הרשת החברתית Threads של מטא מתקשה מאוד בשמירה על בסיס המשתמשים הנרחב שלה. על פי נתוני סימילרווב, בחודש האחרון היא ספגה צניחה של כ-80% בהיקף תעבורת המשתמשים. על פי הדו'ח של החברה הישראלית, כ-50 מיליון משתמשים נכנסו לת'רדס באופן יומיומי בתחילת יולי. כעת, לעומת זאת, המספר עומד על כ-10 מיליון בלבד. גם זמן השימוש באפליקציה ירד מ-21 דקות בתחילת הקיץ לפחות מ-3 דקות כיום.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית Threads
אפליקציית Threads
אפליקציית Threads
(צילום: IDREES MOHAMMED / EPA)

עוד בנושא:

X (טוויטר לשעבר) לעומת זאת, ממשיכה בדרכה למרות הטלטלות. על פי הנתונים הנוכחיים היא עדיין מחזיקה בכמאה מיליון משתמשים יומיים (DAU - היקף המשתמשים שנכנסים לאפליקציה לפחות פעם ביום) באנדרואיד שמבלים כ-25 דקות בממוצע בפיד. ת'רדס הצליחה למשוך בעת השקתה יותר ממאה מיליון משתמשים - בעיקר מאוכזבי טוויטר ומשתמשי אינסטגרם שצורפו אליה אוטומטית וזאת תוך פחות משבוע. אבל הפלטפורמה לא ממש הצליחה לשמור על המומנטום.
ריפרש
מערכת ההפעלה של התחבורה הציבורית / עם עמוס חג'אג'
42:22
אפילו מארק צוקרברג הודה בסדרה של פוסטים שמטא עובדת כעת על ייצוב השירות והוספה של פיצ'רים חדשים כדי לשמר את המשתמשים. עם זאת, ההרגשה היא שזה מעט מדי ומאוחר מדי. אמנם אין מניעה שת'רדס כן תצליח לחזור ולמשוך משתמשים - אבל לא ברור כיצד. מאסק ממשיך לייצב את X וכבר חשף את החזון שלו לעתידה - אפליקציה של הכל - שתכלול שלל שירותים מקניות ועד ביטוחים כמו הסופר-אפליקציות האסייתיות. ת'רדס מנגד מרגישה קצת כמו טוויטר בתחילת הדרך - אפליקציה לשיתוף של קישורים ופוסטים קצרים. זה אולי היה מתאים לפני 20 שנה, אבל כיום זה מרגיש קצת מוגבל.
הפיצ'ר המשמעותי האחרון שת'רדס הוסיפה הוא סידור הפיד על פי סדר כרונולוגי, מה שהיה אמור לסייע לה מול X. אבל בעוד ש-X נסמכת על בסיס משתמשים שרגיל לעשות בה שימוש, לא ברור כיצד בת'רדס רוצים לבדל את עצמם ולהוסיף עוד משתמשים. האפליקציה לא באמת מציעה פיצ'רים ייחודיים שלא ניתן למצוא אצל אחרים. בנוסף, בניגוד ל-X, ת'רדס הרבה יותר קשוחה במדיניות הפיקוח על התכנים - מה שאולי מדרבן משתמשים רבים שאוהבים את החופש היחסי של X להמשיך ולהשתמש באחרונה. למטא יש היסטוריה ארוכה של התמודדות בעייתית בלשון המעטה עם פיקוח על תכנים ועד היום לא ברור מה הם כללי הקהילה ככל שזה נוגע להחלטה על מחיקה או השארה של פרסומים שדווחו.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק, גרסת ה-AI
מארק צוקרברג ואילון מאסק, גרסת ה-AI
מארק צוקרברג ואילון מאסק, גרסת ה-AI
(נוצר באמצעות מחולל התמונות Leonardo.AI)
בתוך כך, אתגר קרב ההיאבקות בין אילון מאסק ומארק צוקרברג גם הוא מתחיל לנפוח את נשמתו. אחרי שמאסק הכריז באופן חד-צדדי שהקרב ייערך באיטליה והציע לצוקרברג להגיע לביתו על מנת להתאמן - על אף שלטענתו הוא צפוי לעבור ניתוח שישבית אותו למשך חודשים - כתב צוקרברג בת'רדס: "אני חושב שכולנו יכולים להסכים שאילון לא רציני ושהגיע הזמן להמשיך הלאה.... אילון לא מוכן לאשר תאריך, אומר שהוא צריך ניתוח ועכשיו הוא מבקש להתאמן בחצר האחורית שלי במקום. אם אילון יהיה אי פעם רציני לגבי תאריך אמיתי ואירוע רשמי, הוא יודע איך להשיג אותי".
מבחינתו של מאסק, המהלך שככל הנראה נועד בעיקר לייצר רעש תקשורתי, הצליח מעל למצופה. היוזמה הפכה לשיחת היום בקרב אתרי חדשות רבים ברחבי העולם - אפילו כאלה שלא ממש עוסקים בסיקור התחום. הוא הצליח להסיט את האש מהביקורת העצומה שהייתה לציבור המשתמשים של טוויטר על המהלכים שביצע באפליקציה כמו שינוי המיתוג ל-X. לא ברור אם זה מה שבינתיים הצליח לשמר את המשתמשים המועטים שנותרו - האפליקציה התגאתה בימי תהילתה בכ-400 מיליון משתמשים יומיים. אבל מה שבטוח זה שעבור מאסק מדובר בלא יותר מעוד מהלך ששומר אותו בראש של הציבור הרחב.