יריבות בין מיליארדרים היא לא דבר חריג בעמק הסיליקון, אבל רק לעתים רחוקות יריבות כזאת מידרדרת לכדי חילופי מהלומות פיזיים. זה בדיוק מה שעלול לקרות בקרוב בין אילון מאסק ומארק צוקרברג, שהביעו נכונות להתייצב אחד מול השני בזירת ההיאבקות.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
מארק צוקרברג ואילון מאסק
(צילום: David Ramos / Getty Images, Samuel Corum / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"אני מוכן לקרב היאבקות אם הוא מוכן", צייץ אתמול מאסק בטוויטר. צוקרברג פרסם בתגובה סטורי באינסטגרם עם צילום מסך של הציוץ של מאסק והוסיף את הכיתוב "שלח לי את המיקום". מאסק הבהיר בתגובה כי הוא לא מתכוון לסגת ונקב במיקום לקרב הפוטנציאלי בין שני ענקי הטכנולוגיה - זירת האוקטגון בלאס וגאס, שמשמשת את ה-UFC (אליפות הלחימה האולטימטיבית).
מחברת מטא נמסר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי לא מדובר בבדיחה וצוקרברג אכן מוכן לקרב פיזי מול מאסק.
היריבות בין מאסק לצוקרברג אינה חדשה. למעשה, השניים מחליפים מהלומות מילוליות כבר שנים: ב-2016 צוקרברג זעם על כך שרקטה של חברת ספייס-אקס, שמאסק הוא המייסד והמנכ"ל שלה, התפוצצה והרסה לוויין של פייסבוק ואמר כי הוא "מאוכזב מאוד". מאסק מצדו קרא בשנת 2020 למחוק את פייסבוק בטענה שהיא "גרועה". השניים התקוטטו גם על בינה מלאכותית: צוקרברג האשים כי מאסק עוסק בשליליות ובתרחישי "יום הדין", ואילו מאסק טען כי ההבנה של צוקרברג בנושא "מאוד מוגבלת".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של צוקרברג
הפוסט של צוקרברג
הפוסט של צוקרברג
(צילום מסך)
אחרי הפסקת אש ארוכה יחסית, נראה כי רכישת טוויטר על ידי מאסק בשנה שעברה הציבה את השניים שוב על מסלול התנגשות. בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות בין השניים לשיא בעקבות הדיווחים על כך שחברת מטא מתכננת להשיק אפליקציה מתחרה לטוויטר.
הקרב בין צוקרברג למאסק, אם אכן ייצא לפועל, צפוי להיות מעניין: מאסק בן ה-51 נהנה מיתרון פיזי על צוקרברג, והוא התפאר בעבר כי יש לו ניסיון ב"קרבות רחוב" מילדותו בדרום אפריקה. צוקרברג בן ה-39, מאידך, הפך בשנים האחרונות ללוחם MMA (אמנויות לחימה משולבות) ואף זכה בתחרויות ג'ו ג'יטסו (אמנות לחימה יפנית עתיקה).
צפו במארק צוקרברג בפעולה
האם השניים האלה אכן יילחמו אחד בשני בזירה ולא באמצעות מסך ומקלדת? כנראה שנגלה בקרוב.