אפל פתחה הערב (יום ב') את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC, באירוע עמוס בהכרזות על פיצ'רים חדשים בגרסאות הבאות של מערכות ההפעלה השונות שלה, שיושקו בסתיו הקרוב, וכן על שבב ומחשבים חדשים. מי שנעדרה מהאירוע לחלוטין היא קסדת המציאות המעורבת העתידית של החברה, שלמרות הציפיות לא הוזכרה אפילו פעם אחת. אלה היו ההכרזות הבולטות באירוע:
9 צפייה בגלריה
WWDC 2022
WWDC 2022
מסך הנעילה החדש של האייפון
(צילום: אפל)

iOS 16

כצפוי, חלק ניכר מאירוע הפתיחה הוקדש להכרזות על החידושים בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה של האייפון, iOS 16. קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה, פתח בהכרזה על "העדכון הגדול ביותר אי פעם" למסך הנעילה של האייפון.
9 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק
(צילום: AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

iOS 16 תאפשר למשתמשי האייפון להתאים אישית את מסך הנעילה, שיכלול מעתה ווידג'טים שיאפשרו לצפות במידע בלי לפתוח את המכשיר - למשל על הפגישה הבאה ביומן שלכם, תחזית מזג האוויר ועוד. יהיה ניתן לבחור בכמה מסכי נעילה ולהחליף ביניהם לאורך היום. בנוסף, יהיה ניתן לקשר בין מצבי פוקוס שונים לבין מסך נעילה ספציפי, וכך לשלוט בסוג ההתראות המתקבלות בזמן שהמכשיר נעול. עוד יהיה ניתן לבחור בתמונות רקע שיתחלפו באופן אוטומטי, או שמערכת ההפעלה תציע לכם בעצמה תמונות מהגלריה שלכם.
(צפו באירוע ההכרזה המלא של אפל)
גם אפליקציית ההודעות של האייפון מקבלת רענון: בגרסה הבאה יהיה ניתן לערוך הודעות אחרי השליחה, לבטל שליחה של הודעות באמצעות כפתור Undo וגם לסמן התכתבויות כ"לא נקראו". אפל הציגה גם עדכון ל-SharePlay, פיצ'ר שיתוף התוכן הייעודי של אפליקציית שיחות הווידאו FaceTime, שכעת הורחב והפך לזמין גם על גבי iMessage. פיצ'ר זה יאפשר למשתמשים לשתף תוכן, סרטים ומוזיקה בקלות עם אנשי קשר.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< אפליקציית הארנק (Wallet) תאפשר למשתמשים להציג את תעודת הזהות שלהם לאפליקציות צד-שלישי, וכן לשתף מפתחות לבתים, מכוניות וחדרי מלון באמצעות מייל, הודעות או וואטסאפ. כמו כן, אפל הודיעה כי היא עובדת על מנת לאפשר שיתוף מפתחות דיגיטליים עם משתמשים שאין להם אייפון. גם אפל פיי מקבל פיצ'ר חדש בשם Apple Pay Later, שמאפשר לחלק כל עסקה לארבעה תשלומים שווים ללא ריבית, וכן אפשרות לעקוב אחרי משלוחים.
9 צפייה בגלריה
WWDC 2022
WWDC 2022
ישראל על המפות
(צילום: אפל)
אפל הכריזה על מספר חידושים לאפליקציית המפות שלה, המתחרה בגוגל מאפס. ראשית, העיצוב החדש של האפליקציה יתרחב ויהפוך לזמין ברשימת מיקומים חדשים - בהם ישראל והשטחים הפלסטיניים. פיצ'ר חדש בשם Multistop Routing יאפשר לתכנן מסלולים עם עד 15 עצירות. בנוסף, יהיה ניתן להוסיף עצירות תוך כדי הנסיעה בעזרת הפעלה קולית של סירי. ניתן יהיה לתכנן מסלולים במק ולשלוח לאייפון, וחידושים שנוגעים למסלול בתחבורה ציבורית כוללים התראה על מאזן שלילי בכרטיס הנסיעה.
אפל הכריזה גם על כלי פרטיות חדש בשם Safety Check, שיאפשר לבחון ולשנות את ההרשאות שמשתמשים העניקו לאנשים אחרים, בין היתר בעקבות מקרים של התעללות במערכת היחסים. הפיצ'ר יאפשר להפסיק את שיתוף המיקום, לאפס את הגדרות הפרטיות של כל האפליקציות ולהתנתק מכל המכשירים המחוברים לחשבון ה-iCloud. אפל הציגה את הדור הבא של CarPlay, מערכת הבקרה הייעודית של האייפון בזמן הנהיגה. מדובר בעדכון המשמעותי ביותר שהמערכת ידעה אי פעם, שכעת תוכל לקחת שליטה על כל אחד ממסכי הרכב על מנת להציג מערכת אחת אחידה שנוצרה בשיתוף מלא עם יצרניות רכב מהגדולות בעולם, בהן ניסאן, רנו, מרצדס ופורשה. המערכת החדשה תאפשר למשתמשים להתאים את הדשבורד של המכונית שלהם באופן אישי, כולל עיצובים ייחודיים ללוח המחוונים, זאת לצד מערכת המולטימדיה של הרכב, שתוכל להציג מידע מותאם אישית על הנסיעה ועל שאר המשימות של הנהג.
9 צפייה בגלריה
WWDC 2022
WWDC 2022
הגרסה החדשה של CarPlay
(צילום: אפל)
אפל הציגה שני פיצ'רים מסקרנים נוספים ב-iOS 16. הראשון, Live Text, זיהה עד היום טקסטים בתמונות, וכעת מתרחב גם לווידאו. משתמשים יכולים בין היתר להשתמש בפיצ'ר כדי לתרגם טקסטים מתוך סרטונים ותמונות, לחשב המרת כסף ועוד. השני, Visual Look Up, יאפשר ללחוץ על אחד המצולמים בתמונה, ולגרור אותו מתוכה לתוך הודעה ואפליקציות נוספות.

WatchOS 9

מ-iOS 16, אפל עברה לגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לשעונים חכמים, WatchOS 9. מערכת ההפעלה תכלול ארבעה מסכי בית חדשים, עדכון לממשק של הסייעת הקולית סירי וגם רענון לאפליקציית הפודקאסטים. אפליקציית הספורט Fitness תעקוב אחרי המדדים שלכם ותתריע מתי כדאי לכם לקחת מנוחה.
9 צפייה בגלריה
קרייג פדריגי
קרייג פדריגי
קרייג פדריגי מציג את החידושים של iOS 16
(צילום: אפל)
9 צפייה בגלריה
WWDC 2022
WWDC 2022
אפל תזכיר לכם לקחת תרופות
(צילום: אפל)
אפליקציית השינה תספק למשתמשים יותר מידע ותאמר להם כמה זמן בילו בכל שלב של השינה - Deep, Core או REM. השעון החכם יאפשר לנטר תופעה רפואית שנקראת פרפור פרוזדורים, פיצ'ר שטרם קיבל אישור של ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני). אפליקציית Health תאפשר לנהל מעקב אחרי נטילת תרופות ולקבל התרעות על שילוב שעלול להיות מסוכן בין תרופות שונות.

מק

ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה והישראלי הבכיר באפל, הציג את M2, הדור הבא של מעבדי החברה, שיהיה ההמשך הישיר למעבד ה-M1. המעבד החדש של החברה יהיה בנוי בארכיטקטורת 5 ננומטר, והוא יציע מערך ליבות הכולל שמונה ליבות המחולקות לשני סוגים - ארבע ליבות ביצועים לצד ארבע ליבות יעילות. לצד ליבות אלה ישולבו 10 ליבות ייעודיות לעיבוד גרפיקה.
באשר לביצועים, אפל מבטיחה לספק ביצועים הגבוהים ב-18% בתחום העיבוד בהשוואה לדור הקודם, זאת לצד ביצועים הגבוהים ב-35% בתחום העיבוד הגרפי בהשוואה לדור הקודם. M2 כולל מעל ל-20 מיליארד טרנזיסטורים, זאת לצד כ-24 גיגה-בייט של זיכרון LPDDR5.
9 צפייה בגלריה
WWDC 2022 אפל
WWDC 2022 אפל
M2 מול הדור הקודם, M1
(צילום: אפל)
אחד המחשבים הראשונים שיצוידו ב-M2 הוא המקבוק אייר, שזכה לעיצוב חדש הכולל מסך בגודל 13.6 אינץ' (אפל הקטינה את גבולות המסך בהשוואה לדור הקודם), מחבר טעינה בטכנולוגיית MagSafe, זוג חיבורי USB-C ואפילו שקע אוזניות. כמו כן, המחשב יכלול מסך הבהיר יותר ב-25% בהשוואה לדור הקודם, מערך קירור חדש ופסיבי המגיע ללא מאווררים וכן מצלמת רשת ברזולוציית 1080P. כמו כן, המחשב צפוי לכלול סוללה שתספק זמן עבודה של 18 שעות. הדגם החדש של המחשב יגיע בארבעה צבעים חדשים, ומחירו יתחיל ב-1,199 דולר. אפל הכריזה שגם המקבוק פרו יקבל גרסה חדשה עם מעבד ה-M2, אך כאן היא לא הציגה שינויים משמעותיים בכל הקשור לעיצוב של המחשב עצמו. מחיר המחשב יתחיל ב-1,299 דולר. שני המחשבים יגיעו לחנויות בחודש הבא. אחרי המחשבים, הגיע תורה של הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למחשבי מק, ונטורה (Ventura). היא כוללת בין היתר שיפורים בתוכנת המייל - למשל תזמון שליחה של מיילים וחיפוש משודרג שיציע למשתמשים השלמות של מילים בזמן ההקלדה, שני פיצ'רים שמשתמשי ג'ימייל של גוגל המתחרה מכירים היטב. בדפדפן ספארי, פיצ'ר Shared Tabs Group יאפשר לשתף את כל הטאבים הפתוחים עם משתמשים אחרים על מנת לגלוש ביחד. הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תאפשר למשתמשי מק להפוך את האייפון שלהם למצלמת רשת באופן אלחוטי, וכך לשפר את איכות הווידאו ובין היתר ליצור אפקטים שונים.
9 צפייה בגלריה
מקבוק אייר
מקבוק אייר
הדור החדש של מקבוק אייר. M2 בפנים
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר באפל
(צילום: אפל)
החידוש המעניין ביותר היה קשור דווקא לסיסמאות: אפל רוצה להחליף את הסיסמאות ב-Passkeys, פיצ'ר לאימות זהות המבוסס על זיהוי ביומטרי. מדובר במפתחות דיגיטליים מאובטחים יותר מסיסמאות, שאינם מאוחסנים על גבי דפדפן אלא על המכשיר עצמו. לדברי אפל, זה ימנע מהאקרים לגנוב אותם או לגרום למשתמשים להעביר להם את המידע. ניתן ליצור Passkeys בעזרת Touch ID או Face ID.

iPadOS 16

אפל הציגה מגוון חידושים ושיפורים למערכת ההפעלה הייעודית למכשירי האייפד, iPadOS 16. בין העדכונים החדשים הציגה החברה את Stage Manager, מערכת ניהול משימות חדשה שתאפשר לראשונה עם מכשירי האייפד לעבוד עם אפליקציות בתצורת חלונות, זאת לאחר שנים שבהן אפל הגבילה את השימוש באפליקציות האייפד למסך מלא. Stage Manager יגיע בנוסף גם לגרסה החדשה של macOS.

ומה לא ראינו?

למרות הציפייה והדיווחים האחרונים על התקדמות בעבודות הפיתוח, אפל לא אמרה מילה על קסדת המציאות המעורבת שלה שלפי ההערכות תושק בשנה הבאה. נזכיר כי בשבועות האחרונים דווח כי המכשיר הוצג לראשונה לדירקטוריון וכי אפל רשמה באמצעות חברת קש סימן מסחרי על מערכת הפעלה ייעודית בשם RealityOS.