בשבועיים האחרונים עלו אלפי טרוניות של משתמשים נגד האייפון 15 לסוגיו. נטען שהוא עשוי להיתקע אם מנסים להעביר אליו נתונים ממכשיר אייפון ישן יותר ישירות - באג שאותו אפל תיקנה אחרי 24 שעות; יוטיובר הדגים כיצד הוא מנפץ (בטעות) את הגב זכוכית של האייפון 15 פרו מקס; נמצאו גם שלל בעיות במערכת הפעלה החדשה, כגון איפוס הגדרות שיתוף המיקום ושליחת נתוני שימוש לאפל; המכשיר סובל מהתחממות שרבים האשימו את המעבד באחריות לה; ואם לא די בכך, המכשיר יקר יותר לתיקון. כעת אפל יוצאת למערכה שנועדה להלבין את הטענות ולהראות שהיא מטפלת בהן.
1 צפייה בגלריה
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
טים קוק אוחז באייפון 15 פרו
(צילום: Justin Sullivan/ Getty Images)

עוד בנושא:

טענת ההתחממות היא העיקרית שעלתה בקרב הלקוחות הראשונים של המכשיר. באפל לקחו את הדברים ברצינות ואכן בדקו מה הייתה הבעיה. תחילה החשד היה שמדובר בבעיית נידוף חום או התחממות יתר של המעבד החזק, אך באפל אומרים שלא ולא. הבעיה היא בבאג תוכנה במערכת ההפעלה iOS 17. לדבריה, מספר אפליקציות פופולריות כגון אובר, אינסטגרם או המשחק הנפוץ Asphalt 9: Legends הן חלק מהגורמים להתחממות. מה שבטוח זה שכעת החברה אישרה שהיא עובדת על עדכון תוכנה שאמור לפתור את הבעיה. כדאי שתעשה זאת במהרה, כי על פי הדיווחים חלק מהמכשירים מגיעים לטמפרטורה של 43 מעלות צלזיוס. כך או כך, באפל אומרים שההתחממות לא אמורה לפגום בביצועי המכשיר.
הטענה השנייה שקצת העמידה את אפל במבוכה היתה בעיית ניפוץ גב הזכוכית של המכשיר שמשווק כאחד החזקים בעולם. תזכורת: היוטיובר JerryRigEverything הציג סרטון שבו בניסיון לבדוק את הגמישות של האייפון 15 פרו מקס הוא מנסה לעקם אותו. להפתעתו ולהפתעת רבים, הגב מתנפץ. יש לציין שהוא ניסה גם לעקם את גבו של האייפון 15 פרו ולא הצליח לשחזר את ההישג.
גם בארגון הצרכנות האמריקאי קונסיומר ריפורטס החליטו לבדוק את הטענה בעצמם ולא הצליחו לשחזר את הבעיה. הם אומרים כי המכשיר הרבה יותר עמיד ממה שמראים בסרטונים. הם בדקו לחץ של 110 פאונד (כ-50 ק''ג) על גב האייפון והוא יצא תקין לגמרי. האם זה אומר שאתם יכולים לזרוק את האייפון על הרצפה בלי בעיות? אנחנו לא היינו ממליצים לנסות זאת. זה עדיין מכשיר שיעלה לכם כמו מחשב לפטופ פרימיום וחבל.
ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
מנגד, בעיית הגדרות המיקום ושליחת הנתונים עדיין לא טופלה, אך סביר להניח שהיא תיפתר במהרה באמצעות עדכון תכונה. כלומר, כרגע אפל יכולה לומר שלפחות רוב הטענות העיקריות נגד המכשיר צפויות להיעלם בקרוב. התגובה המהירה של אפל גם היא מפתיעה. זו חברה שלא נוטה להכיר בבעיות של מוצריה לפני שהרשת גועשת. כך למשל לקח לה הרבה מאוד זמן להודות שהיא מאטה את מכשיריה בכוונה - לדבריה כדי לשמור על חיי הסוללה של דגמים ישנים יותר. גם בעיית האנטנה באייפון 4 היתה נקודת משבר לאחר שסטיב ג'ובס התעקש שהבעיה הייתה באיך שהמשתמשים מחזיקים את הטלפון ולא במכשיר עצמו.
הפעם יש לציין לטובה את ההכרה בלפחות חלק מהבעיות והתיקון המהיר שהציעה החברה, לפחות ברמת התוכנה. לא ברור עדיין אם בעיית ההתחממות היא אכן משהו שניתן לפתור בעדכון פשוט. למרות הטענה של אפל שמדובר בבאג, לא בטוח שאין כאן בעיה גם ברמת החומרה. אין זה נדיר שמעבדים וסוללות מתחממים מאוד. זה קרה בעבר בדגמים רבים (לדוגמה: סמסונג גלקסי נוט 7) וזו תופעה שהרבה פעמים מצריכה תיקון שנקרא Throttling או "סירוס" של עוצמת המעבד על ידי הגבלתו. אגב, כשמחשב או סמארטפון "קופא" לכם לכמה שניות, או שלפעמים הוא מגמגם, הסיבה דרך כלל נובעת מהתערבות של מנגנון הסירוס כדי למנוע התחממות יתר. בינתיים נצטרך להמתין ולראות אם עדכון התוכנה צפוי לשנות משהו כאן או שהבעיה נמצאת במקום אחר.