אילון מאסק מצטרף לדירקטוריון של טוויטר, יום לאחר שנחשף כי רכש 9% ממניות החברה - 73.5 מיליון מניות. כהונתו של מאסק בדירקטוריון תימשך עד 2024, ובכל אותה תקופה ייאסר עליו להחזיק במעל 14.9% ממניות החברה. "תוך כדי שיחות עם אילון בשבועות האחרונים, התבהר לנו כי הוא יביא ערך רב לדירקטוריון שלנו", צייץ מנכ"ל טוויטר, פרג אגרוול. "הוא גם מלא תשוקה ואמונה בשירות שלנו, וגם מבקר שלו, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים בטוויטר ובדירקטוריון, כדי להפוך אותנו לחזקים יותר בטווח הארוך". מאסק צייץ בעקבות החדשות כי הוא מתכנן לעבוד עם מנכ"ל טוויטר ועם הדירקטוריון כדי "להביא שיפורים משמעותיים לטוויטר בחודשים הקרובים!".

עוד בנושא:

רכישת המניות הפכה את מאסק למחזיק המניות החיצוני הגדול ביותר בחברה. לשם השוואה - למייסד טוויטר, ג'ק דורסי, 2.25% ממניות החברה בלבד. הוא ביקר את החברה רבות בתקופה האחרונה, ואף אמר כי הוא "שוקל ברצינות" להקים רשת חברתית חדשה. בין היתר, מאסק שיתף את 80 מיליון עוקביו בטוויטר בסקר בו שאל אם לדעתם טוויטר עומדת בעקרונות חופש הביטוי. בסקר נכתב כי "חופש הביטוי הוא חיוני לדמוקרטיה מתפקדת. האם אתם מאמינים שטוויטר ממלאת בקפדנות אחר העקרון הזה?". 70% מתוך שני מיליון המשיבים אמרו שלא. מאסק ציין בציוץ נוסף כי "השלכות הסקר הזה יהיו חשובות. בבקשה הצביעו בזהירות".
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: רויטרס)
אתמול, לאחר פרסום רכישת המניות, מאסק צייץ סקר נוסף שבו שאל את עוקביו אם הם מעוניינים באפשרות לערוך את הציוצים אחרי שפרסמו אותם - אחד הפיצ'רים המבוקשים על ידי משתמשי הפלטפורמה, שטוויטר מסרבת לשלב בה במשך שנים. אגרוול הגיב לסקר באותן מילים שמאסק השתמש בהן בנוגע לסקר שלו על חופש הביטוי: "השלכות הסקר הזה יהיו חשובות. בבקשה הצביעו בזהירות". החשבון הרשמי של טוויטר אמנם פרסם ציוץ לפיו בחברה עובדים על לחצן עריכה כזה, אך הוא פורסם ב-1 באפריל כך שמהימנותו מוטלת בספק. מנגד, מאוחר יותר מייקל סיימן, שמוביל את תחום המוצר בחברה, אמר כי מדובר בהצהרה רשמית של החברה.
למאסק ולטוויטר היסטוריה מורכבת גם אם הולכים אחורה יותר. פרט לעובדה שהוא מרבה לפרסם בה את דעותיו ולהתייעץ עם עוקביו, ב-2018, מאסק צייץ הצהרה שקרית לפיה השיג מימון כדי להפוך את טסלה מחברה ציבורית לפרטית, והרשות לניירות ערך של ארה"ב ראתה בכך הונאת משקיעים. מוקדם יותר החודש, הוא ביקש משופט פדרלי לבטל את הפשרה אליה הגיע עם הרגולטורים סביב אותה תקרית, שמחייבת אותו בכך שחלק מהציוצים שלו יאושרו מראש. במסגרת אותה פשרה הוא גם עזב את תפקידו כיו"ר טסלה.
מאסק הוא מנכ"ל טסלה וחברת החלל הפרטית SpaceX, והאדם העשיר בעולם. הונו מוערך נכון להיום ביותר מ-302 מיליארד דולר לפי נתוני פורבס.