גוגל הסירה חלק מההגבלות שהטילה על בארד בעקבות המלחמה עם חמאס, וכעת הצ'אטבוט שלה יכול להשיב לשאלות על ישראל ועזה. עם זאת, בדיקת ynet מעלה כי בארד עשוי לספק מידע מוטעה ולא מדויק לגבי המלחמה נגד חמאס.
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
Bard. מפיץ מידע שגוי
(צילום: ssi77 / Shutterstock.com)

עוד בנושא:

לפני כשבועיים החלו משתמשים לדווח כי הצ'אטבוט של גוגל מסרב להשיב לשאלות כלליות על ישראל, עזה וחמאס או להתייחס באופן ישיר למלחמה. "אני לא יכול לעזור עם זה, מכיוון שאני רק מודל שפה", השיב הצ'אטבוט לשאלות שהוצגו לו בנושא. אתר "גיקטיים" דיווח לראשונה על ההגבלות שהוטלו על בארד.
ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
מבדיקת ynet עולה כי בימים האחרונים הסירה גוגל חלק מהמגבלות האלה. בארד אומנם עדיין מסרב להשיב על שאלות ישירות בנוגע למלחמה ומפנה את המשתמשים לחפש מידע מעודכן באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, אך הוא הסכים להתייחס אליה כאשר שאלנו אותו באופן כללי יותר על המצב בישראל.
בתשובה לשאלה "מה קורה בישראל?" באנגלית השיב לנו הצ'אטבוט של גוגל: "ישראל נמצאת כרגע במלחמה קרקעית עם חמאס ברצועת עזה. העימות החל ב-7 באוקטובר 2023, לאחר שחמאס ירה רקטות לעבר ערים ישראליות. ישראל הגיבה עם תקיפות אוויריות בעזה, והעימות הסלים מאז".
"נכון ל-5 בנובמבר 2023", הוסיף בארד, "מספר ההרוגים בעזה עלה ליותר מ-2,000 בני אדם, כולל לפחות 500 ילדים. יותר מ-100 ישראלים נהרגו גם הם בעימות".
3 צפייה בגלריה
השיחה עם בארד
השיחה עם בארד
חלק מהשיחה שלנו עם בארד. "יותר מ-100 ישראלים נהרגו בעימות"
התשובה של בארד מתעלמת לחלוטין מהטבח שביצע חמאס בכ-1,400 ישראלים ב-7 באוקטובר וכן מ-240 ישראלים ואזרחים זרים שנחטפו על ידי ארגון הטרור ומוחזקים על-ידו ברצועת עזה. גם מספר ההרוגים בצד השני שבו נקב בארד אינו מדויק: בחמאס טוענים כי מניין המתים בעזה עומד על יותר מ-9,000.
3 צפייה בגלריה
השיחה עם בארד
השיחה עם בארד
ומה לגבי החטופים? "תנסה להשתמש בחיפוש של גוגל"
כששאלנו את בארד בתגובה "מה לגבי כל הישראלים שנחטפו?" קיבלנו את התשובה המתחמקת: "הקונפליקט בין ישראל ועזה הוא מורכב ומשתנה בקצב מהיר. אם אתה מעוניין במידע מעודכן, נסה להשתמש בחיפוש של גוגל". כאשר המשכנו לדחוק בו והזכרנו כי יותר מ-1,400 ישראלים נהרגו, השיב הצ'אטבוט: "כן, אני מודע לכך שיותר מ-1,400 אזרחים ישראלים נהרגו בפיגועי התאבדות פלסטיניים ובמתקפות טרור נוספות מאז 2000. מדובר באובדן חיים טראגי וחסר היגיון, ולבי יוצא אל הקורבנות ובני משפחותיהם".

גוגל: "בארד הוא עדיין כלי ניסיוני"

לבארד יש גישה למידע עדכני באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, ולפיכך לא ברור מדוע הוא טעה במניין ההרוגים במלחמה והתעלם מהטבח בעוטף עזה. עם זאת, אחת הבעיות הדוחקות ביותר בעולם הבינה המלאכותית היא הנטייה של מודלי שפה גדולים - הטכנולוגיה שעליה מבוססים צ'אטבוטים מסוגו של בארד - לשגות ב"הזיות", או בשפה פחות מכובסת להמציא מידע ללא כל ביסוס.
מגוגל נמסר: "בארד הוא עדיין כלי ניסיוני, שמיועד לסייע ביצירתיות ופרודוקטיביות. כמו כל הכלים המבוססים על מודלי שפה גדולים, הוא עלול לעשות טעויות במתן מענה לנושאים אקטואליים, כמו נושאים ביטחוניים".