נמאס לכם לנסות להחליט אם יש התאמה רומנטית על בסיס תמונות בלבד? אפליקציית ההיכרויות הינג', מבית מאצ' גרופ (חברת האם של טינדר, או.קיי קיופיד, ועוד) מוסיפה פיצ'רים של הקלטת אודיו, במטרה לייצר אפשרויות חדשות להכיר ולתקשר אונליין. הפיצ'רים החדשים יכללו הוספה של קטעי קול לפרופילים של המשתמשים, וכן אפשרות לשלוח הודעות קוליות למשתמשים אחרים.

עוד בנושא:

שילוב קטעי האודיו בפרופיל יתבצע בצורה של מענה על שאלות היכרות, שהאפליקציה מציעה למשתמשים למלא במטרה להציג את עצמם בפני משתמשים שבוחנים את הפרופיל שלהם. עד היום ניתן היה לענות על שאלות כאלו (כמו "עובדות רנדומליות מועדפות על עצמך") בצורת טקסט בלבד, אך כעת ניתן יהיה להקליט קטע קול בתשובה. הפיצ'ר החדש הנוסף, שיאפשר לשלוח הודעות קוליות למשתמשים אחרים, כבר קיים באפליקציות מתחרות כמו באמבל ו-Happn ואילו אפליקציית ההיכרויות String מאפשרת לשלוח אך ורק הודעות קוליות למשתמשים אחרים.
1 צפייה בגלריה
הקלטה קולית
הקלטה קולית
תקשורת באמצעות קול נתפסת כאותנטית יותר
(צילום: Shutterstock)
הרעיון הוא ששימוש בקול יאפשר צורת תקשורת אינטימית ואותנטית יותר, ואפליקציות ההיכרויות הן חלק מטרנד רחב יותר בעולם הטכנולוגיה בתחום זה. אפליקציית קלאבהאוס, שמאפשרת לקחת חלק בחדרי צ'אט ולהשתתף בשיחות קוליות מרובות משתתפים עם אנשים מרחבי כל העולם, הושקה במקביל להתפשטות מגפת הקורונה בשנה שעברה. היא זכתה לפופולריות רבה על רקע ההסתגרות של אנשים בבתים והכמיהה לתקשורת שמרגישה אנושית. היא הייתה סוג של חלוצה בתחום האודיו, ובעקבותיה רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר השיקו פיצ'רים דומים של חדרי אודיו. לאחרונה דווח כי גם אמזון מתכננת להשיק שירות אודיו.
"הינג' רוצה לעזור לאנשים להכיר אותך ברגע שהם פותחים את הפרופיל שלך. אם תמונה שווה אלף מילים, דמיינו כמה מילים הקול שלכם שווה. אנחנו מוסיפים אותנטיות לחווית הפרופיל, ומאפשרים למשתמשים להציג את האישיות שלהם במלואה בדרך חדשה", אמרה סמנכ"לית המוצר של הינג', מישל פרסונס, בהודעה לעיתונות.
"זה דבר אחד לצלם תמונות של עצמך, ודבר אחר לספר סיפורים ודרכם להראות עניין ולהתחיל שיחה", אמר מנכ"ל הינג', ג'סטין מקלוד, בראיון ל-CNBC. "לתת לאנשים את האפשרות לספר סיפור עשיר יותר לגבי עצמם בפרופיל שלהם, ולא רק להציג אוסף תמונות של עצמם, זה הכיוון אליו אנחנו הולכים לדעתי".
מקלוד גם השווה בין השימוש במדיום האודיו לוידאו בתחום ההיכרויות אונליין ואמר כי "קול הוא דרך לקחת חלק במדיה עשירה יותר לעומת צילום סרטון של עצמך. שליחת הודעה קולית עדיין תעביר הרבה מידע, ללא הצורך לוודא שאנחנו נראים טוב, שהמצלמה היא בזווית הנכונה, ושהתאורה מתאימה".
הוא הוסיף כי "זו רק ההתחלה להרבה דברים שנראה יוצאים בחצי שנה-שנה הקרובה, שיעזרו לאנשים לספר סיפור עשיר יותר בפרופיל שלהם". מאצ' פועלת בשנה האחרונה כדי להוסיף חוויות בתחום האודיו, הוידאו וחוויות חברתיות, ואף רכשה את חברת טכנולוגיות המדיה החברתית Hyperconnect ב-1.7 מיליארד דולר, למטרה זו.