סמסונג מורידה את הכפפות ומפסיקה לנוח על זרי הדפנה. היצרנית הקוריאנית הכריזה הערב (יום ד') על סדרת גלקסי S24, שכוללת כרגיל שלושה מכשירים חדשים, ולמרות שהם נראים דומים לדגמי הגלקסי S23 משנה שעברה, הטלפונים החדשים זכו לשדרוג הן ברמת גודל המסך והן ברמת העיצוב, אבל בעיקר בתוכנה שכעת כוללת ממשק משתמש שבו תמצאו הרבה מאוד בינה מלאכותית.
6 צפייה בגלריה
סדרת גלקסי S24
סדרת גלקסי S24
סדרת גלקסי S24
(צילום: סמסונג)
תכונות ה-AI במכשירים של סמסונג מבוססות על מודל שמכונה גאוס (עליו כבר כתבנו כאן) ומבוסס במידה מסוימת על ביקסבי - הסייען הקולי של סמסונג שהיה עד לאחרונה מושא לבדיחות בקרב המשתמשים. אבל הפעם זה רציני. ביקסבי עבר שדרוג רציני והפך מתולעת לפרפר, לפחות כך לפי ההדגמות שראינו של מנגנון הבינה המלאכותית במכשירי ה-S24.
לפי סמסונג, מודל השפה שלה קרוי על שמו של קארל פרידריך גאוס, "המתמטיקאי האגדי שייסד את תורת ההתפלגות הנורמלית, עמוד השדרה של למידת מכונה ובינה מלאכותית". החברה ציידה את הסמארטפונים החדשים בשלל יכולות, בחלק מהמקרים מדובר בתכונות שמזכירות קצת את מה שגוגל הטמיעה במכשירי הפיקסל שלה, אך במקרים אחרים מדובר בתכונות מקוריות.
6 צפייה בגלריה
AI For All
AI For All
AI For All
(צילום: John Locher / AP)
בסמסונג לא אמרו בדיוק איך פותח גאוס, אבל החברה משתפת פעולה עם גוגל ומיקרוסופט בכל מה שקשור לבינה מלאכותית יוצרת (GenAI) ועל פי הכרזה של גוגל וסמסונג חלק מיכולות ה-AI מסופקות ישירות על ידי מערך הענן של גוגל. זה לא ממש מפתיע, מודל שפה גדול דורש הרבה מאוד השקעה. פיתוח של תוכנה כזו שתהיה ייעודית לסמארטפונים ולפלטפורמות של סמסונג דורש המון מאמצים כך שכנראה היצרנית הקוריאנית קראה לשותפותיה האמריקאיות - שהן גם המובילות של התחום כיום - לסייע לה.
אלה תכונות ה-AI העיקריות במכשירים החדשים: תרגום חי (Live Translate) - תרגום דו-כיווני בזמן אמת של קול וטקסט במהלך שיחות טלפון במכשיר. השירות תומך כעת ב-13 שפות, ללא עברית, אך לפי מה שנאמר לנו זה יגיע בקרוב; המתורגמן (Interpreter) כשמו כן הוא, מתרגם של שיחות בזמן אמת בתצוגת מסך מפוצל. כך שאנשים בשני הקצוות יוכלו לקרוא את תמלול הטקסט של דברי האדם השני. התכונה פועלת ללא שימוש בנתונים סלולריים או WiFi. גם כאן השירות תומך ב-13 שפות, ללא עברית, בכלל כל שירותי השפה והמלל יתמכו בעברית רק בהמשך.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S24
סמסונג גלקסי S24
סמסונג גלקסי S24
(צילום: עוז מועלם)
מסייע כתיבה (Chat Assist) מסייע בהתאמת הודעות: למשל בניסוח הודעה מנומסת לעמית לעבודה או משפט קצר וקליט לפוסט ברשת חברתית. השימוש בו דורש שימוש במקלדת של סמסונג, והוא יכול גם לתרגם הודעות טקסט, מיילים ועוד, בזמן אמת. זה עובד גם באוטו דרך תכונת "אנדרואיד לרכב" (Android Auto) עם סיכום אוטומטי של ההודעות הנכנסות והצעה של תגובות ופעולות רלוונטיות, למשל שליחת זמן הגעה משוער.
יש גם שמירה על סדר וארגון עם תכונת "מסייע הערות" (Note Assist) בסמסונג Notes. התכונה מציעה סיכומים הנוצרים באמצעות AI, יצירת תבניות המייעלות את השימוש בעזרת פורמטים מוכנים מראש ויצירת רקעים המאפשרים להבחין בהערות בקלות בעזרת תצוגה מקדימה קצרה. התכונה "סיוע בתמלול" (Transcript Assist) משתמשת ב-AI ובטכנולוגיה להמרת דיבור לטקסט כדי לתמלל, לסכם ולתרגם הקלטות קוליות, גם אם יש כמה דוברים. התכונה תתרגם ותתמצת כל דובר בשיחה ובסדר כרונולוגי.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
(צילום: עוז מועלם)
תכונת "הקפה וחיפוש" (Circle to Search) מאפשרת למשתמשים להקיף כל נושא או אובייקט שמופיעים לו על המסך, דמות, קטע מלל, תמונה, פנים או מוצר, ולחפש אותו בגוגל. בלחיצה ארוכה על לחצן הבית, תוכלו להקיף, להדגיש, לשרבט ולהקיש על כל דבר על המסך, ואז לשלוח אותו לגוגל לחיפוש. אגב, התכונה הזאת מגיעה במקביל גם למכשירי פיקסל 8 של גוגל.
גם המצלמה זוכה לשדרוג AI, עם מה שסמסונג מכנה "מנוע ה-ProVisual" שמכיל מערך מקיף של כלים מבוססי-AI – החל מתכנון הפריים וכלה בשיתוף ברשתות חברתיות. לדברי החברה "אתם יכולים לשכוח מתמונות מטושטשות שצולמו מרחוק ביד רועדת". הצהרה מרשימה. בגדול זה אומר שהמצלמה עושה שימוש במספר כלי בינה מלאכותית כדי לשפר את התוצרים שלה. גם כאן, אלה כלים שבחלקם מבוססים על שירותי ענן של גוגל וחלקם מבוצעים ישירות על המכשיר.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
סמסונג גלקסי S24 אולטרה
(צילום: סמסונג)
החל מטיפול בצילום בתנאי תאורה גרועים, עבור במחיקה של השתקפויות בתמונה, שיפור צילומי זום דיגיטלי, הצעות עריכה לאחר הצילום, "עריכה גנרטיבית" (Generative Edit) יכולה להשלים חלקים ברקע של התמונה באמצעות AI גנרטיבי. כאשר התמונה עקומה, טכנולוגיית AI משלימה את הפרטים החסרים בשוליים. במידה ותרצו להזיז מעט את האדם או האובייקט בתמונה כדי שיהיו במיקום המושלם, טכנולוגיית AI מאפשרת למשתמשים לשנות את המיקום של האובייקט הרצוי ויוצרת במקומו רקע שנראה טבעי לחלוטין.
המצלמה מצוידת במערכת Quad Tele בגרסת ה-S24 אולטרה, שכוללת עדשה חדשה עם זום אופטי 5x, שפועלת עם חיישן של 50 מגה-פיקסל כדי לאפשר ביצועים באיכות אופטית במהלך תקריב עם זום של 2x, 3x, 5x ועד 10x, הודות לחיישן Adaptive Pixel. בסמסונג מתגאים בכך שהודות לכך מתקבלות תמונות צלולות גם בזום של פי 100. זו הצהרה מחייבת ואנחנו נבדוק אותה היטב בעת הסקירה שלנו. המצלמות של ה-S24 הרגיל והפלוס גם הן זכו לשדרוג דומה, למעט הזום האימתני ששמור רק לדגמי האולטרה, אבל גם בהם המנגנון שיפור של הזום הדיגיטלי אמור לשפר מאוד את הביצועים.
מבחינת החומרה, מדובר בעיקר בשדרוג של המעבדים שמאפשרים את היכולות AI האלה. בעוד מבחינת זיכרון פעולה ומרחב אחסון, המספרים דומים לדורות הקודמים, המעבדים החדשים מוסיפים מעבד AI מובנה שיודע לבצע את החישובים הנדרשים ליכולות הגנרטיביות על גבי הסמארטפון עצמו. באולטרה נקבל את הקוואלקום סנאפדרגון 8 דור 3 בגרסה מותאמת לסמסונג, במכשירים הזולים יותר נקבל את האקסינוס 2400 של סמסונג, שגם אם הוא מעט פחות מהיר מהקוואלקום על הנייר, עדיין אמור לספק ביצועים דומים למדי בהפרש קטן.
ריפרש
החברה הישראלית שהמציאה מחשב עם משקפיים במקום מסך / עם טמיר ברלינר
42:48
המסכים גם שופרו הן בגודל, הן ברזולוציה והן בבהירות המקסימלית. גלקסי S24 פלוס מצויד במסך בגודל 6.7 אינץ' עם רזולוציה משופרת לרמת QHD כמו במכשירי האולטרה. ה-S24 הרגיל במסך בגודל 6.2 אינץ' FHD. באולטרה יש כעת מסך שטוח בגודל 6.8 אינץ'. האולטרה הוא הטלפון הראשון של סמסונג עם מסגרת טיטניום כמו אייפון 15 פרו. המכשירים הבסיסיים זכו לעדכון עיצוב שמכונה "עיצוב אחוד" (One-mass) שבסמסונג אומרים שהוא "יוצר מראה אסתטי יותר, הודות לחיבור נטול תפרים בין הפאנל האחורי למסגרת של המכשיר".
מכשירי הגלקסי מגיעים בארבעה גוונים טבעיים ב"השראת מינרלים מן הטבע". הפלוס והרגיל מגיעים בצבעים: אפור, שחור, סגול וצהוב. לאולטרה יש גוונים ייחודיים: טיטניום צהוב שנראה יותר כתום מצהוב, טיטניום סגול, טיטניום אפור, וטיטניום שחור. יש גם חדשות טובות בגזרת המחיר, הוא לא עלה כמו בשנים קודמות. לפי המחירון של סמסונג, הגלקסי S24 יעלה החל מ-3,299 שקלים בדיוק כמו דגמי שנה שעברה, גלקסי S24 פלוס יעלה החל מ-3,999 שקלים שזה פחות משנה שעברה, וגלקסי S24 אולטרה יעלה החל מ-5,199 שקלים שזו עליה של 200 שקל. עם זאת, לכל יבואנית מחירון משלה (ראו טבלה).
6 צפייה בגלריה
כמה תעלה לכם סדרת גלקסי S24?
כמה תעלה לכם סדרת גלקסי S24?
כמה תעלה לכם סדרת גלקסי S24?
בסך הכל, מכשירי הגלקסי S24 מציגים שינויים מאוד מסקרנים. הבדיקה הראשונית שלנו הייתה מאוד מרשימה, אבל כמובן שזה היה בתנאים מבוקרים ומפוקחים. בדיקה בשימוש יומיומי עשויה להניב מסקנות קצת יותר ביקורתיות. אבל לא ניקח לסמסונג את הקרדיט על כך שהיא היצרנית הראשונה שהכניסה כל כך הרבה AI גנרטיבי לסמארטפון. עכשיו מה שנותר לקוות זה שהם לא ינסו להשתלט על העולם. את הגלקסי החדשים תוכלו להזמין החל מהיום כאשר המשלוחים הראשונים צפויים להגיע לחנויות החל מה-6 בפברואר.
העתיד של סמסונג כולל הרבה AI, אבל ממש לפני סוף אירוע החשיפה, היא גם חשפה את המוצר הבא שמאוד סיקרן. הגלקסי רינג, כלומר טבעת שמהווה תחליף לשעון חכם. הרעיון עצמו לא חדש, אבל מאז שנודע כי החברה עובדת על התצורה הזו הדבר עורר עניין רב. כעת אחרי שמועות ודיווחים לא רשמיים, גם היצרנית מאשרת, אנחנו עובדים על מוצר כזה. עם זאת הם לא ציינו תאריך השקה או מחיר או אפילו מה הן התכונות של הטבעת החכמה הזו. המשך יגיע מתישהו בחודשים הקרובים כנראה.
פורסם לראשונה: 20:00, 17.01.24