המשחק הוויראלי Wordle נרכש על-ידי הניו יורק טיימס תמורת "סכום של שבע ספרות" - מיליון דולר או יותר. הסכום המדויק לא פורסם. המשחק, שהושק באוקטובר, מעניק לשחקנים שישה ניחושים כדי לקבוע את המילה היומית בעלת חמש האותיות. הוא משך מיליוני משתמשים, ורבים מהם גם פרסמו אותו ברשתות החברתיות והמשחק הפך לתופעה.

עוד בנושא:

הצלחת המשחק זכתה להסברים שונים כמו הרצון בהנאות פשוטות יותר בעידן הדיגיטלי. ג'וש וורדל, יוצר האפליקציה ומפתח באתר רדיט לשעבר, פיתח את המשחק בתחילה עבור בת זוגו. עם רכישת המשחק על-ידי הניו יורק טיימס, עלו חששות כי כעת יהיה מאחורי חומת תשלום כמו שאר תכני העיתון. אבל בניו יורק טיימס הצהירו כי הוא יישאר בחינם עבור משחקים קיימים וחדשים, וכי לא יהיו שינויים באופן המשחק. גם וורדל הצהיר כי "כשהמשחק יעבור לאתר של הניו יורק טיימס הוא יהיה בחינם עבור כולם, ואני עובד איתם כדי לוודא שהנצחונות וההישגים שלכם יישמרו".
1 צפייה בגלריה
Wordle
Wordle
Wordle
(צילום: AFP)
עבור הניו יורק טיימס, הצעד יסייע להרחיב את היצע התכנים הדיגיטליים, כחלק מהמטרה להגיע לעשרה מיליון מנויים אונליין עד 2025. משחקים וחידות הם חלק מאסטרטגיית הניו יורק טיימס לשמור על הקהל מעורב באפליקציות ובאתרים של גוף התקשורת, על רקע המעבר של קוראים רבים יותר להשתמש בטלפונים הניידים ובטאבלטים שלהם כדי לצרוך חדשות ובידור. "וורדל ייתן כעת לעוד מיליוני אנשים בעולם סיבה נוספת לפנות לניו יורק טיימס עבור החדשות היומיות שלהם", נכתב בהצהרת העיתון עם הרכישה. עורך התשבצים של הניו יורק טיימס, וויל שורץ, אמר כי וורדל הוא משחק נהדר והוסיף כי "לא לוקח הרבה זמן לשחק בזה, מה שהופך אותו למושלם עבור העידן שלנו, בו לאנשים יש מעט תשומת לב".
וורדל פרסם הצהרה לפיה הוא נרגש מאוד מכך שהניו יורק טיימס יהיו האחראים על המשחק מכאן והלאה" ושהוא מעריץ את "הגישה של העיתון למשחקים והכבוד בו הם נוהגים כלפי השחקנים שלהם. הערכים שלהם מתואמים לשלי בנושאים האלה". הוא אף הודה לשחקנים ואמר כי הם הפכו את וורדל "לחוויה בלתי נשכחת".
חוקי המשחק Wordle
"זה היה מופלא לצפות במשחק מביא כל כך הרבה אושר לרבים כל כך, ואני מלא תודה על הסיפורים האישיים שחלקכם חלקתם איתי - מהדרך בה וורדל איחד בני משפחה מרוחקים, לדרך בה הוא עורר יריבויות ברוח ידידותית, ועד תמיכה בתהליכי החלמה רפואיים"' שיתף וורדל בחשבון הטוויטר שלו.
"מנגד, אני אשקר אם אגיד שזה לא היה קצת מטלטל", הוסיף. "אחרי הכל, אני רק אדם אחד, וחשוב לי שככל שוורדל צומח, הוא ימשיך לספק חוויה נהדרת עבור כולם". עוד אמר כי "המשחקים של הניו יורק טיימס היוו חלק גדול מהמקורות של המשחק ולכן הצעד הזה מרגיש מאוד טבעי עבורי".