בתוך חמישה חודשים בלבד - משחק הרשת הפופולרי רובלוקס נחסם ומוסר מחנויות האפליקציות ברחבי סין. המשחק, הידוע במדינה גם בשם LuoBuLeSi, הושק בסין בשיתוף תאגיד המשחקים טנסנט ושווק בגרסת הרצה, שעברה שינויים וצנזורה רבה על מנת להתאים לכללי התוכן הקשים במדינה. נכון לרגע זה לא ברור מתי והאם המשחק יחזור לסין בעתיד.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית רובלוקס
אפליקציית רובלוקס
אפליקציית רובלוקס
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הימים הראשונים של רובלוקס בסין לא היו כל כך פשוטים, ודיווחים רבים טענו שהמשחק נאבק מול מתחרים סיניים גדולים מאוד, בהם Rewold, משחק רשת פופולרי בפיתוחה של בעלת טיקטוק, בייטדאנס, המהווה מתחרה ישיר ומציע חוויית משחק דומה מאוד לחוויית המשחק של רובלוקס. כמו כן, המשחק נאלץ לעבור שינויים רבים ובחינות קפדניות על מנת להתאים לחוקי התוכן של המדינה ולרווחת רוחם של הרגולטורים, ואפילו שהמשחק שווק כמשחק חינוכי, הוא עדיין עבר צנזורה רבה, וחלקי תוכן נרחבים ממנו לא נכללו בגרסה הייעודית שהופצה לשחקנים במדינה.
לא ברור מהי הסיבה המרכזית שבגינה הוסרה האפליקציה. "דרושות מספר פעולות מעבר חשובות", הסביר ג'יימס קיי, דובר חברת רובלוקס. "זה קריטי שנבצע כעת את כל ההשקעות הדרושות, כולל השקעות בארכיטקטורת הנתונים שלנו, על מנת לממש את החזון לטווח הארוך שלנו עבור הפלטפורמה", הוסיף. קיי לא פירט מתי עתידה לצאת הגרסה החדשה של המשחק במדינה, וציין שהחברה תפרסם את המידע בנושא "בבוא העת".
הסגירה של רובלוקס בסין מעלה בחזרה לכותרות את המאמצים הרבים של הממשל הסיני להגביל את התוכן החופשי במדינה. רובלוקס הינו אחד ממשחק הרשת הפופולריים ביותר ברחבי העולם, ונכון לתחילת השנה, מבלים בו יותר מ-43.2 מיליון שחקנים בכל יום.
רובלוקס הוא כמובן לא המשחק היחידי שסובל מהגבלות התוכן הקשות בסין. בחודש נובמבר האחרון נחסמה הגישה למשחק הפופולרי פורטנייט, מבלי שנמסרו הרבה פרטים על סיבת הסגירה, ולמרות שבוצעו שינויי תוכן כבדים על מנת שיעמוד בכללי התוכן של המדינה. לצד פורטנייט נחסמה גם הגישה לחנות המשחקים הגדולה בעולם, סטים, ואיתה גישה ליותר מ-110,000 משחקים שונים שהיו זמינים לרכישה במסגרת החנות. נכון להיום זמינה במדינה רק הגרסה הייעודית הסינית של החנות, שמונה 103 משחקים בלבד. לצד אלה, חלה ירידה משמעותית בכמות האפליקציות הזמינות בסין, שצנחה ב-40% בתוך שלוש שנים.
הממשל הסיני פועל רבות על מנת להגביל את הגישה למשחקי וידאו בסין, והוא אף טוען שמשחקי וידאו הם "אופיום רוחני", ושההשפעות של המשחקים על צעירים זהות להשפעותיו של סם. הממשל העביר במדינה מספר חוקים בנושא, החל מחוק המגביל את זמן המסך של קטינים במדינה לשלוש שעות שבועיות בלבד, לצד חוק עוצר המונע מילדים לשחק במשחקי וידאו במהלך הלילות.