מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הודיע אתמול (יום ב') כי הרשת החברתית החליטה להקפיא את העבודה על אפליקציה מותאמת לילדים שזכתה לכינוי "אינסטגרם קידס". הביקורת על היוזמה להתאים לילדים את הרשת החברתית לשיתוף תמונות, סרטונים וסטורי גברה בשבועות האחרונים בעקבות דיווח על הנזק שהיא גורמת למשתמשים צעירים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות בנושא:

מוסרי הבהיר כי הוא עדיין עומד מאחורי ההחלטה לפתח גרסה של אינסטגרם לילדים, וטען כי המתנגדים לא הבינו את מטרת האפליקציה. לדבריו, "היא אף פעם לא הייתה מיועדת לילדים קטנים, אלא לבני 10-12. ההצטרפות תהיה כרוכה באישור הורים, לא יהיו בה פרסומות, ויהיו בה תכנים ופיצ'רים שמתאימים לילדים". מוסרי הוסיף כי לילדים בגיל הזה יש סמארטפון ובפועל הם יכולים להשתמש בגרסה הרגילה של אינסטגרם, שמיועדת לבני 13 ומעלה, ולכן עדיף שישתמשו בגרסה מפוקחת ומותאמת לגילם.
ההודעה של מוסרי מגיעה כשבועיים לאחר דיווח בוול סטריט ג'ורנל שהעלה כי מחקר שערכה אינסטגרם הצביע על כך שהרשת החברתית מזיקה לחלק ניכר מהמשתמשים הקטינים שלה, ובמיוחדת לנערות עם דאגות בנוגע לדימוי הגוף שלהן. בעקבות הדיווחים הודיעו הסנאטורים ריצ'רד בלומנטל ומרשה בלקברן כי בכוונתם לפתוח בחקירה, וביום חמישי צפוי להתקיים שימוע בנושא בסנאט.
2 צפייה בגלריה
אדם מוסרי
אדם מוסרי
אדם מוסרי
(צילום: יח"צ אינסטגרם)
באינסטגרם מתכוונים להמשיך בדיאלוג עם ארגוני הורים לפני שימשיכו בפיתוח האפליקציה, אולם לא ברור עד כמה החברה באמת מעוניינת להתקדם עם "אינסטגרם קידס" באקלים הנוכחי. מוסרי הבהיר כי ההחלטה להקפיא את העבודה על האפליקציה לא מצביעה על כך שמדובר היה בטעות. "אני מאמין שהורים מעדיפים את האפשרות שילדיהם ישתמשו בגרסה של אינסטגרם שמתאימה לגילם - ושמאפשרת להם לפקח עליהם - מאשר את החלופה", כתב, "אבל אני לא כאן כדי לזלזל בדאגות שלהם, אנחנו חייבים לעשות את זה כמו שצריך". בינתיים, ארבעה חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית חתמו על מכתב שבו הבהירו כי ההודעה של אינסטגרם אינה מספקת וכי יש לעצור לחלוטין את העבודה על האפליקציה לילדים. "פייסבוק איבדה לחלוטין את האפשרות ליהנות מהספק בכל הנוגע להגנה על אנשים צעירים ברשת ועליה לזנוח את הפרויקט הזה לחלוטין", כתבו הארבעה, בהם הסנאטור אד מארקי וחברת הקונגרס לורי טרהן.