בסין הורו לפלטפורמות האינטרנט להקשיח את כלליהן לגבי אופן השימוש של משתמשים מתחת לגיל 18 בשירותי לייב-סטרימינג. בהצהרה שפרסם מנהל הרדיו והטלוויזיה הלאומי בסין פורסמו ההגבלות החדשות שמתייחסות לשידורים חיים אונליין, שלעתים נמשכים שעות ארוכות.

עוד בנושא:

הדרישה הראשונה היא כי הפלטפורמות ימנעו מקטינים לתת טיפים לסטרימרים (אלו שמשדרים את הלייב-סטרים). במקרים מסוימים, נהוג להעביר סכומי כסף קטנים לסטרימרים, בתמורה לאזכור של התורם במהלך השידור. במקרים אחרים, ניתן לקנות להם מתנות וירטואליות, אותם הם יכולים להמיר למזומן. לפי הצהרת הרגולטור הסיני, הפלטפורמות שגרמו לקטינים לתת טיפים לסטרימרים, גרמו ל"בריאות הפיזית והמנטלית שלהם להיפגע".
2 צפייה בגלריה
סטרימרית
סטרימרית
הלייב-סטרימינג היא תעשיה של 30 מיליארד דולר בסין
(תמונה: שאטרסטוק)
בנוסף, כעת ייאסר על קטינים להפוך לסטרימרים בעצמם ללא הסכמה של הורה או אפוטרופוס. עוד דרישה מהפלטפורמות נוגעת לשעות הצפיה - יהיה עליהן לפקח על שעות צפיית השיא של שידורים כאלה, ואף לכבות אותם באופן כפוי בשעה עשר בלילה עבור משתמשים שהחשבון שלהם מוגדר כחשבון ילד.
דרישות אלו מגיעות לאחר שבחודש שעבר סין השיקה קמפיין מיוחד של ניקוי ה"כאוס" בתחום הסרטונים הקצרים והלייב-סטרימינג אונליין - זאת כחלק מתכנית רחבה יותר לקידום תכנים שהממשל מוצא ראויים.
הרגולציה המוגברת מצד הממשל מגיעה כתגובה לצמיחה המהירה של שוק הלייב-סטרימינג בסין. לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל מסוף מרץ, סקטור הלייב-סטרימינג צמח לתעשייה של כ-30 מיליארד דולר בסין, ולשירותי הלייב-סטרימינג יש קהל שמהווה 70% ממשתמשי האינטרנט בסין. נכון למרץ 2020, היו כ-560 מיליון סטרימרים במדינה. גם תופעת ה"לייב קומרס", במסגרתה נמכרות סחורות ישירות לצרכנים, בסרטונים חיים שנמשכים שעות, תפסה תאוצה בסין לאחר פרוץ הקורונה ב-2020.
2 צפייה בגלריה
בייטדאנס
בייטדאנס
בייטדאנס. הענקית הסינית שמפעילה את טיקטוק ואת Douyin המקומית
(תמונה: שאטרסטוק)
בשנה שעברה גורמים רשמיים בסין פרסמו קווים מנחים וולונטריים בנושא, שכללו את ההצעה שפלטפורמות יגבילו את כמות הכסף שסטרימרים יכולים להרוויח ממעריצים. מנהל הרדיו והטלוויזיה גם הורה לסטרימרים ולמעריצים להשתמש בשמות האמיתיים שלהם אונליין. ב-2021 סין גם צמצמה את כמות השעות שילדים יכולים לבלות במשחק במשחקי וידאו.
בעוד שבמערב שידורי לייב-סטרימינג נעשים בעיקר בפלטפורמות כמו טוויץ' של אמזון ויוטיוב של גוגל, בסין מדובר בפלטפורמות מקומיות. בין הפלטפורמות המובילות במדינה נמנות Douyin, הגרסה המקומית של טיקטוק, שמגיעה מאותה חברת אם - בייטדאנס, וכן הפלטפורמות Kuaishou, Bilibili, Douyu ו-Huya.