בסוף אירוע ההכרזה על סדרת הגלקסי S24 אמש (ד') חשפה סמסונג טפח ממה שנראה כמו מוצר חדש - טבעת חכמה. בשנים האחרונות אומנם דווח לא פעם על כך שהיצרנית הקוריאנית עובדת על גאדג'ט כזה, אך זו הייתה הפעם הראשונה שבה היא חשפה אותו בציבור. החשיפה הקצרצרה הספיקה כדי לעורר לא מעט מומחים להתייחס לנושא.
2 צפייה בגלריה
הטבעת החכמה של אורה הפינית
הטבעת החכמה של אורה הפינית
סמסונג גלקסי רינג
(צילום מסך: יוטיוב)
אחד היחידים שזכה לקבל הצצה מקרוב על הגלקסי רינג - כך היא מכונה - הוא אבי גרינגרט, אנליסט מוכר בתעשייה. בפוסט שפרסם ברשת החברתית ת'רדס לאחר הבדיקה הוא ציין שהחברה אסרה עליו לצלם אותה, אך שהיא "קלה באופן מגוחך, מגיעה במידות עד 13 ומתוכננים לה שלושה גימורים". לדבריו, מדובר בפיסת הנדסה מאוד מרשימה.
לא ברור עדיין מה המיצוב של הטבעת. האם היא מוצר משלים לשעוני הגלקסי? האם היא מוצר נפרד? האם ניתן להשתמש בה גם ללא טלפון גלקסי? השאלות רבות ובינתיים רוב התשובות מבוססות על הנחות. את הטבעת הציג ד''ר מת'יו וויגינס, חוקר קליני בחטיבת המחקר של סמסונג. היא הוצגה מיד לאחר קטע שהציג את שילובי ה-AI במסגרת פלטפורמת Samsung Health שנועדה לנטר את הבריאות של המשתמשים.
ריפרש
החברה הישראלית שהמציאה מחשב עם משקפיים במקום מסך / עם טמיר ברלינר
42:48
על פי פטנט שסמסונג הגישה בשנה שעברה, הגלקסי רינג מיועד "לבצע מעקב, בקרה, מדידה והעלאה אחר נתוני בריאות, פעילות גופנית ושינה". כלומר מדובר בסוג של חיישן בתצורה טבעת. או במילים אחרות, כמו רצועת כושר חכמה רק בצורת טבעת. אגב, תצורת הטבעת למחשוב לביש מאוד הגיונית. היא קלה יותר לשימוש ביום-יום מאשר שעון חכם שדורש פעמים רבות טעינה אחרי יום או יומיים של שימוש (תלוי ביצרן), קל יותר להסוות אותה, ובעיקר היא יכולה להיות בקלות אופנתית.
בינתיים ניתן רק לנחש אילו פרמטרים הטבעת אמורה לנטר. ממה שנאמר לפני חשיפת הטבעת בידי ד''ר וויגינס, אפשר לציין שהחברה מנסה לספק פתרונות לניטור הפסקות נשימה במהלך השינה, ניטור שינויים ברמת החמצן בדם, מעקב אחרי דפוסי שינה וניטור שינויים בקצב הלב בלילה. פלטפורמת הבריאות של סמסונג מנסה לתת פייט לזו של אפל שמאוד פופולרית בארה"ב. מעבר לכך אין שום רמז אפילו קל שבקלים על המחיר האפשרי של הטבעת.
סמסונג היא לא הראשונה להשתמש בתצורה הזו למוצר טכנולוגי. למעשה טבעות חכמות מוצעות למכירה כבר יותר מעשור. הראשונה שהוצגה היתה זו של חברת McLear ב-2013 ששימשה לתשלומים ללא מגע דרך שבב NFC. גם במשחקים האולימפיים בברזיל הושקה טבעת חכמה ששימשה לכניסה לשלל התחרויות דרך NFC ויוצרה על ידי החברה היפנית MTG.
2 צפייה בגלריה
הטבעת החכמה של אורה הפינית
הטבעת החכמה של אורה הפינית
הטבעת החכמה של אורה הפינית
(צילום מסך: אתר אורה)
גם אמזון ניסתה את הרעיון עם ה-Echo Loop ב-2019, שאם לא היכרתם הייתה מיועדת לשמש מעין שלט רחוק לשליטה באלקסה. הלופ שרדה כשנה ואז בוטלה לאחר שהתברר שזה מוזר מדי לבקש ממשתמשי אלקסה לדבר לתוך טבעת באמצע הקניות בסופר. טבעת אחרת שהרבה יותר דומה למה שסמסונג מבקשת לייצר היא זו של חברת אורה (Oura) הפינית, שהחלה ב-2016 כמיזם בקיקסטארטר, והפכה למוצר שנמכר גם כיום.
קשה לדעת אם הטבעת של סמסונג תעורר את השוק ותחזיר את הרעיון של טבעת חכמה כגאדג'ט נלווה לסמארטפון ולשעון החכם. ניסיונות קודמים בתחום המחשוב הלביש כגון מעילים (של גוגל וליווייס למשל) או נעליים (של נייק) לא ממש הניבו התלהבות מצד המשתמשים. כתצורה, טבעת מוגבלת אף יותר מפריטי לבוש אחרים, אפשר לשים עליה חיישנים מעטים, מיקרופון בהולכת עצם או שבב NFC. השימושים הפוטנציאליים מעבר לבריאות הם זיהוי ביומטרי, תזכורות, או הצלתה של מורדור. בכל מקרה, הטבעת של אורה נמכרת בכ-300 דולר, כך שזה נותן לנו סדר גודל של המחיר הפוטנציאלי של הגלקסי רינג.