האקר מסתורי המזדהה בשם "ChinaDan" טוען כי הצליח לגנוב יותר מ-23 טרה-בייט של מידע אודות מיליארד אזרחים סינים לאחר שפרץ למאגר הנתונים של משטרת שנגחאי. נכון לרגע זה לא ברור האם הפריצה אכן התרחשה בפועל. ההאקר האלמוני מציע את המידע למכירה בסכום של כ-10 ביטקוין (כ-200 אלף דולר נכון לכתיבת שורות אלה).
2 צפייה בגלריה
האקר סיני
האקר סיני
האקר סיני
(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הפוסט שפורסם על ידי ההאקר, הפריצה התרחשה במהלך השנה הנוכחית. ההאקר הצליח, לטענתו, לפרוץ למאגרי הנתונים של משטרת שנגחאי ולגנוב מידע אישי של יותר ממיליארד מאזרחי סין. המידע שנגנב כולל שמות מלאים, כתובות מגורים, מספרי תעודות זהות, מספרי טלפון וכמובן רישומים פליליים.
2 צפייה בגלריה
פוסט המכירה של ChinaDan
פוסט המכירה של ChinaDan
פוסט המכירה של ChinaDan
(צילום מסך)
ראוי לציין שאם הפריצה הזו אכן התרחשה, מדובר באחת מפריצות הסייבר הגדולות בכל הזמנים, ועל פי הדיווחים הראשונים בנושא המידע שנגנב כולל פרטים אישיים של אזרחים בכל המדינות והמחוזות של סין, כולל מחוזות קטנים במיוחד כגון טיבט. זוהי גם איננה הפעם הראשונה שסין מתמודדת עם אירועי סייבר בקני מידה יחסית גדולים: בשנת 2016 תועדו מספר פריצות וזליגות מידע במדינה, במסגרתן אף פורסמו פרטים איישים של מספר אושיות סיניות מוכרות, בניהם מייסד עליבאבא ג'ק מא. בעקבות האירועים העביר הממשל בסין מספר חוקים בנושא אבטחת מידע. יחד עם זאת, הפעם הממשל בסין טרם הגיב לפריצה הנוכחית באופן רשמי.
במהלך סוף השבוע האחרון שותף הפוסט של ChinaDan פעמים רבות ברשתות החברתיות Weibo ו-WeChat. בחלק מהדיונים הגיבו המשתמשים שהם חוששים מאוד שהפריצה אכן התרחשה, ושכעת הם מרגישים שהם הפכו ל"אנשים שקופים". חלק מהדיונים וההשטאגים בנושא נחסמו לשימוש.
כמו כן, ג'או צ'אנגפנג, מנכ"ל פלטפורמת המסחר בקריפטו Binance, הודיע אמש כי הפלטפורמה הגבירה את הדרישה לאימות הזיהוי של המשתמשים, זאת לאחר שחטיבת האיומים של הפלטפורמה זיהתה בדארק נט מכירה של רשומות שמקורן באסיה.