משהו מוזר עובר על התגים החכמים של אפל: משתמשים רבים החלו לדווח בשבועות האחרונים כי תגי האיירטאגס (AirTags) שלהם שולחים התראות שווא שגורמות לבלבול רב ובעיקר לתסכול וצפצופים מיותרים. הסיבה היא ככל הנראה באג במערכת התראת החירום של התגים, שאמורה להתריע על תג לא מזוהה הנמצא בקרבת המשתמשים במטרה למנוע מעקבים אחריהם. אפל שחררה עדכון תוכנה שאמור לתקן את הבעיה.
1 צפייה בגלריה
איירטג
איירטג
התג החכם של אפל, AirTag
(צילום: EPA)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, התראות השווא מתרחשות בעיקר בשעות הלילה, דבר שכמובן מוסיף לרמת התסכול של המשתמשים המתעוררים מהצפצוף הרועש של התגים. כמו כן, לצד התראות השווא דווח על באגים נוספים - חלק מהמשתמשים התלוננן על כך שלא הצליחו לאתר את התגים שלהם באמצעות אפליקציית FindMy.
אפל השיקה את האיירטארגס לפני כשנה, ומטרתם העיקרית היא לאפשר למשתמשים להצמיד אותם לחפצים שונים במטרה לאתר את אותם החפצים בקלות. השיח בעד ונגד האיירטאגס החל כבר בימים הראשונים שלהם על המדפים, ובעוד ומשתמשים רבים שמחו לקבל דרך יעילה ונוחה לאתר את החפצים שלהם, משתמשים אחרים הביעו לא מעט חשש וחוסר נוחות לעצם קיומם של התגים, שאמנם מאפשרים לאתר חפצים בקלות, אך גם יכולים ברמת העיקרון לאפשר מעקב אחר בני אדם ללא ידיעתם.
החששות של המשתמשים כמובן התממשו, ותוך כמה חודשים החלו לצוץ ברחבי הרשת דיווחים על מקרים שבהם התבצע מעקב אחרי בני אדם באמצעות התגים. במקרים אחרים התגים הוצמדו למכוניות שנגנבו בהמשך. בתגובה שחררה אפל במהלך חודש פברואר האחרון עדכון תוכנה לתגים, ששאף למנוע מעקב אחרי משתמשים באמצעותם על ידי שליחת התראת חירום למשתמשים במידה וזוהה בקרבתם ולמשך זמן ממושך תג שלא מזוהה עם ה-Apple ID שלהם. בנוסף להתראה זו מתחיל התג הלא מזוהה לצפצף במטרה להתריע למשתמשים על קיומו. מערכת התראות זו סובלת כאמור בשבועות האחרונים מבאג מערכות די רציני, שגורם לכך שהתראות השווא נשלחות למשתמשים מהאיירטאגס שכן מזוהים עם החשבון שלהם.
כעת משחררת אפל עדכון תוכנה נוסף לתגים (גרסה 1.0.301), שאמור למנוע את הבאג ואת התראות השווא. נציין שעל מנת לבצע את העדכון על המשתמשים לעדכן את גרסת מערכת ההפעלה שלהם ל-iOS 15.4. יחד עם זאת, משתמשים רבים מדווחים על התראות שווא גם בימים אלה, כך שעדיין לא ברור אם העדכון אכן פתר את הבעיה.