פחות משבוע אחרי שמארק צוקרברג חשף בפני העולם את החזון שלו למטאברס (וגם החליף את שם החברה שלו למטא), המתחרה מיקרוסופט מאותתת כי גם לה יש תוכניות גדולות סביב הגלגול הבא של האינטרנט. בכנס Ignite 2021 חשפה אמש (יום ג') החברה את Mesh for Microsoft Teams, הכלאה בין היישום לשיחות וידאו ותקשורת ארגונית Teams ובין פלטפורמת המציאות הרבודה שלה Mesh, שתצא לדרך במחצית הראשונה של 2022.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

1 צפייה בגלריה
Mesh for Microsoft Teams
Mesh for Microsoft Teams
Mesh for Microsoft Teams
(צילום: מיקרוסופט)
בחודשים האחרונים הפך מארק צוקרברג לדובר הבולט ביותר של חזון המטאברס - האינטרנט העתידי שבו נעבוד ונבלה בתוך חללים וירטואליים תלת-ממדיים במציאות מדומה (VR), או שנוסיף אלמנטים וירטואליים לסביבה הפיזית שלנו במציאות רבודה (AR). כעת, מבהירה מיקרוסופט כי החזון הזה לא שייך רק לחברת מטא. המטאברס, כפי שמגדירים אותו במיקרוסופט, הוא "עולם דיגיטלי עקבי שמאוכלס בתאומים דיגיטליים של אנשים, מקומות ודברים. תחשבו על המטאברס כעל גרסה חדשה - או חזון חדש - של האינטרנט, כזה שבו האנשים מתאספים כדי לתקשר, לשתף פעולה ולשתף עם נוכחות אישית וירטואלית בכל מכשיר".
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet:
עולם המציאות המעורבת (Mixed Reality), נזכיר, אינו זר למיקרוסופט: החברה מייצרת משקפי מציאות רבודה בשם הולולנס 2, שמיועדים לשימוש עסקי ותעשייתי ועולים 3,500 דולר. בתחילת השנה היא השיקה עבורם את פלטפורמת Mesh, שמאפשרת לקיים פגישות עבודה במציאות רבודה באמצעות אווטארים. כעת היא מביאה את הטכנולוגיה הזאת גם ל-Teams, יישום לשיחות וידאו ותקשורת ארגונית שמותקן מראש על מחשבי ווינדוס 11 ומתחרה ישירות בזום וב-FaceTime של אפל. מה זה בדיוק אומר? בשנה הבאה, במקום להדליק את מצלמת הרשת שלכם כדי להצטרף לפגישת עבודה ב-Teams, תוכלו לעצב אווטאר שייצג אתכם בשיחת הווידאו. הבינה המלאכותית של מיקרוסופט תעקוב אחרי הקול שלכם ותזיז את השפתיים של האווטאר בהתאם. בעתיד, מתכננים במיקרוסופט להזיז את האווטאר בהתאם לתנועת הגוף והפנים האמיתיות שלכם. בנוסף, ב-Mesh for Microsoft Teams תוכלו להיפגש עם הקולגות שלכם בחלל וירטואלי תלת-ממדי. הכניסה אליו תהיה באמצעות משקפי מציאות מעורבת, מחשב, טאבלט או סמארטפון. ואם זה נראה ונשמע מאוד דומה לפלטפורמת Horizon Workrooms שמטא הכריזה עליה מוקדם יותר השנה, אתם ממש לא טועים. מסתמן ששתי החברות בדרך לתחרות קשה על השליטה במטאברס בכלל ועל היישומים למקומות עבודה בפרט. למטא יש אמנם 3.6 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, אבל היתרון הגדול של מיקרוסופט הוא קהל המשתמשים העצום של היישומים המשרדיים שלה וכן העובדה ש-Teams, בניגוד ל-Horizon של פייסבוק, מותקן מראש על מחשבי ווינדוס 11 והוא אף מוצמד לסרגל המשימות.