שבוע אחרי שהוסיפה משחקי מובייל לאפליקציית האנדרואיד שלה, נטפליקס מאפשרת החל מהיום (ד') גם למשתמשי iOS ליהנות מהשירות. חמשת המשחקים של שירות הסטרימינג זמינים כבר עכשיו להורדה באפסטור, חנות האפליקציות של אפל, והחל מהשעה 20:00 הם יופיעו גם באפליקציה הראשית של נטפליקס לאייפון ולאייפד.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

2 צפייה בגלריה
נטפליקס גיימס
נטפליקס גיימס
נטפליקס גיימס
(נטפליקס)
אחרי חודשים של ספקולציות, הודיעה נטפליקס בקיץ באופן רשמי על כוונתה להתרחב לתחום הגיימינג ולאחר מכן החלה בניסוי מוקדם של השירות בפולין, ספרד ואיטליה. בשבוע שעבר הגיעו המשחקים לכל משתמשי אנדרואיד בעולם. נכון לעכשיו היצע המשחקים מצומצם למדי והוא כולל חמישה כותרים: Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Shooting Hoops, Teeter Up ו-Card Blasts. המשחקים של נטפליקס לא כוללים פרסומות, אינם כרוכים בתוספת תשלום ואין בהם הצעות לרכישות בתוך המשחק. יש לציין שמדובר במשחקי מובייל פשוטים ולא מתוחכמים במיוחד, אך זה עשוי להשתנות כאשר נטפליקס תרחיב את ההיצע. בקרוב צפוי להצטרף לשירות המשחק Hextech Mayhem: A League of Legends Story, ובזמן שמשתמשי PC וקונסולת נינטנדו סוויץ' יצטרכו לשלם 10 דולר כדי להוריד אותו, בנטפליקס הוא יוצע בחינם.

התשובה לדיסני

מאחורי הרצון של נטפליקס להתרחב לתחום הגיימינג עומדת התחרות העזה שזכתה לכינוי "מלחמות הסטרימינג". בשנתיים האחרונות הופיעו בשוק שחקנים חדשים, בהם אפל TV פלוס, HBO Max, פיקוק וכמובן דיסני פלוס. השירות האחרון הפך לאיום המשמעותי ביותר על נטפליקס: הוא צומח במהירות והגיע תוך שנתיים ל-116 מיליון מנויים ברחבי העולם (ובקרוב ינחת גם אצלנו), בזמן שלשירות הוותיק יותר יש 214 מיליון מנויים גלובליים. בנטפליקס מקווים שהמשחקים יסייעו להם לצרף משתמשים חדשים ולמנוע נטישה של מנויים.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
2 צפייה בגלריה
משחקי נטפליקס באייפון
משחקי נטפליקס באייפון
משחקי נטפליקס באפליקציה לאייפון
(צילום: נטפליקס)
הוספת המשחקים לאפליקציית ה-iOS הייתה ככל הנראה משימה סבוכה: בעבר אפל הערימה קשיים על חברות שרצו להשיק אפליקציות משחקים, ודרשה מהם להציע כל משחק בנפרד באמצעות האפסטור. המשחקים של נטפליקס אכן יוצעו להורדה כאפליקציות נפרדות, אולם לאחר ההורדה יהיה אפשר לגשת אליהם ישירות דרך אפליקציית נטפליקס, כמו באנדרואיד. משתמשים שאינם מנויים של השירות וינסו להוריד את אחד המשחקים, יופנו להרשמה דרך האפסטור - מנגנון שיקנה לאפל עמלה בגובה 30% מדמי המנוי בשנה הראשונה ו-15% החל מהשנה השנייה. זאת, למרות שכבר ב-2018 הפסיקה נטפליקס לאפשר למשתמשים להירשם דרך האפסטור על מנת להימנע מתשלום העמלה הגבוהה.