מטא, חברת האם של פייסבוק, קיבלה את פסיקת רגולטור התחרות הבריטי, ותמכור את חברת Giphy, שמפעילה מנוע חיפוש של גיפים. רשות התחרות והשווקים (CMA) הבריטית קבעה בנובמבר כי העסקה פוגעת בתחרות וכי הדרך היחידה להתמודד עם הפגיעה היא שמטא תמכור את גיפי. גיפי היא הספקית הגדולה ביותר של גיפים לרשתות חברתיות, ומטא רכשה אותה לפני שנתיים תמורת 400 מיליון דולר. מדובר בצעד תקדימי - זוהי הפעם הראשונה בה רגולטור מחוץ לארה"ב גרם לענקית טכנולוגיה אמריקאית לבטל עסקה שהושלמה.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק חושפת את השם החדש META
פייסבוק חושפת את השם החדש META
הודיעה כי תכבד את ההחלטה. מטא
(צילום: רויטרס)
עוד בנושא:
לפי ה-CMA, הרכישה הגבילה את אפשרויות הבחירה של משתמשי רשתות חברתיות בבריטניה, והמכירה תגן על מיליוני משתמשים ברשתות החברתיות, ותימנע ממטא להגדיל את עוצמתה, המשמעותית ממילא. ברשות טענו בין היתר כי בעקבות הרכישה מטא הייתה עשויה לנקוט בצעדים כמו פגיעה באספקת הגיפים לרשתות חברתיות מתחרות, או דרישה של יותר מידע על לקוחות מהן כתנאי להמשך שימוש בגיפי. ברשות אמרו כי בפלטפורמות של מטא (פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם) מבלים משתמשים בבריטניה 73% מהזמן שהם מקדישים לרשתות חברתיות. עוד טענו כי הרכישה תמנע מגיפי להפוך למתחרה פוטנציאלית בשוק הפרסום האינטרנטי בבריטניה, בו פייסבוק מחזיקה נתח שוק משמעותי.
2 צפייה בגלריה
GIPHY
GIPHY
GIPHY. מי ירכוש אותה עכשיו?
(צילום: shutterstock)
מטא ערערה בתחילה על החלטת ה-CMA, אך בית הדין לערעורים של הרשות שבחן את הנושא שנית הגיע להחלטה זהה ביולי ודחה את רוב הטענות של מטא. לאחר מכן הרשות ערכה בדיקה נוספת של הפסיקה המקורית, שכללה מסמכים שהגישו גיפי ומטא, והיום הודיעה כי היא עדיין מורה על ענקית הטכנולוגיה למכור את העסק.
לפי מטא, בחברה התאכזבו מהפסיקה, אך יקבלו אותה וימכרו את החברה. "אנו מאוכזבים מהחלטת ה-CMA אבל מקבלים את הפסיקה בתור המילה האחרונה בנושא. נעבוד באופן צמוד עם ה-CMA על המכירה", נמסר ממטא. עוד אמרו במטא כי "אנחנו אסירי תודה לצוות של גיפי, ומאחלים להם הצלחה. נמשיך לחפש הזדמנויות, גם דרך רכישות, כדי להביא חדשנות ואפשרויות בחירה לעוד אנשים בבריטניה וברחבי העולם".