חברות בינלאומיות ממשיכות לנטוש את סין בעקבות החמרת המדיניות של הממשל הסיני: אתמול (יום ג') הודיעה יאהו על הפסקת פעילותה בסין, ימים ספורים לאחר שחברת המשחקים אפיק (Epic Games) הודיעה על הפסקת הפעילות של המשחק פורטנייט בסין החל מ-15 בנובמבר. בחודש שעבר הודיעה מיקרוסופט על הפסקת פעילות פלטפורמת לינקדאין בסין. גוגל הפסיקה את פעילות מנוע החיפוש שלה בסין כבר ב-2010 וגם שירותים אחרים שלה אינם זמינים בסין.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בהצהרתה מציינת יאהו: "כחלק מההכרה בכך שהאתגרים העסקיים והמשפטיים בסין התגברו, השירותים של יאהו לא יהיה זמינים יותר בסין. יאהו נשארת מחוייבת לזכות של המשתמשים שלנו לאינטרנט חופשי ופתוח. אנחנו מודים למשתמשים שלנו על תמיכתם". יאהו הפסיקה את פעילות שירות הדואר האלקטרוני שלה בסין כבר ב-2013 אך מנוע החיפוש היה עדיין זמין.
1 צפייה בגלריה
פורטנייט ויאהו
פורטנייט ויאהו
פורטנייט ויאהו
(צילום: shutterstock)
הממשל הסיני הכריז לאחרונה על צעדי רגולציה מרחיקי לכת על שורה של ענקיות טכנולוגיה וחברות נוספות, חלק ממדיניותו להדק את השליטה בכלכלה הסינית. חברות בינלאומיות בסין נדרשו לאורך השנים האחרונות להסכים לצעדים הולכים ומחמירים של פיקוח מצד השלטונות, שכללו הגבלה של השירותים וצנזורה של התכנים.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet:
כחלק מהחמרת הרגולציה הודיע הממשל הסיני בסוף אוגוסט על צמצום משך הזמן שצעירים מתחת לגיל 18 יהיו רשאים לשחק משחקי אונליין. הצעד אמנם הוצג שצעד חינוכי, שמטרתו לפנות את זמנם של הצעירים ללימודים, אבל בתעשיית הגיימינג ראו בו מטרה אחרת לגמרי: הצרת צעדיהן של חברות הגיימינג הבינלאומיות כמו אפיק, טנסנט הסינית וחברות נוספות, שהלקוחות הצעירים הם מקור הכנסה מרכזי עבורן.
פלטפורמת המשחק פורטנייט פעלה עד כה במסגרת ניסוי "בטא", שבו הותאמו התכנים לדרישות הממשל הסיני, כולל פיקוח על רמת האלימות המוצגת, ולא הותר לגבות תשלום על מוצרים במשחק. הגרסה הסינית הושקה ב-2018 תחת שיתוף פעולה בין אפיק לבין טנסנט, המחזיקה ב-40 אחוזים ממניות אפיק. כעת מתברר שהניסוי נכשל, עם הודעת החברה על הפסקת הפעילות. החברה הודיעה כי החל מ-15 בחודש משתמשים בסין לא יוכלו להתחבר למשחק. לפורטנייט יש 350 מיליון משתמשים בעולם, והוא נחשב לאחד המשחקים הפופולריים ביותר.