אפל הודיעה אמש (יום ה') כי ההכנסות שלה ברבעון שהסתיים בדצמבר 2022 עמדו על 117.15 מיליארד דולר - ירידה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. מכירות האייפונים ומחשבי המק צנחו ב-8% ו-29% בהתאמה, בזמן שההכנסות מאייפדים ושירותים צמחו ב-29% ו-6%.
1 צפייה בגלריה
טים קוק עם אייפון 14 פרו
טים קוק עם אייפון 14 פרו
טים קוק עם אייפון 14 פרו
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מדובר בתוצאות המאכזבות ביותר של החברה מאז 2019 ובפעם הראשונה שבה היא מחמיצה את תחזיות האנליסטים מאז 2016. מנכ"ל החברה טים קוק הצביעה על שלושה גורמים לירידה בהכנסות: תנודות בשוק המט"ח, שיבושים הקשורים לקורונה בקווי הייצור של החברה בסין והנסיבות המקרו-כלכליות שאפל "אינה חסינה" אליהן - האינפלציה, המלחמה באוקראינה וההשפעות המתמשכות של המגפה העולמית.
בשיחה עם משקיעים אמר קוק כי קשיי הייצור בסין השפיעו בצורה משמעותית על המלאים של אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס - שני הטלפונים היקרים ביותר של החברה - והקשיים האלה נמשכו לאורך דצמבר. הוא הדגיש כי קווי הייצור פועלים כעת כסדרם.
בחברה צופים כי המגמה תימשך גם ברבעון הנוכחי: סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי העריך כי מכירות המק והאייפד יירדו בשיעור של יותר מ-10% ברבעון שיסתיים במרץ וכי גם ההכנסות מהאייפון צפויות לרדת, אם כי בשיעור יותר נמוך מאשר ברבעון שהסתיים בדצמבר.
לצד התוצאות המאכזבות, היו לאפל גם חדשות טובות לחלוק עם המשקיעים: אפל הודיעה כי מספר המכשירים הפעילים שלה ברחבי העולם עלה לשני מיליארד. "מדובר בציון דרך מדהים", אמר קוק. מבחינת החברה, מדובר בשני מיליארד הזדמנויות לייצר הכנסות באמצעות חטיבת השירותים שכוללת את חנות האפליקציות אפסטור, שירות הסטרימינג אפל TV פלוס, שירות הזרמת המוזיקה אפל מיוזיק ועוד.
למרות הירידה בהכנסות, אפל היא ענקית הטכנולוגיה היחידה שלא הכריזה על סבב פיטורים בחודשים האחרונים. "פיטורים הם מוצא אחרון מבחינתי", אמר קוק בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, "אי אפשר להגיד שזה לעולם לא יקרה. אנחנו רוצים לנהל את ההוצאות שלנו בדרכים אחרות עד כמה שאנחנו יכולים".