מייסד ומנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, המליץ בסוף השבוע לקחת בעירבון מוגבל את ההצהרות שמפזר אילון מאסק בנוגע לקרב ההיאבקות שאולי יקרה ואולי לא יקרה בין השניים. "אני אוהב את הספורט הזה ואני מוכן להילחם מהיום שבו אילון איתגר אותי", כתב צוקרברג, "אם הוא יסכים לתאריך אמיתי, אתם תשמעו את זה ממני. עד אז, בבקשה תניחו שלא התקבלה הסכמה לגבי כל דבר שהוא אומר".
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
יקרה או לא יקרה? אילון מאסק נגד מארק צוקרברג
(איור: אופיר בגון)

הכתבות הקודמות בנושא:

הפוסט העוקצני של צוקרברג פורסם לאחר שמאסק כתב ב-X (טוויטר לשעבר) כי "הקרב ינוהל על ידי הקרנות שלי ושל צוק (לא UFC). שידור חי יועבר בפלטפורמה הזאת ובמטא. כל דבר שיתועד על ידי המצלמה יהיה בסגנון של רומא העתיקה, לא יהיה שום דבר מודרני. שוחחתי עם ראש ממשלת איטליה ועם שר התרבות. הם הסכימו למיקום אדיר".
שר התרבות האיטלקי ג'נארו סנג'וליאנו אישר כי אכן שוחח עם מאסק לגבי האפשרות שאיטליה תארח "אירוע צדקה גדול" עם ניחוח היסטורי. הוא לא חשף את המיקום המתוכנן, אבל הדגיש כי האירוע לא יתקיים ברומא, למרות הצהרה קודמת של מאסק על כך שייתכן שהקרב יתקיים בקולוסיאום. בעיתון קוריירה דלה סרה נכתב כי הקרב עשוי להתקיים בפומפיי.
סנג'וליאנו הדגיש כי סכום של כמה מיליוני אירו ייתרם לשני בתי חולים לילדים באיטליה. "זאת תהיה גם הזדמנות לקדם את ההיסטוריה שלנו ואת המורשת הארכיאולוגית, האמנותית והתרבותית שלנו", הוסיף. באופוזיציה האיטלקית, אגב, יש מי שמתנגדים בתוקף לאירוח של הקרב במדינה. "זה פשוט בלתי נתפס להעמיד את המורשת התרבותית האיטלקית לרשותם של שני מיליארדרים שרוצים להתנהג כמו נערים מטופשים", אמר קרלו קלנדה, שר התעשייה לשעבר. "יש דברים שהם פשוט לא למכירה. אחד מהם הוא הכבוד וההיסטוריה של האומה האדירה הזאת".
ריפרש
מערכת ההפעלה של התחבורה הציבורית / עם עמוס חג'אג'
42:22
אז האם הקרב של מאסק וצוקרברג אכן צפוי לקרות בקרוב? כנראה שלא. לצד ההצהרות על כך שהאירוע יתקיים באיטליה, חשף מאסק בסוף השבוע כי הוא עבר בדיקת MRI ביום שני שעבר והתברר כי הוא זקוק לניתוח בכתף הימנית. "ההחלמה תיארך רק כמה חודשים", כתב ב-X.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג מתאמן
מארק צוקרברג מתאמן
מארק צוקרברג מתאמן
(הפוסט של צוקרברג ב-Threads)
בפוסט שפרסם בסוף השבוע רמז צוקרברג שהוא לא מתלהב מהרעיון להיאבק באתר היסטורי באיטליה: "כשאני מתחרה, אני רוצה לעשות את זה בצורה ששמה זרקור על האתלטים המעולים ששולטים במשחק הזה". לדבריו, זה יכול להיעשות באמצעות עבודה משותפת עם ארגוני אומנויות לחימה מקצועיים, כמו UFC או ONE. צוקרברג הוא חובב אומנויות לחימה שניצח בעבר בתחרויות.
מאסק היה מי שהציע להילחם בצוקרברג בכלוב היאבקות, על רקע התחרות העסקית הגוברת בין השניים, אולם מאז נראה שהוא גורר רגליים ומעדיף לפזר הצהרות בומבסטיות לגבי הקרב במקום להוציא אותו לפועל. בשבוע שעבר חשף צוקרברג כי הוא הציע לערוך את הקרב ב-26 באוגוסט, אך מאסק לא אישר את התאריך. "אני לא ממתין בנשימה עצורה", כתב צוקרברג. עם זאת, בסוף השבוע פרסם מנכ"ל מטא תמונה שלו מתאמן בכלוב היאבקות שהותקן לדבריו בחצר האחורית בביתו.