ליריבות בין אפל למטא (לשעבר פייסבוק) יש היסטוריה של שנים, כאשר לרוב באפל נוטים לבקר את מטא על סוגיות פרטיות, ובמטא נוהגים לבקר את אפל על המחיר הגבוה של מוצריה. בשבוע שעבר, אפל השיקה משקפי מציאות מעורבת, תחום שמטא מנסה להוביל מאז שהכריזה על שינוי שמה, ושינוי המיקוד שלה לחזון ה"מטאברס" (מילה שבאפל נמנעים מלהשתמש בה). הביקורת על המוצר החדש של אפל מצדה של מטא כמובן, לא איחרה להגיע.

עוד בנושא:

לפי דיווחים, מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג, הביע את דעתו לגבי משקפי אפל Vision Pro במהלך שיחה מול כלל עובדי מטא שנערכה לראשונה מאז 2020. לדברי צוקרברג, קיימים שני הבדלים עיקריים בין ויז'ן פרו לבין המוצרים שמטא מציעה - המחיר ואופי השימושים.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: AP)
"הייתי מאוד מסוקרן לראות מה הם יוציאו", אמר צוקרברג בפתיחת דבריו. "כמובן שעוד לא ראיתי את המכשיר, ואלמד עליו יותר כשאוכל לשחק איתו, לראות מה קורה ואיך אנשים משתמשים בזה". לדבריו, המכשיר לא מציג פריצת דרך טכנולוגית, "אבל ממה שראיתי עד כה, הייתי אומר שהחדשות הטובות הן שאין להם פתרונות קסם למגבלות שהצוותים שלנו לא בדקו או חשבו עליהם כבר".
על המחיר אמר כי "הם הלכו על תצוגה ברזולוציה גבוהה יותר, והמכשיר עולה פי 7 יותר וצורך הרבה יותר אנרגיה כך שצריך סוללה וכבל מחוברים אליו כדי להשתמש בו. אנחנו עוסקים בחדשנות כדי לוודא שהמוצרים שלנו נגישים וברי השגה לכמה שיותר אנשים, ומכרנו עשרות מיליוני מכשירים". קווסט 3, משקפי ה-VR החדשים של החברה, שמטא חשפה ימים בודדים לפני האירוע של אפל, יעלו 499 דולר - לעומת מחיר הוויז'ן פרו שעומד על 3,499 דולר.
2 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
Vision Pro
(צילום: אפל)
"אני חושב שההכרזה שלהם ממש מראה את ההבדל בערכים ובחזון שהחברות שלנו מביאות לתחום, בצורה חשובה מאוד", אמר. הוא תיאר כי "החזון שלנו עבור המטאברס והנוכחות היא חברתית. אנשים שנמצאים באינטראקציה בדרכים חדשות ומרגישים קרובים בדרכים חדשות", והוסיף כי הוא גם נוגע ל"להיות אקטיביים ולעשות דברים". לדבריו, "בניגוד לזה - בכל דמו שהם הראו היה אדם שיושב על הספה לבד. זה יכול להיות חזון לעתיד המחשוב, אבל זה לא העתיד שאני רוצה", עקץ את אפל.
"יש הבדל פילוסופי אמיתי בדרך שבה אנו ניגשים לזה. הצפיה במה שהם הוציאו והדרך בה הם הולכים להתחרות רק הפכה אותי לנרגש יותר ואופטימי יותר, לגבי העובדה שמה שאנחנו עושים משנה ועומד להצליח. אבל זה יהיה מסע כיפי".
מטא הכריזה על הקווסט 3 כאמור ימים בודדים לפני ההכרזה של אפל - למרות שהוא לא יושק לפני הסתיו, בצעד שנראה כאחד שדווקא משדר מתח לקראת המתחרה החדשה בתחום. מטא משקיעה מיליארדי דולרים בשנה בניסיון לבסס את חזון המטאברס ולהפוך את עצמה למובילה בתחומי ה-AR וה-VR, אך עדיין לא הצליחה להפוך את מוצריה למיינטסרים. מנגד, גם הדעות סביב השאלה אם המוצר החדש של אפל יצליח בקרב הקהל הרחב עדיין חלוקות.