המלחמה על התוכן נמשכת: דיווח חדש של הוול סטריט ג'ורנל חושף כי יוטיוב מתכננת להשיק בקרוב חנות חדשה לשירותי סטרימינג, במסגרתה יוכלו המשתמשים לרכוש תכנים כגון סדרות וסרטים מבית היוצר של מיטב ספקיות התוכן ברחבי העולם. החנות ככל הנראה תושק כבר בסתיו הקרוב - כך על פי מקורבים לנושא.
2 צפייה בגלריה
יוטיוב
יוטיוב
יוטיוב
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווח, חנות התוכן החדשה של יוטיוב נמצאת בפיתוח כבר למעלה משנה וחצי. המטרה העיקרית של יוטיוב עם החנות החדשה היא כמובן להתחרות בחנויות התוכן של ענקיות אחרות, בהן אמזון המאפשרת למשתמשים שלה לרכוש תכני סטרימינג במסגרת שירות Prime Video, ואפל, שמאפשרת למשתמשים שלה לרכוש תכני סטרימינג במסגרת שירות Apple TV. ראוי לציין שיוטיוב כבר חשבה על הרעיון של חנות תוכן בעבר, וכבר ב-2020 החלו לצוץ ברשת דיווחים אודות הנושא.
המלחמה על התוכן ועל ליבם של הצרכנים כמובן מעולם לא באמת הפסיקה, וככל שעובר הזמן יותר ויותר חברות וספקיות תוכן רוצות לקחת בה חלק, אם כי לא כל המתמודדות שואפות לספק חנויות תוכן ייעודייות בדומה למהלך המצופה של יוטיוב - רשת המסחר וולמארט למשל מתכננת להשיק בקרוב מנוי לקוחות חדש במסגרתו תסופק למנויים הטבת רכישה למנוי נטפליקס, ורשת התקשורת Verizon החלה גם היא לספק במסגרת שירות המנויים החדש שלה Plus Play גישה למגוון רחב של שירותי סטרימינג.
2 צפייה בגלריה
מלחמת הסטרימינג
מלחמת הסטרימינג
מלחמת הסטרימינג לא ידעה שובע
(צילום: shutterstock)
תופעת ההטבות קיימת גם בישראל - כך למשל הגיעה לחיינו הטבת "שישה חודשים חינם" לדיסני+ ללקוחות יס (שצומצמה בינתיים לשלושה חודשים חינם), זאת לצד ספקיות תוכן מקומיות אחרות שמציעות כחלק מהחיבור לשירות שלהן גישה ומנויים לחלק משירותי הסטרימינג הפופולריים בעולם.
יוטיוב כאמור טרם הציעה עד היום פיתרון בסגנון של חנות תוכן, ועד כה שירות התכנים החיצוני היחידי שהיא הייתה מספקת היה YouTube TV, שסיפק למשתמשים גישה לערוצי כבלים שונים לצד יכולות רישום לשירותי סטרימינג כגון HBO Max בעלות חודשית כוללת של 65 דולר (שירות שזמין רק ברחבי ארצות הברית).
הרצון של ספקיות התוכן לאגד כמה שיותר שירותים בתחומן מובן גם הוא: משתמשים רבים נוטים לזגזג בין שירותים ולבטל מנויים על בסיס קבוע, ועל כן איחוד כל השירותים האלה תחת מטרייה אחת הנשלטת על ידי ספקית קבועה יכול לחסוך הרבה מאוד כאב ראש ולצמצם משמעותית את תופעת הניתוקים - גם אם זה אומר שכל פלטפורמה תקבל פחות כסף על כל מנוי.
בסופו של דבר אם יוטיוב אכן תשיק חנות תוכן בקרוב, התחרות כמובן רק תגדל - מה שלרוב מביא בשורות טובות עבורנו, הצרכנים. יחד עם קשה להגיד מה תציע החנות בדיוק בראשית דרכה, וכמובן אם היא תהיה זמינה לשימוש בישראל.