חברת מטא (פייסבוק לשעבר) מגבירה את המאמצים לבניית המטאברס - גם בישראל: ל-ynet נודע כי ענקית הטכנולוגיה צפויה לראיין ולהגיש הצעות עבודה ל-100 העובדים של חברת אינומייז (Inomize), שמתכננת ומעצבת שבבים מסוג ASIC, והם ישתלבו במרכז Reality Labs בתל אביב. מנכ"ל אינומייז אודי שקד הודיע הערב (יום ה') לעובדים על ההסכם בין שתי החברות. עובדי אינומייז צפויים לפתח עבור מטא שבבים לטכנולוגיות הקשורות למטאברס, הגלגול העתידי של האינטרנט.

עוד כתבות על המטאברס:

1 צפייה בגלריה
פייסבוק חושפת את השם החדש META
פייסבוק חושפת את השם החדש META
פייסבוק חושפת את השם החדש META
(צילום: gettyimages)
שקד הסביר לעובדיו כי מי שיבחרו להצטרף למטא לאחר קבלת הצעה, יעבדו בצוות Reality Labs שעובד על טכנולוגיות של מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) - שתי טכנולוגיות היסוד של המטאברס, שבו המשתמשים יבלו בחללים וירטואליים תלת-ממדיים או יוסיפו אלמנטים דיגיטליים לסביבה הפיזית שלהם. כחלק מחזון המטאברס של המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג, במטא מבינים שכדי לבנות את פלטפורמת המחשוב הבאה (AR/VR), עליהם להשקיע בפיתוח מומחיות טכנולוגית רחבה שתכלול פתרונות סיליקון ייעודיים, מסכי תצוגה, סוללות, מערכות הפעלה, מצלמות, חיישנים ועוד. הצוות של אינומייז יתמוך בפיתוח המוצרים הללו מבחינות רבות, החל מטרנזיסטורים, דרך ארכיטקטורה ועד לקושחה ואלגוריתמים.

"העתיד במטאברס"

חטיבת Reality Labs של מטא מונה כ-10,000 עובדים והיא אחראית בין היתר על משקפי המציאות המדומה אוקולוס קווסט 2 ועל משקפי המציאות הרבודה העתידיים של החברה. הצוות המקומי מונה כ-700 עובדים. אחד העובדים הבכירים בקבוצה, ד"ר עופר שחם, נכח פיזית בשיחה עם עובדי אינומייז ואמר להם: "כולנו במטא, ממארק צוקרברג ועד אחרון המהנדסים, רואים את העתיד במטאברס. אנו בונים את הסיליקון כדי להפעיל את פלטפורמת המחשוב הבאה". ד"ר שחם סיפר לעובדים כי הוא מכיר את אינומייז בעקבות פרויקטים שעליהם החברה התחרתה בשנתיים האחרונות.
אינומייז הוקמה בשנת 2007 על ידי אודי שקד, צביקה שקד ודודי וולף ויש לה משרדים בישראל ובבריטניה. המנכ"ל אודי שקד אמר לעובדי החברה: "כפי שכולכם יודעים, היינו במשא ומתן עם פייסבוק על פרויקט שבא בהמשך לשתי הזדמנויות קודמות שלא התממשו והצלחנו להשאיר רושם מאוד חיובי". הוא הוסיף כי "זה לא סוד ששוק ההייטק בארץ בכלל, והתחום שלנו בפרט הגיעו לנקודת רתיחה שהופכת את היכולת שלנו לגייס ולשמר טאלנט ליותר ויותר מאתגרת ולכן החיבור הזה הוא טבעי לנו בנקודת הזמן הזו. בטח כשמדובר בחברה שמשרטטת את חזון החדשנות הטכנולוגית של העשור הבא. יש לנו הזדמנות פז להיות בחוד החנית הטכנולוגית בתחום השבבים כפי שאין באף חברה אחרת". אחד הנוכחים בחדר מסר ל-ynet כי תהליך ההעסקה צפוי להימשך כחודשיים, ובתום תהליך מיון וקליטה מסודר יעברו עובדי אינומייז, כולל המנכ"ל, למשרדי מטא בתל אביב.
ממטא נמסר בתגובה: "אנחנו לא מגיבים על שמועות או השערות".