הוועד האולימפי של ארצות הברית ביקש מהספורטאים האמריקנים המשתתפים במשחקי החורף בבייג'ינג שלא להשתמש בטלפוניים האישיים שלהם ולעבור לשימוש מלא בטלפונים חד-פעמיים. הסיבה: חשש מהאזנות ומעקב בסתר על ידי הממשל הסיני או גורמים עוינים אחרים, כך פורסם בדיווח בוול סטריט ג'ורנל.
1 צפייה בגלריה
עם חליפות מגן לצד סמל של אולימפיאדה אולימפיאדת החורף ב בייג'ינג סין שחוששת מהתפרצות קורונה
עם חליפות מגן לצד סמל של אולימפיאדה אולימפיאדת החורף ב בייג'ינג סין שחוששת מהתפרצות קורונה
המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, לצד הקורונה
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדיווח, האזהרה של הוועד האולימפי נשלחה לספורטאים מספר פעמים עוד במהלך השנה שעברה, במטרה לחדד את הערנות לתרחיש של מעקב דיגיטלי בזמן השהייה של הספורטאים האולימפיים בסין. "המכשירים שלכם עלולים להיפגע על ידי החדרה של תוכנת ריגול זדונית", נכתב בעלון ההסברה שהופץ על מנת להדגיש את הסכנות האפשרויות.
אם זה לא הספיק, ממחקר שנעשה על ידי קבוצת המחקר של חברת התוכנה Citizen Lab עולה שאפליקציית "My2022 Olympic" שאותה נדרש להתקין כל משתתף המגיע להתחרות במשחקים, מלאה בחורי אבטחה העלולים להוות חלון כניסה קל לפריצות, מעקבים והפרות נוספות של פרטיות המשתתפים. בעקבות זאת, הוועד האולימפי המליץ לכל המשתתפים במשחקים שלא להכניס לסין את המכשירים האישיים שלהם, ובמקום זאת לעבור לשימוש מלא בטלפונים חד-פעמיים (Burner Phones), המאפשרים למשתמשים בהם להסתיר את זהותם, כך שהמשתתפים יוכלו ליצור קשר עם בני משפחותיהם מבלי החשש שגורמים עוינים יאזינו להם. להמלצה זו הצטרפו גם מדינות אחרות בהן בריטניה, קנדה והולנד.
החששות של הוועד האולימפי הם לא תרחיש בדיוני. בשנת 2008, השנה שבה התקיימה אולימפיאדת הקיץ בבייג'ינג, המשרד לביטחון המולדת האמריקאי יצא בהצהרת אזהרה עבור כל הנוסעים לסין, וטען שהבאת מכשירים חכמים למיניהם לרחבי המדינה עלולה לחשוף אותם ל"גישה בלתי מורשית וגניבת פרטים אישיים על ידי גורמים פליליים או ממשלתיים זרים". כמו כן, בשנת 2019 התגלה כי ממשלת סין האזינה והתקינה בסתר תוכנות ריגול בטלפונים של תיירים.
גם אם הספורטאים האולימפיים יעשו שימוש בטלפונים חד-פעמיים, סביר להניח שלא תהיה להם גישה מלאה לאינטרנט במהלך שהותם בסין. אמנם גם השנה הבטיחה המדינה לאפשר לעיתונאים ולספורטאים גישה מלאה לאינטרנט במהלך המשחקים - אך מדובר בהבטחה שלא הצליחה לעמוד בה בעבר. נכון להיום, חומת האש של סין חוסמת מספר אתרים פופולריים, בהם גוגל, יוטיוב, טוויטר, פייסבוק ונטפליקס.