מחאת הרשת בעקבות עליית הסרט הירדני "פארחה" בנטפליקס תופסת תאוצה: ישראלים מפרסמים ברשתות החברתיות כי התנתקו מהשירות בשל הבחירה של ענקית הסטרימינג לשלב בקטלוג התכנים שלה את הסרט, שעלילתו מתרחשת במהלך מלחמת העצמאות. הסרט עלה היום לשירות, ובאחת הסצינות המרכזיות בו, חיילי צה"ל רוצחים באכזריות משפחה פלסטינית, ומשאירים תינוק בן יום למות בשטח. בנוסף הסרט מציג את הגיבורה, נערה מקומית בשם פארחה, כמי שנכלאת על-ידי אביה במרתף ביתה בניסיון לגונן עליה מהכוחות הישראלים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
( צילום מתוך הסרט)
לאחר שהגולשים הישראלים ניסו ללחוץ על נטפליקס כדי למנוע את שידור הסרט, החלטת הענקית לשלב אותו בכל זאת בהיצע התכנים שלה גררה את המחאה. אין כרגע נתונים רשמיים על מספר המתנתקים, ומנטפליקס לא נמסרה תגובה בנושא. העובדה כי הסרט צפוי לעלות בשירות, וכי באמצעותו יוכלו להיחשף אליו צופים רבים בכל העולם, נחשפה לראשונה ב-ynet מוקדם יותר השבוע.
לא מדובר בהפקת מקור של נטפליקס, אלא בסרט של הבמאית הירדנית דורין ג'יי. סאלם שהבכורה שלו נערכה בספטמבר 2021 בפסטיבל הקולנוע בטורונטו. מאז, הוא הוקרן בפסטיבלים נוספים בעולם ואף נבחר לייצג את ירדן במירוץ לפרס הסרט הזר בטקס האוסקר. לטענת הבמאית, הסרט מבוסס באופן חופשי על סיפור אמיתי, שסיפרה פליטה פלסטינית שנמלטה ב-1948 לסוריה.

עוד בנושא:

פרט למחאת הרשת, הסרט מעורר סערה גם בעולם האמיתי. אמש (רביעי) הסרט הוקרן בתיאטרון "אלסראיא" ביפו, תחת אבטחה משטרתית ופרטית. מול ההקרנה הפגינו כמה פעילים, עם שלטים בהם נכתב בין היתר "די לתרבות הטרור" ו"די לשקר". בינם לבין הצופים התפתח ויכוח, שגלש לגידופים. החלטת התיאטרון להקרין את הסרט אף גררה קריאה של שר התרבות חילי טרופר לבחון תקצוב מוסדות תרבות שיקרינו אותו. גם שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את הדרג המקצועי במשרדו לפעול לשלילת התקציב לתיאטרון.
חבר הכנסת והשר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר השבוע על הסרט כי "סרט ההסתה הירדני שישודר בנטפליקס מוכיח כמה צביעות יש בעולם כלפי ישראל שמותקפת בטרור רצחני עוד לפני הקמתה. הנדסת התודעה הזאת צריכה להיות מטופלת על ידי משרד החוץ בנחישות, בהסברה והצגת התמונה האמיתית מי הם הרוצחים ותאבי הדם. אסור לעבור בשתיקה על ניסיון עלילת הדם שתהדהד בעולם".