חדשות טובות למשתמשי אייפון: פיקוד העורף צפוי להשיק הערב (יום ג') גרסת iOS חדשה לאפליקציית ההתרעות שלו, אחרי שבועות של תלונות מצד משתמשים על כך שאינם מקבלים התרעות על שיגורי טילים לאזורם. בצה"ל מזהירים כי בעקבות עדכון האפליקציה, "ייתכן כי בשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי אייפון".
1 צפייה בגלריה
הודעת העדכון באפליקציית פיקוד העורף אייפון ואנדרואיד
הודעת העדכון באפליקציית פיקוד העורף אייפון ואנדרואיד
הודעת העדכון של פיקוד העורף שעוררה בהלה
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)
בפיקוד העורף מזכירים כי לרשות האזרחים עומדים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי, שאותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה באמצעות בחירת מיקום בפורטל החירום הלאומי. "בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם", נמסר ,"הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם". משתמשים מתחו ביקורת על פיקוד העורף שהודיע על העדכון בהודעת פוש רועשת שהגיעה גם למשתמשי אנדרואיד וגרמה לבהלה.

עוד בנושא:

עדכון האפליקציה ל-iOS הוא שינוי מגמה משמעותי, לאחר שבתחילת המלחמה דחו בפיקוד העורף את הטענות על תקלות. אולם, מתברר שאכן זוהתה בגרסת האייפון בעיה שנובעת לפי ההערכות משינוי באופן ניהול ההתרעות במכשיר בגרסאותיו החדשות. מנגד, גרסת האנדרואיד של האפליקציה לא שונתה - זאת מכיוון שעל פי מה שאומרים בצה''ל לא זוהו בה בעיות. מנגד, ל-ynet וכן מניסיון של הח''מ, אפליקציית אנדרואיד גם היא לא מדויקת בלשון המעטה. למעשה לא פעם היא אפילו לא התריעה למרות שהאזעקה נשמעה היטב במרחב המקומי. על פי המידע שהגיע לידינו, בצה''ל מכירים תשע תקלות בהתרעות בלבד - כולן בגרסת האייפון. הטענה של הצבא היא שמכיוון שהשימוש באפליקציה זינק מ-600 אלף משתמשים לכ-2.7 מיליון משתמשים, העומס שנוצר על המערכת, כמו גם ההשפעה של הקליטה מהרשתות הסלולריות, גרם לתקלות באפליקציה.
זאת ועוד, גם איכוני ה-GPS - שכפי שדווח זכו לשיבושים מכוונים מצד צה''ל, בעיקר בצפון - כנראה גרמו לבעיות באפליקציה. ההמלצה כיום היא להוסיף את המיקומים באופן ידני באזורי עניין. אלה מאפשרים להוסיף את המיקומים שמהם רוצים לקבל התרעות - שימושי במיוחד לבעלי משפחות שרוצים לדעת מה מצבם של יקיריהם, בייחוד אם הם לא מאוד טכנולוגיים. בכל מקרה, על פי מה שמוכר בפיקוד העורף, אפליקציית אנדרואיד טובה כמו שהיא.
ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
הגרסה החדשה לאייפון צפויה לעלות כאמור כבר הערב והמשתמשים צפויים לקבל התרעה על הגרסה אם הם נכנסים לאפליקציה. עם זאת, האפליקציה אמורה להתעדכן אוטומטית במכשירי המשתמשים מהרגע שהיא תועלה לאפסטור. יש לציין כי בפיקוד העורף עדכנו לא רק את האפליקציה, אלא גם את שרת ההתרעות - כלומר המערכת מהצד של הצבא שדוחפת את ההתרעות לאפליקציה. השינוי אמור לצאת לדרך הערב והעדכון שלו צפוי לקחת כמה שעות. עם זאת, יכול להיות שהתהליך יתארך לעד 24 שעות - כך שמדובר בהערכה בלבד.
אם אתם עדיין מרגישים שהאפליקציה לא עובדת לכם, מערך ההתרעות של פיקוד העורף פועל בכמה רבדים שהאפליקציה היא רק אחת מהן. ראשית יש את האפליקציות החלופיות, אך צריך לשים לב אליהן שכן התברר לפני מספר שבועות שהאקרים זדוניים - ככל הנראה בשירות חמאס או איראן - ניסו להחדיר נוזקה דרך גרסה מזויפת של אחת מהן.
מערך הצופרים הוא הרובד העיקרי של ההתרעות, אך כאמור הוא לא מספק התרעה נקודתית בהתאם למיקום, כך שלאזרחים נותר גם הפורטל של פיקוד העורף וכלי התקשורת שמעבירים גם את ההתרעות בזמן אמת. עם זאת, יש לשים לב עבור אלו שצורכים את החדשות דרך האינטרנט שלפעמים יכול להיווצר פער של כמה שניות בין השידור החי לסטרימינג, מה שעשוי להיות אקוטי במיקומים שסמוכים לשיגורים. מערך ההתרעות אולי עשוי לבלבל, וצריך להכיר את ההבדלים בין האמצעים השונים כמו גם את היתרונות והחסרונות שלהם. מנגד, האפשרות לדייק במיקומים המאוימים מאפשר לציבור שאינו מאוים להמשיך בשגרת חייו, כך שגם זה יתרון מבחינה מסוימת.