

ההשקעה של גוגל באנתרופיק נחשפה כשבועיים לאחר שמיקרוסופט הודיעה כי היא משקיעה "מיליארדים רבים" ב-OpenAI ומטמיעה את הכלים שהחברה מפתחת במוצרים שלה. לא ברור אם גוגל תלך בעקבותיה של מיקרוסופט ותשלב את הכלים של אנתרופיק בפורטופוליו המוצרים שלה - לפי דיווח ב-CNBC, עובדים בגוגל כבר בוחנים צ'אטבוט בשם Apprentice Bard (משורר מתמחה) שמבוסס על LaMDA, מודל שפה מתקדם שפותח באופן פנימי. במקביל, גם DeepMind שבבעלות גוגל נערכת לשחרר בהמשך השנה צ'אטבוט משלה בשם Sparrow.
לפי דיווח בניו יורק טיימס מהחודש שעבר, ChatGPT גרם לבהלה של ממש בגוגל וענקית הטכנולוגיה מתכוונת להשיק השנה כ-20 מוצרים בתחום הבינה המלאכותית, בהם גרסה חדשה של מנוע החיפוש שלה שתכלול פיצ'רים מבוססי צ'אטבוטים. בשבוע שעבר אמר מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי כי "בשבועות ובחודשים הקרובים" משתמשים יוכלו להיות ב"אינטראקציה ישירה" עם מודלים של שפה שפיתחה החברה. השבוע צפויה גוגל לערוך בפריז אירוע שיעסוק בחיפוש ובינה מלאכותית, ובו היא עשויה לחשוף חלק מתוכניותיה העתידיות.