אם אתם נוטים להוריד המון אפליקציות, אבל להשתמש רק בחלק קטן מהן, הפיצ'ר החדש של אנדרואיד הוא בדיוק בשבילכם. גוגל (שעומדת מאחורי מערכת ההפעלה אנדרואיד) הודיעה בבלוג הרשמי שלה על השקת פיצ'ר שיאפשר להעביר אפליקציות ל"ארכיון". המשמעות - אפליקציות שאינן בשימוש יוקטנו בכ-60% עד לרגע שבו המשתמש יחליט לפתוח אותן שוב. כך ייחסך שטח אחסון במכשיר, ללא צורך להסיר את האפליקציות לחלוטין.

עוד בנושא:

המידע של המשתמשים הנוגע לאפליקציות שהועברו לארכיון ימשיך להישמר עד שהאפליקציה תשוחזר, וברגע השחזור האפליקציה תחזור לגודלה המקורי. הכלי החדש יהיה זמין בתחילה למפתחים בלבד, ולא יהיה פונקציונלי עד שגוגל תשיק אותו לקהל הרחב מאוחר יותר השנה. גוגל אף תאפשר למפתחי אפליקציות שיבחרו בכך לא לאפשר שימוש בכלי באפליקציות שלהם.
1 צפייה בגלריה
מערכת הפעלה אנדרואיד
מערכת הפעלה אנדרואיד
מערכת הפעלה אנדרואיד
(צילום: shutterstock)
נכון לעכשיו גוגל לא סיפקה תאריך מדויק להשקת הפיצ'ר או פרטים לגבי הנראות שלו והאופן המדויק שבו הוא יפעל. אף על פי כן, מהכרזת החברה עולה כי הבחירה אם להעביר אפליקציה לארכיון תהיה בידיים של המשתמשים, ולא תיעשה באופן אוטומטי לאחר זיהוי אפליקציות שאינן בשימוש.
בבלוג הרשמי נכתב כי "אחת הסיבות המרכזיות לכך שמשתמשים מסירים אפליקציות היא לפנות שטח אחסון", וכי מטרת הכלי החדש היא "למנוע הסרות לא נחוצות ולסייע למשתמשים לקבל יותר מהמכשירים שלהם".
עוד הצהירו בחברה כי "ההעברה לארכיון תאפשר למשתמשים לקבל כ-60% מהשטח שתופסת האפליקציה באופן זמני על-ידי הסרת חלקים מהאפליקציה במקום לבטל את ההתקנה שלה לחלוטין. אפליקציה שהועברה לארכיון תישאר על המכשיר וניתן יהיה לשחזר אותה בקלות לגרסה הזמינה העדכנית ביותר שלה, תוך שימור המידע של המשתמשים".