אחרי שני עשורים: ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה אמש (ג') על הפסקת הייצור של האייפוד טאץ' (iPod Touch), הדגם האחרון של סדרת מכשירי האייפוד והדור השביעי של האייפוד טאץ'. על פי הכרזת החברה, הדגם יהיה זמין לרכישה כל עוד יישאר ממנו מלאי על המדפים, אך ברגע שייגמר המלאי הוא לא יחודש.
1 צפייה בגלריה
סטיב ג'ובס
סטיב ג'ובס
סופו של עידן: סטיב ג'ובס והאייפוד
(צילום: AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אפל הציגה את האייפוד הראשון בחודש אוקטובר של שנת 2001. באותה התקופה האייפוד הביא בשורה חדשה לעולם המוזיקה הדיגיטלית, כשהוא היה נגן ה-MP3 הראשון בעולם שהבטיח לאפשר אחסנה של 1,000 שירים וחיי סוללה שסיפקו 10 שעות שימוש, כל זה כשהוא שומר על פרופיל וגודל יחסית קטנים, לתקופתו. ככלל, סדרת האייפוד הצליחה לחולל מהפך בעידן המוזיקה הדיגיטלית, והיא נחשבת לאחת מסדרות המוצרים שהצליחה לשים את אפל על המפה, אפילו שהמכשירים בסדרה לא חפו מבעיות. כך או כך אפל מכרה עד היום כ-450 מיליון יחידות של מוצרי אייפוד שונים במהלך שני העשורים האחרונים.
הסוף של סדרת מוצרי האייפוד לא מפתיע במיוחד, בעיקר כשבשנים האחרונות הדרך המרכזית לצריכת מוזיקה נעשית באמצעות הסמארטפון. כמו כן, אפל הפסיקה לאורך השנים את הייצור של דגמי אייפוד רבים, כך שסופו של הדגם האחרון בסדרה, שהושק בשנת 2019, היה די צפוי - אם כי רבים חשבו שייקח יותר משלוש שנים עד שאפל תפסיק לייצר אותו.
אפל כמובן ניסתה לשמור על תדמית חיובית כשפוסט העדכון שפרסמה בנושא היה תחת הכותרת "המוזיקה ממשיכה לחיות". על פי דבריו של גרג ג'וסוויאק, סגן נשיא בכיר במחלקת המכירות העולמית של אפל, המוזיקה תמיד הייתה "חלק בלתי נפרד מהלב של אפל". ג'וסוויאק אף ניצל את ההזדמנות כדי להזכיר שאפל ממש לא סיימה למכור לנו מוזיקה או דרכים להאזין לה.