שיבושי ה-GPS היזומים של צה"ל על רקע המלחמה נמשכים: גם היום (ג') מדווחים משתמשים בישראל כי אפליקציות שונות מציגות מיקומים שגויים שלהם, בחלק מהמקרים רחוקים מאוד מהמיקום האמיתי שלהם ואפילו במדינות שכנות כמו לבנון או מצרים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית ווייז
אפליקציית ווייז
אפליקציית ווייז
(צילום: רויטרס)

עוד בנושא:

אחד המשתמשים שנתקלו בתופעה סיפר ל-ynet כי אפליקציית היכרויות שבה הוא משתמש מראה כי הוא נמצא באלכסנדריה שבמצרים, בזמן שהוא בכלל בביתו בגבעתיים, במרחק של כאלף ק"מ משם.
משתמשים ברשתות החברתיות הביעו חשש שהשיבושים נובעים ממתקפת סייבר של חמאס או מפעילות של גורם עוין אחר, אולם מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפניית ynet כי מדובר בהמשך של שיבושי ה-GPS שעליהם הודיעו לראשונה פיקוד העורף ומערך הסייבר הלאומי לפני כתשעה ימים.
ריפרש
ברוכים הבאים לטלגרם, חמאס כבר כאן / עם עידן רינג
21:29
"במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים מבצעיים שונים על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל", נמסר הערב מדובר צה"ל, "על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום". שיבושי ה-GPS האלה יכולים להיות מסוכנים: הם עלולים להשפיע בין היתר על אפליקציית פיקוד העורף ולגרום לכך שהמשתמשים לא יקבלו את ההתרעות הרלוונטיות למיקום האמיתי שלהם. לפיכך מומלץ למשתמשים להיכנס להגדרות האפליקציה ולהוסיף באופן ידני את המיקום שלהם תחת "אזורי עניין".
השיבושים היזומים הם לא הדרך היחידה שבה המלחמה משפיעה על חוויית השימוש באפליקציות הניווט השונות: אתמול, בעקבות הנחיה של פיקוד העורף, הפסיקו ווייז, גוגל מפות ואפל מפות להציג למשתמשים עומסי תנועה, נהגים אחרים, דיווחי תנועה והתראות נוספות. מדובר צה"ל נמסר כי "פיקוד העורף פועל במהלך הלחימה במגוון דרכים לשמירה על חיי אדם. הפיקוד פעל יחד עם חברת ווייז לרידוד ויזואלי בלבד של עומסי התנועה המוצגים באפליקציה".