החיבור לאינטרנט ברצועת עזה, שקרס במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל ביום שישי בערב, החל לחזור בהדרגה - כך דיווחו הלילה (יום א') גורמים פלסטינים וכן ארגון NetBlocks, שעוקב אחרי שיבושים ברשת האינטרנט ברחבי העולם. גרף שפרסם הארגון מצביע על זינוק בקישוריות לאינטרנט, אם כי לא לרמה שבו היא הייתה לפני סוף השבוע או ב-7 באוקטובר. לפי דיווחים פלסטיניים, גם רשת הטלפון חזרה לפעול.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק ושלמה קרעי
אילון מאסק ושלמה קרעי
אילון מאסק ושלמה קרעי
(צילום: Gonzalo Fuentes / Reuters, טל אזולאי)

עוד בנושא:

בתוך כך, המיליארדר אילון מאסק הגיב הלילה לשר התקשורת שלמה קרעי, שתקף אותו בעקבות הבטחתו לחבר את האו"ם ואת ארגוני הסיוע בעזה לאינטרנט. קרעי טען כי חיבור הרצועה לאינטרנט לווייני באמצעות שירות סטארלינק ישרת את חמאס והצהיר כי ישראל תיאבק נגד המהלך.
2 צפייה בגלריה
טוויטר גרף אינטרנט חזר ל עזה
טוויטר גרף אינטרנט חזר ל עזה
האינטרנט חוזר לעזה. גרף של ארגון NetBlocks
ריפרש
ברוכים הבאים לטלגרם, חמאס כבר כאן / עם עידן רינג
21:29
"אנחנו לא כל כך תמימים", כתב מאסק בתגובה שפרסם לקרעי ב-X (טוויטר לשעבר), "כפי שכתבתי בפוסט, אף מסוף של סטארלינק לא ניסה להתחבר מעזה. אם זה יקרה, ננקוט באמצעים יוצאי דופן בשביל לוודא שהמסוף משמש *רק* למטרות הומניטריות. מעבר לכך, נבצע בדיקה ביטחונית גם עם ממשלת ארה"ב וגם עם ממשלת ישראל לפני שנפעיל אפילו מסוף אחד".
אתמול כתב מאסק ב-X כי "סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה" וגם לאו"ם, בתגובה לפוסט של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שמחתה על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט. שר התקשורת, שלמה קרעי, הגיב בכעס על הצהרתו של מאסק: "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה". קרעי הודיע גם כי משרד התקשורת ינתק את קשריו עם סטארלינק.

המם על איראן: בדיחה עם "גרעין של אמת"

מאסק הגיב הלילה גם לביקורת על המם שפרסם אתמול ובו הביע אהדה לאיראן והדהד את הנרטיב שלפיו היא סובלת מתוקפנות אמריקאית ולא להפך. "ברור שמדובר במם שהוא בדיחה", כתב האיש העשיר בעולם, "אבל יש בו יותר מגרעין של אמת. אנחנו צריכים לשאוף לראות דברים מנקודת המבט של אחרים".
במם, שבו נראים מפת איראן ובסיסי ארה"ב במדינות שמסביבה, נכתב: "איראן רוצה מלחמה. תראו כמה קרוב הם שמו את המדינה שלהם לבסיסים הצבאיים שלנו". בפוסט עצמו כתב מאסק "Oh, the Irany" ("הו, האיראניה"). משתמשים ב-X תיקנו את מאסק וציינו כי בניגוד למה שמתואר במם שהעלה, לארה"ב אין בסיסים צבאיים בפקיסטן, אפגניסטן וטורקמניסטן. כך או כך, הנזק כבר נעשה: 80 מיליון איש ראו את הפוסט ו-130 אלף איש שיתפו אותו.