ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם אייפוניסטים מושבעים: סדרת אייפון 15 עוד לא הגיעה לחנויות ואתם כבר חושבים על הדור הבא? האמת היא שאנחנו יכולים להבין למה - הדור החדש של האייפונים לא הביא איתו בשורה גדולה, ויש לא מעט סימנים שמצביעים על כך שהאייפונים של שנת 2024 צפויים להיות הרבה יותר מעניינים.
2 צפייה בגלריה
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס
אייפון 15 ואייפון 15 פלוס. אל תיעלבו, אבל נחכה ל-2024
(צילום: Loren Elliott / Reuters)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אז מה אנחנו יודעים על סדרת אייפון 16 (בהנחה שאפל אכן תקרא לה כך ולא תחליט על סכמה חדשה למיתוג הטלפונים שלה)? נאמר זאת בכנות - לא הרבה. אבל אל תחשבו שאפל לא עובדת כבר במרץ על הדור הבא. ובזכות הדלפות משרשרת האספקה שלה, כבר יש לנו מעט מידע על מה שצפוי לנו ב-2024.
נתחיל ממה שנראה כמעט מובן אליו: כבר שנים שאפל נוהגת להכריז על האייפונים החדשים שלה בספטמבר, וכרגע אין לנו סיבה להאמין שהיא תחרוג ממנהגה. סביר להניח שבשלהי הקיץ הבא תישלח למאות עיתונאים ברחבי העולם הזמנה לאירוע חגיגי באולם על שם סטיב ג'ובס במטה של אפל בקופרטינו, קליפורניה. אפל כמו תמיד תשמור על הקלפים קרוב לחזה ולא תחשוף מה היא מתכוונת להשיק - אבל היי, לא נולדנו אתמול.
לפי ההדלפות האחרונות, גם ב-2024 אפל מתכוונת להשיק ארבעה דגמי אייפון, והיא תמשיך לחדד את ההבדלים בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו. אם בשנים האחרונות הגדלים קיבלנו שני דגמים בכל גודל - 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' - בשנה הבאה דגמי הפרו יקבלו מסכים גדולים יותר - 6.3 ו-6.9 אינץ'.
לפי מינג-צ'י קו, אחד האנליסטים המהימנים ביותר בכל הנוגע לאפל, בשנה הבאה דגם הפרו יצויד באותה עדשת זום מתקדמת של דגם הפרו מקס. אנליסט אחר בשם ג'ף פו טוען כי שני דגמי הפרו יתמכו ב-WiFi 7, התקן החדש של האינטרנט האלחוטי, וכי המצלמה האולטרה-רחבה שלהם תשודרג מחיישן 12 מגה-פיקסל לחיישן 48 מגה-פיקסל. לפי שמועה נוספת, בדגמי הפרו של 2024 לא יהיו כפתורים פיזיים, אלא כפתורים מודרניים יותר מסוג Solid State. מדובר למעשה במשטחי מגע שבעת הלחיצה עליהם מעבירים פידבק האפטי למשתמשים, כך שהתחושה היא של לחיצה על כפתור פיזי רגיל.

אולטרה אייפון

אחת השמועות המסקרנות ביותר לגבי אייפון 16 מדברת על דגם "אולטרה", שיהיה המכשיר הגדול, המתקדם והיקר ביותר בסדרה. יש הרבה סימני שאלה סביב השמועה הזאת: לא לגמרי ברור אם דגם האולטרה מיועד להחליף את דגם הפרו מקס או להופיע לצדו, וגם לא ברור אילו תכונות הוא יציע שלא יהיה ניתן יהיה למצוא בדגמים האחרים מעבר למסך גדול יותר.
2 צפייה בגלריה
אייפון מתקפל, הדמייה
אייפון מתקפל, הדמייה
לא ב-2024. הדמיה של אייפון מתקפל
(מקור: Shutterstock, עיבוד תמונה: ynet)
אם אפל אכן תחליט להשיק דגם אולטרה - ובשלב הזה אנחנו ממש לא בטוחים בכך - סביר מאוד להניח שהיא תתמקד בשדרוגים בתחום הצילום כפי שעשתה השנה עם אייפון 15 פרו מקס. אם אתם שואלים את מארק גורמן, כתב בלומברג שנחשב לעיתונאי הבקיא ביותר בתוכניות של אפל לעתיד, ייתכן שדגם האולטרה יגיע ללא שקע ויתמוך בטעינה אלחוטית בלבד.
ומה לגבי אייפון מתקפל? זה כנראה לא יקרה בשנה הבאה. אפל היא אומנם יצרנית הסמאטרפונים הגדולה היחידה שאין לה נוכחות בקטגוריה החדשה יחסית, אבל בחברת המחקר Counterpoint Research מעריכים כי אייפון מתקפל לא יגיע לחנויות לפני שנת 2025. מכשיר כזה צפוי לתת דחיפה לקטגוריה כולה ולסייע גם למכירות של מתחרות כמו סמסונג, שיאומי, אופו, Vivo ואחרות. אלה, נכון לעכשיו, ההדלפות הבולטות ביותר לגבי סדרת אייפון 16. אנחנו נמשיך לעדכן את הכתבה הזאת עם מידע עדכני עד להשקה הצפויה בספטמבר 2024