האם אנחנו מתקרבים לעידן שבו לכל אחד מאיתנו יהיה רובוט בבית? אמזון משוכנעת שכן: ענקית הטכנולוגיה הציגה אמש (יום ג') את אסטרו, רובוט לשימוש ביתי שצפוי להיות הראשון מני רבים שהיא תפתח בשנים הבאות. אסטרו יעלה אלף דולר ובשלב הראשון הוא יימכר באופן מוגבל בארה"ב בלבד.

עוד על רובוטים:

אסטרו הוא רובוט בגודל של חיית מחמד. גובהו כ-44 ס"מ והוא שוקל כתשעה קילוגרם, יש לו שלושה גלגלים, מסך בגודל 10.1 אינץ', שתי מצלמות ומיקרופונים. על המסך שלו מופיעות שתי עיניים שמשוות לו מראה כמעט אנושי, וכשהוא במצב טעינה הוא עוצם אותן בדיוק כמונו. מה הוא יודע לעשות? באמזון אומרים שאסטרו נועד בעיקר להשגיח על קשישים או ילדים ולערוך סיורי אבטחה בבית בזמן שאתם נמצאים בעבודה או ישנים. הוא מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים שמאפשרת לו לזהות בני אדם ולעקוב אחריהם, ואפשר להשתמש בו לצילום סרטונים או לשיחות וידאו. הוא יכול להזכיר לילדים או למבוגרים שהם צריכים לעשות שיעורי בית או ליטול תרופות, ולהתריע בפני בעליו על זרים שנכנסו לבית או על פעילות חשודה. בגלל גובהו הנמוך, הוא מצויד במצלמה על חצובה שיכולה לעלות לגובה מטר.
2 צפייה בגלריה
אסטרו
אסטרו
אסטרו. זמין כרגע בארה"ב בלבד
(צילום: אמזון)
בחלקו האחורי של אסטרו יש תא שבו אפשר להניח חפצים או מזון במשקל של עד שני ק"ג - למשל בקבוק שתייה או חטיף - ולשלוח לבני משפחה שנמצאים בחדרים אחרים. הוא מצויד בסייעת הקולית של אמזון, אלכסה, ואפשר לבקש ממנו להשמיע מוזיקה, לנגן סרטונים וכו'. מה אסטרו לא יודע לעשות? הוא לא יודע לרדת או לעלות במדרגות כך שהוא מוגבל לקומה אחת בלבד; הוא לא יכול לצאת מהבית; ואין לו זרועות, כך שהוא לא יכול לתפוס חפצים בעצמו. אז אל תצפו לרובוט שיכול לקפל את הכביסה, להשקות את העציצים או להכניס את הכלים מהמדיח. ואם אתם מודאגים לגבי הפרטיות שלכם, אפשר להגדיר אזורים בבית שלאסטרו אסור להיכנס אליהם. אם זה לא מספיק, אפשר פשוט לכבות את המצלמות והמיקרופונים בלחיצת כפתור - אבל זה מבטל גם את יכולת התנועה שלו.

יודע לנבוח, אבל בתשלום

חלק מהתכונות המעניינות של אסטרו, יש לציין, כרוכות בתשלום נוסף: למשל, אם אתם רוצים שהוא ישמיע קולות נביחה במקרה שהוא שומע קולות חשודים מבחוץ, או שיבצע סיורי אבטחה בבית בזמנים קבועים, תצטרכו לעשות מנוי לשירות Ring Protect Pro שעולה 20 דולר לחודש. רוצים שאסטרו יעזור לכם לטפל בהורה קשיש שמתגורר לבדו, יזכיר לו לקחת תרופות ויארח לו חברה? תשלמו 20 דולר בחודש על שירות Alexa Together.
2 צפייה בגלריה
אסטרו
אסטרו
זוכרת שיש לך שיעורי בית? אסטרו בפעולה
(צילום: אמזון)
זמן קצר אחרי ההכרזה על אסטרו, באתר הטכנולוגיה Vice פורסם כי ממסמכים שהודלפו מאמזון עולה שחוות הדעת של עובדים שהיו מעורבים בפיתוח שלו שלילית למדי. "מדובר באסון שאינו מוכן עדיין להשקה", אמר אחד מהם. עובד אחר אמר כי אסטרו יזרוק את עצמו במורד המדרגות אם רק תהיה לו הזדמנות. עוד עולה מהדיווח כי זיהוי הפנים של הרובוט לוקה בחסר, וכי מדובר במכשיר רגיש ושביר למדי. בחודשים האחרונים נראה כי העניין של חברות הטכנולוגיה בפיתוח רובוטים לשימוש ביתי או מסחרי גובר: שיאומי חשפה את סייברדוג, רובוט דמוי כלב שיכול לעקב אחרי בני אדם, לקבל פקודות קוליות ולעשות סלטות באוויר; אילון מאסק טען כי טסלה תציג בשנה הבאה רובוט הומנואידי, דמוי אדם, שיוכל לבצע משימות מסוכנות, משעממות ורפטטיביות; וכעת גם אמזון נכנסת לתמונה. דווקא בבוסטון דיינמיקס, החברה שנחשבת לחוד החנית של עולם הרובוטיקה וממשיכה כל העת לשכלל את היכולות שלה, סבורים שהחזון של רובוטים שעובדים וחיים לצד בני האדם לא יתממש בעתיד הקרוב מאוד, אלא בעשרים השנים הבאות.