גם דיסני רוצה חתיכה מהמטאברס: מנכ"ל וולט דיסני, בוב צ'אפק, אמר כי תאגיד הענק מתכנן להיכנס למטאברס - אינטרנט עתידני שיציע חוויות בתלת-ממד בשלל תחומי החיים. לאחרונה, מארק צוקרברג שינה את השם של חברת פייסבוק ל"מטא" והציג את חזון המטאברס שלו, ומאז חברות שונות ממהרות להצהיר כי גם הן משקיעות באותו עתיד טכנולוגי.

עוד בנושא:

צ'אפק אמר אמש כי דיסני הציגה חדשנות טכנולוגית לאורך כל ההיסטוריה של החברה, ולפני כמעט מאה שנה החברה הוציאה את סרט האנימציה הקצר שלווה בסאונד סינכרוני, "ספינת הקיטור וילי". לדבריו, כבר היום, הגבול בין האטרקציות הפיזיות והתכנים הדיגיטליים שהחברה מציעה הולך ומיטשטש, למשל בכך שהחברה מעודדת מבקרים בפארקים של דיסני להוריד אפליקציות שיסייעו להם ליצור תוכנית לאותו יום, להזמין דרכן אוכל ולרכוש הטבות שונות. "המאמצים הנוכחיים שלנו הם רק הקדמה לזמן בו נוכל לחבר את העולם הפיזי והדיגיטלי באופן אפילו יותר קרוב, ולספר סיפורים ללא גבולות במטאברס משלנו, של דיסני", אמר צ'אפק במהלך שיחת המשקיעים שקיים אחרי פרסום התוצאות הפיננסיות של החברה לרבעון הרביעי. בראיון עם CNBC, אמר כי החזון שלו נוגע להרחבת שירות הסטרימינג של החברה, דיסני פלוס, באמצעות "קנבס תלת-ממדי" שיאפשר אופנים חדשים לספר סיפור. צ'אפק לא שיתף בפרטים ספציפיים אודות תכניות החברה בנושא.
1 צפייה בגלריה
דיסניי וורלד באורלנדו
דיסניי וורלד באורלנדו
דיסני וורלד באורלנדו
(צילום: AP)
סגן הנשיא הבכיר לדיגיטל בדיסני לשעבר, טילאק מנדדי, כתב ברשת החברתית לינקדאין בשנה שעברה על יצירת פארק שעשועים במטאברס, בו "הפיזי והדיגיטלי יתמזגו" באמצעות מכשירים לבישים, סמארטפונים ונקודות גישה דיגיטליות. מספר נסיונות של דיסני להראות חדשנות דיגיטלית בעבר נכשלו. למשל הרשת החברתית שפתחה לילדים בשם "קלאב פינגווין", אשר נסגרה ב-2017 לאחר שפעלה 11 שנים, וגם נסיונותיה להשקיע בגיימינג חברתי לא נשאו פרי.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
דיסני דיווחה אמש על האטה משמעותית במספר הנרשמים החדשים לשירות דיסני פלוס ברבעון האחרון, אחרי שנתיים של צמיחה חזקה. שני מיליון מנויים חדשים נרשמו לשירות ברבעון האחרון, וסך המנויים עומד כעת על 118 מיליון, נמוך משמעותית מציפיות האנליסטים ל-125 מיליון משתמשים. במהלך הרבעון הקודם, נרשמו לשירות מעל 12 מיליון מנויים חדשים. לעומת זאת, בפארקים של דיסני נרשמה עליה שנתית בהכנסות, בשל הפתיחה המחודשת של אטרקציות על רקע ריכוך הגבלות הקורונה, מה שמסמן שינוי בהרגלים הצרכניים בחודשים האחרונים. החברה מרחיבה את היצע האטרקציות שלה בפארקים, כולל מלון בהשראת סדרת סרטי מלחמת הכוכבים, שעתיד להיפתח בדיסניוורלד בפלורידה, וכל המקומות אליו נמכרו מראש לארבעת החודשים הראשונים שאחרי הפתיחה. בסך הכל דיסני הכניסה ברבעון האחרון 18.5 מיליארד דולר, עלייה של 26% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.