חברת אנבידיה הכריזה הבוקר (יום ג') על זמינותו של מחשב העל שלה Israel-1. השלמת השלב הראשון של בניית המחשב, שמיועד לשמש למחקר, למדינה ולתעשייה, הסתיימה בתוך כ-20 שבועות, חודשיים לפני תאריך היעד המקורי. בחברה אומרים כי מדובר בפרק זמן מהיר במיוחד ביחס למקובל בתחום.
1 צפייה בגלריה
ישראל-1
ישראל-1
ישראל-1
(איור: גיא מורד)

עוד בנושא:

כאשר תושלם בניית המחשב, Israel-1 צפוי להיות אחד ממחשבי העל המהירים ביותר בעולם ליישומי בינה מלאכותית. הוא גם יהיה מחשב העל החזק בישראל עם שמונה אקסה-פלופס (מהירות חישוב למחשבי על, אקספלופ אחד שווה לקווינטיליון פעולות חישוב בשנייה) ל-AI ו-130 פטה-פלופס (פטה-פלופ שווה לקוודריליון פעולות חישוב בשנייה) עבור מחשוב מדעי.
"ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, היוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI", אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל NVIDIA. "עם מחשב העל Israel-1 מבית NVIDIA, מגוון רחב של חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".
המחשב ישמש בשלב ראשון למחקר ופיתוח פנימי של אנבידיה עצמה, ולשימוש של שותפים נבחרים של החברה. כמו כן, הוא ישמש כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי NVIDIA Spectrum-X, פלטפורמת התקשורת המואצת שפותחה בישראל. המחשב מיועד כמובן לחישובי בינה מלאכותית אך לא רק. הוא יכול לשמש להדמיות, למשל במסגרת מחקר גרעיני, חיזוי מזג אוויר וכאמצעי פיתוח למערכות מורכבות כגון מחשבים קוונטיים.
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
אנבידיה נמצאת כעת בתחרות גדולה מול חברות השבבים המתחרות שמנסות לנגוס בשליטה המוחלטת שלה בשוק השבבים לבינה מלאכותית. אינטל, AMD וחברות נוספות מנסות בכל העת להציע שבבים מתחרים, אך עד כה אנבידיה הצליחה לשמור על יתרונה בשוק.
לאחרונה השיקה החברה דור חדש של מעבדים בשם H200 שמספקים ביצועים משופרים. מנגד, רבים רואים בשליטה המוחלטת של החברה בעיה שעשויה לחסום את הפיתוח והייעול של שבבים בתעשייה. לאחרונה החלו חברות כמו מיקרוסופט וגוגל לפתח בעצמן שבבי בינה מלאכותית לשימוש עצמי - כך שהשוק עשוי עוד להשתנות.