אחרי הנציבות האירופית, הממשל האמריקני ורוב המדינות בארה"ב, גם קנדה אוסרת להתקין את אפליקציית טיקטוק במכשירים שהונפקו על-ידי הממשלה.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Sergei Elagin / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לדברי השרה האחראית על השירות הציבורי בקנדה, מונה פורטייר, ההחלטה לאסור על השימוש בטיקטוק הגיעה לאחר סקירה רחבה שביצעו מספר גורמים רלוונטיים, שבמסגרתה נקבע כי הפלטפורמה מייצגת "רמה בלתי מתקבלת על הדעת של סיכון לפרטיות ואבטחת מידע". במערב חוששים מהאפשרות שטיקטוק, שנמצאת בבעלות בייטדאנס הסינית, מאפשרת למשטר בבייג'ינג לרגל אחרי משתמשים במערב ולשלוט בתוכן שהם נחשפים אליו. בחברה מכחישים את הטענות האלה בתוקף, וגם בקנדה מודים כי "בשלב הזה אין ראיות לכך שמידע של הממשלה נחשף". פורטייר ציינה כי המדיניות החדשה של קנדה עומדת בקנה אחד עם אלה של ארה"ב והאיחוד האירופי. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ציין כי המהלך עשוי לגרום לעסקים ולאנשים פרטיים "להרהר" לגבי אבטחת המידע שלהם ולקבל החלטות חדשות.
דוברת מטעם טיקטוק מסרה כי ההחלטה התקבלה מבלי שצוינו "חששות ספציפיים לגבי אבטחה" מצידה, וכי הממשלה הקנדית לא פנתה לחברה על מנת לקבל מענה רשמי בנושא. עוד ציינה הדוברת כי טיקטוק "תמיד זמינה לפגישות" עם פקידי ממשלה קנדיים על מנת שתוכל להסביר להם כיצד היא שומרת על המידע שלהם.