מיקרוסופט תשלם סכום של כ-‭1.4‬ מיליון שקל לכ-‭14‬ אלף מלקוחותיה בישראל - כך עולה מפסק דין שאישר הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2018 נגד מיקרוסופט ישראל, מיקרוסופט קורפוריישן ומיקרוספוט אירלנד.

עוד כתבות על מיקרוסופט:

1 צפייה בגלריה
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
כנס מיקרוסופט איגנייט 2019
(צילום: מיקרוסופט)
המבקש, עו"ד יוני בן סימון, טען באמצעות עו"ד גלית דליות כי רכש שני מינויים בתשלום שנתי למוצרי החברה - Microsoft Answer Desk Assure ומנוי ו-Office 365 Personal. בן סימון טען כי המינוי למוצר הראשון הוצג כמינוי לתקופה קצובה בת שנה בלבד, אך הוא חודש אוטומטית לתקופה של שנה נוספת בניגוד לדין. בנוגע למוצר השני, בן סימון טען כי לא ניתן היה לבטל את המינוי אליו, ולא לקבל החזר יחסי בגין הביטול.
מיקרוסופט טענה כי יש לדחות את בקשת האישור להסדר פשרה. לטענתה, נמסר לבן סימון מידע מלא ותנאי הביטול הוצגו לפני הרכישה וגם לאחריה. בהמשך פנו הצדדיים להליך גישור בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, שבסיומו הגיעו להסדר פשרה שאושר ביום חמישי האחרון. במסגרת הפשרה סוכם כי מיקרוסופט תפצה בסך הכל כ-‭14,100‬ לקוחות זכאים, אם ניתן יהיה לאתרם. כל לקוח יהיה זכאי לקבל פיצוי ישירות בהתאם לפרטיו, והסכום הוא תלוי המוצר שרכש. למשל, הפיצוי ללקוחות‭ Assure ‬ייעשה כך שמספר הלקוחות אשר חויבו בגין השירות החל מהשנה השנייה יוכפל ב-‭305‬ שקלים (הסכום ששילם המבקש עבור השנה השנייה). מהתיק עולה כי מספר הלקוחות בקבוצה זו עומד על ‭ ,783‬ובהתאם סכום הפיצוי הכולל הוא כ-238‬ אלף שקל. הפיצוי יינתן בתוך ‭ 45‬יום מהמועד שבו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה יהפוך לסופי ויוענק באמצעות זיכוי לאמצעי התשלום שאיתו שולם הכסף עבור המוצר. אם לקוחות לא יאותרו, הפיצוי יועבר לקרן תביעות ייצוגיות.
האזינו לפודקאסט הטכנולוגיה של ynet
ביחס להסדרה בעתיד הוסכם כי מיקרוסופט תאפשר קבלת החזר יחסי בעת ביטול מינויים של ‭ .Microsoft 365‬ עוד עולה כי רכישת מינוי ‭ Assure‬הוצאה משימוש בישראל במרץ 2021 ועל כן הסדרה עתידית אינה רלוונטית לגביו. השופט אבי פורג אישר את הסדר הפשרה וקבע כי "הסדר הפשרה עם מיקרוסופט, ראוי והוגן".
מעו"ד גלית דליות, באת כוח המבקש נמסר: "מדובר בהסכם פשרה במסגרתו תאגיד בינלאומי מהגדולים בעולם שמתחייב לפעול כלפי הלקוחות הישראלים בהתאם לחוק הגנת הצרכן, ובכלל כך לאפשר להם ביטול עסקאות וקבלת החזר יחסי, וזאת בנוסף לפיצוי והשבת כספים על גביית היתר בעבר".
ממיקרוסופט לא נמסרה תגובה.