המהפכה המשפטית לא נשארת בבית: שר התקשורת שלמה קרעי ושר הכלכלה ניר ברקת, שחנכו היום (ב') את הביתן הישראלי ב-MWC, תערוכת הסלולר הגדולה בעולם שמתקיימת בברצלונה, נאלצו להתמודד גם שם עם קריאות "דמוקרטיה" מן הקהל. הנוכחים, עשרות מציגים ישראלים בתערוכה, לצד אורחים מחו"ל, הגיבו במבוכה ומיהרו להסות את המפריעים.
5 צפייה בגלריה
MWC 2023
MWC 2023
תערוכת MWC 2023 בברצלונה. הגמוניה סינית
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בביתן, המאורגן כמדי שנה על-ידי מכון היצוא בשיתוף משרד הכלכלה ורשות החדשנות, מציגות השנה 29 חברות, עם פיתוחים בתחומי דור 5 בסלולר, ערים חכמות, "האינטרנט של הדברים" (IOT), פינטק, מכוניות ללא נהג ועוד. לקראת התערוכה תיאמו צוותי הנספחויות הכלכליות של ישראל, הפועלים ב-55 מוקדים מסביב לעולם, מאות פגישות עסקיות עבור החברות הישראליות המציגות בביתן.
התערוכה חוזרת השנה בגדול אחרי שנתיים של פעילות בפרופיל נמוך - ולאחר שבשנת 2020 בוטלה לחלוטין בשל מגפת הקורונה: עשרות אלפי מבקרים מיותר מ-200 מדינות ולמעלה מאלף חברות, שמציפים את העיר. אי אפשר לטעות - התערוכה עומדת הפעם בסימן הכיבוש הסיני. הסיבות מגוונות: יציאתה של LG הענקית מתחום הסלולר, בחירתה של סמסונג להקדים את חשיפת המכשירים החדשים שלה לאירועים נפרדים והיעדרותה המסורתית של אפל מהתערוכה. היצרניות הסיניות נכנסו במהירות לתוך הוואקום והקימו כאן דוכני ענק מרהיבים מתמיד.
5 צפייה בגלריה
שלמה קרעי וניר ברקת בתערוכת MWC
שלמה קרעי וניר ברקת בתערוכת MWC
השרים שלמה קרעי וניר ברקת בתערוכת MWC. בקהל קראו "דמוקרטיה"
(צילום: ישראל וולמן)
היעדרם של חידושים דרמטיים בתחום הסמארטפונים מפנה את תשומת הלב לטכנולוגיות חדשות המלוות את התעשייה, בעיקר סביב טכנולוגיות המציאות המדומה והרבודה, הבינה המלאכותית ודור 5 בסלולר, שאימוצו - גם בישראל - זוכה השנה לתנופה חדשה. שיאומי, למשל, הציגה אתמול אב-טיפוס למשקפי מציאות רבודה (AR) אלחוטיים, שאמורים לאפשר למשתמשים גם לפתוח ולצאת מאפליקציות ולהחליק בין דפים מבלי להשתמש בסמארטפון. המשקפיים, Wireless AR Glass, שוקלים 26 גרם. אמדוקס ומיקרוסופט יצאו במיזם משותף נדיר לקידום דור 5 בארגונים, שמשלב טכנולוגיות ענן, בינה מלאכותית ותקשורת לצורך שיפור חוויית השימוש ולייעול תהליכים עסקיים. המיזם משלב את היכולות הייחודיות של שתי החברות: הענן, היישומים העסקיים והבינה המלאכותית של מיקרוסופט, עם הפיתוחים הארגוניים של אמדוקס בתחום התמחור, ניהול ההזמנות, והאוטומציה ברשת.
ובכל זאת, גם הפיצ'רים החדשים בטלפון מקבלים תשומת לב: באירוע שקיימה בקור מקפיא ב"שדרת האנדרואיד" שלה עם פתיחת התערוכה, חשפה גוגל שורה של חידושים למערכת ההפעלה אנדרואיד, המשמשת את רוב משתמשי הסלולר בעולם. לפי גוגל, בין הפיצ'רים שייכללו בקרוב בסמארטפונים שלנו: כתיבת הערות ומטלות ישירות על מסך הבית (שיכלול של אפליקציית keep); הוספת הערות בכתב יד (בעט מגע או באצבע) לקבצי PDF באפליקציית גוגל דרייב; ביטול רעשים וקולות רקע באפליקציית שיחות הווידאו Meet; חיבור מהיר של אוזניות חדשות למכשירים בלחיצה אחת בלבד; אפשרות לערוך אמוג'ים ולשלב ביניהם; אנימציות חדשות בתשלום ללא מגע (בגוגל פיי); אפשרות הגדלה של עד 300% בדפדפן כרום כדי להקל על הקריאה בטלפון בלי לפגוע בפריסת העמוד ועוד.
5 צפייה בגלריה
Wireless AR Glass
Wireless AR Glass
Wireless AR Glass של שיאומי
(צילום: שיאומי)
עוד הודיעה גוגל כי בכוונתה לשלב תמיכה מובנית באנדרואיד לטכנולוגיית ה-eSim, שחוסכת שימוש בכרטיס SIM מפלסטיק במעבר בין מפעילות סלולר, וכמובן בנסיעות לחו"ל. התכונות החדשות מתווספות לאחרות, שפורסמו רק לאחרונה, כמו שימוש בסמארטפון כמפתח לרכב (משולב במכשירי הדגל החדשים של שיאומי), ו"מחק הקסם" - אפשרות לסלק כליל אלמנט לא רצוי בתמונה שצולמה, תכונה שקיימת מזמן במכשירי סמסונג ופיקסל.

לוגו חדש לנוקיה

חידוש לגמרי לא טכנולוגי הציגה ענקית התקשורת הפינית הוותיקה נוקיה – לשעבר יצרנית הסלולריים הגדולה בעולם - שהפתיעה בברצלונה עם לוגו חדש, לראשונה אחרי 58 שנה. בגרסה הרשמית באתר החברה מופיעות האותיות Nokia כשברקע סיבי תקשורת צבעוניים. לדברי המנכ"ל, פקה לונדמארק, המטרה היא להבהיר, כי בניגוד לעבר, נוקיה כיום היא חברת טכנולוגיה עסקית ולא יצרנית טלפונים. אגב, לפי לונדמארק, החברה בראשותו לא תסתפק מעתה בהקמת רשתות עבור מפעילי סלולר, אלא גם תתחרה בהן באמצעות הקמת רשתות פרטיות שמאפשרת טכנולוגיית דור 5. אגב, גם HMD Global, החברה הפינית שמייצרת סמארטפונים תחת המותג של נוקיה מאז 2016, משתתפת בתערוכה - אלא שהיא נותרה עם הלוגו הקודם. כנראה שמישהו בנוקיה המקורית שכח לעדכן.
5 צפייה בגלריה
הלוגו החדש של נוקיה
הלוגו החדש של נוקיה
אחרי 58 שנה, לוגו חדש לנוקיה
(צילום: רויטרס)
בגזרת הסמארטפונים ההפתעה היחידה עד כה היא גרסת הקונספט שחשפה אתמול וואן פלוס למכשיר וואן פלוס 11, הכוללת צינורות כחולים זוהרים על גבו שממחישים את נוזל הקירור של המכשיר בטכנולוגיה המיוחדת שלה. לפי החברה, בזכות הקירור הייחודי, המכשיר מספק ביצועים טובים יותר במשחקים – תוספת של בין 3 ל-4 פריימים לשנייה - ועומד במהירויות טעינה גבוהות במיוחד. לא ברור מתי, או אם בכלל, המכשיר ייכנס לייצור תעשייתי.
שיאומי השיקה אתמול את מכשירי הדגל החדשים שלה, שיאומי 13 ו-13 פרו, עם מצלמות במיתוג משותף עם לייקה וערכת השבבים החדשה של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 2. שני המכשירים יושקו בקרוב מאוד גם בארץ. חידוש בעולם המכשירים הסיניים: לשניהם עמידות בפני מים ואבק בתקן IP68. סוף סוף.
5 צפייה בגלריה
וואן פלוס 11 קונספט
וואן פלוס 11 קונספט
צינורות כחולים זוהרים. וואן פלוס 11 קונספט
(צילום: וואן פלוס)
תקשורת החירום מהסמארטפון ללוויין, שהציגה אפל מוקדם יותר השנה באייפון 14 ובאפל ווטש אולטרה, תופסת תשומת לב משמעותית בתערוכה. חוץ מההכרזה של יצרנית המעבדים קוואלקום, כי בכוונתה לתמוך בטכנולוגיה כבר בהמשך השנה, מוטורולה (שבבעלות לנובו הסינית) הציגה כאן רכיב בלוטות' המאפשר שליחת הודעות טקסט דו-כיווניות דרך לוויין בזמן חירום, באמצעות טלפונים חכמים רגילים.
הרכיב, Defy Satellite Link, עולה 100 דולר, ונראה כמו שלט מפתח לרכב עם כפתורים בצד. בעזרתו ניתן לאפשר כמעט לכל סמארטפון לשלוח – אבל גם לקבל - הודעות טקסט במקומות שאין בהם אותות סלולריים. הוא יכול גם לשגר מיקום באמצעות לחצן פיזי גם אם הסמארטפון שאליו הוא משוייך יצא מכלל פעולה. מי שמקבל את הודעת החירום נדרש להוריד אפליקציה מיוחדת, שדרכה הוא יכול גם להשיב. השימוש, אגב, מחייב דמי מנוי של 5 דולר בחודש.
קוואלקום, מצידה, פרסמה אתמול את רשימת היצרניות שעימן היא עובדת על שילוב הטכנולוגיה במכשיריהן. הסינים, כמובן, מובילים: שיאומי, Honor, מוטורולה, OPPO, Vivo וגם Nothing האמריקאית. אגב, חברת פלאפון הישראלית הודיעה באחרונה כי גם היא מתכוונת להשתלב במיזמי התקשורת הלוויינית בחירום.
הכותב הוא אורח אמדוקס ופלאפון בתערוכה