מיקרוסופט תשלב גרסה משופרת של הצ'אטבוט ChatGPT במנוע החיפוש שלה בינג בשבועות הקרובים - כך דיווח אמש (יום ד') אתר Semafor. לפי הדיווח, הגרסה החדשה של ChatGPT תתבסס על GPT-4, מודל השפה החדש של חברת OpenAI שטרם שוחרר ואמור להיות מתקדם הרבה יותר מהגרסה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ו-ChatGPT
מיקרוסופט ו-ChatGPT
מיקרוסופט ו-ChatGPT. ברית נגד גוגל
(Editorial credit: Ascannio / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי אנשים שבחנו את הגרסה החדשה של ChatGPT, זמן התגובה שלה יהיה מהיר יותר והתשובות שלה יהיו יותר מפורטות ו"אנושיות". עוד עולה מהדיווח בסמפור כי OpenAI מתכוונת להשיק אפליקציה של ChatGPT לסמאטרפונים והיא שוקלת להוסיף למחולל התמונות DALL-E2 פיצ'ר שיאפשר ליצור סרטוני וידאו באמצעות בינה מלאכותית. OpenAI ומיקרוסופט סירבו להגיב לדיווח.
אתמול הכריזה OpenAI על ChatGPT Plus, גרסה בתשלום של הצ'אטבוט שתעלה 20 דולר בחודש. המנויים יהנו מגישה לשירות גם כאשר השרת עמוס, מזמני תגובה מהירים יותר ומגישה מוקדמת לפיצ'רים חדשים. בשלב הראשון, השירות בתשלום יהיה זמין ללקוחות בארה"ב בלבד. בחברה הדגישו כי הגרסה החינמית של ChatGPT תמשיך להיות זמינה.
מנוע החיפוש בינג, שהושק על ידי מיקרוסופט בשנת 2009, מעולם לא הצליח לאיים על ההגמוניה של גוגל בתחום החיפוש. לפי אתר Statcounter, נתח השוק שלו בינואר 2023 עמד על כ-3% בלבד, בזמן שכ-93% מהחיפושים בוצעו באמצעות גוגל. ההטמעה של ChatGPT עשויה לסייע לו לשנות את מאזן הכוחות: הצ'אטבוט מאפשר להקליד שאלה ולקבל עליה תשובה קצרה ומנוסחת היטב, במקום לגלול לאורך עמוד תוצאות החיפוש ולדלג בין קישורים שונים.

התשובה של גוגל: משורר מתמחה

גוגל מודעת היטב לאיום שנשקף לה מצדן של מיקרוסופט ו-OpenAI. בשבועות האחרונים דווח בניו יורק טיימס כי בחברה הכריזו על "קוד אדום" ואף הזעיקו את מייסדי החברה, לארי פייג' וסרגיי ברין, להתייעצויות שבסופן הוחלט להשיק השנה 20 מוצרים חדשים בתחום הבינה המלאכותית. גולת הכותרת - גרסה חדשה של מנוע החיפוש שתשלב פיצ'רים מבוססי צ'אטבוטים.
אתר CNBC שפך אתמול אור על המאמצים של גוגל להציג אלטרנטיבה ל-ChatGPT: לפי הדיווח, עובדים בחברה בוחנים צ'אטבוט בשם Apprentice Bard (משורר מתמחה) שמבוסס על LaMDA, מודל שפה שגוגל פיתחה עבור יישומים מבוססי דיאלוג. לפי CNBC, מדובר בצ'אטבוט שמזכיר מאוד את ChatGPT, אך בניגוד אליו הוא יכול להתייחס לאירועים שקרו בזמן האחרון (ChatGPT לא יכול להתייחס לאירועים שקרו אחרי 2021). לפי עובדים בחברה, התשובות של הצ'אטבוט השתפרו בשבועות האחרונים.
2 צפייה בגלריה
גוגל ו-ChatGPT
גוגל ו-ChatGPT
האם גוגל תצליח לנצח את הצ'אטבוט שכבש את הרשת?
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)
מסמך שהגיע לידי CNBC מלמד על החשיבות של הפרויקט עבור הנהגת החברה. "בעקבות ChatGPT, הצוות של LaMDA התבקש לתת עדיפות לעבודה על התשובה ל-ChatGPT", נכתב במייל שנשלח לעובדים, "בטווח הקצר, זה יקבל עדיפות על פני פרויקטים אחרים".
לצד Apprentice Bard, בגוגל עובדים גם על עדכון לגרסת הדסקטופ של מנוע החיפוש שיכלול פיצ'רים מבוססי צ'אטבוטים. בצילום מסך שהגיע לידי CNBC, מופיעות מתחת לשדה החיפוש חמש הצעות שונות לשאלות שניתן לבקש מגוגל להשיב עליהן. בצדו הימני של שדה החיפוש מופיע אייקון של צ'אט.
כאשר המשתמשים מקלידים שאילתא במנוע החיפוש, התוצאות כוללות בועה בצבע אפור עם תשובות בעלות אופי "אנושי" יותר בהשוואה לתוצאות חיפוש רגילות. מתחת, גוגל מציע שאלות המשך שקשורות לשאלה הראשונה, ורק למטה מופיעות תוצאות החיפוש הרגילות - קישורים לעמודים שונים ברשת. עדיין לא ברור אם זו הגרסה שתעלה בסופו של דבר לאוויר.