טוויטר מבטלת את הפיצ'ר פליטס (Fleets), גרסאת הפלטפורמה לסטוריז, שהושק רק לפני שמונה חודשים. לפי פוסט שהחברה פרסמה בבלוג הרשמי שלה, נתוני השימוש בפיצ'ר היו נמוכים, ולכן החל מ-3 באוגוסט הוא לא יהיה זמין יותר.

עוד בנושא:

1 צפייה בגלריה
טוויטר פליטס
טוויטר פליטס
טוויטר פליטס
(צילום: טוויטר)
פליטס אפשר למשתמשים לפרסם תכנים כמו תמונות, סרטונים, טקסטים או תגובות לציוצים, שנעלמו אחרי 24 שעות. בדומה לסטוריז, ניתן היה לגשת אליהם דרך החלק העליון של הפלטפורמה, או בלחיצה על תמונת פרופיל של משתמש, והתגובות אליהם היו פרטיות. בחברה קיוו כי האופי הזמני של התכנים הללו, בשילוב עם התגובות האישיות, יוריד את הלחץ של אנשים להשתמש בטוויטר, שנובע מהאופי הפומבי של הציוצים. ראש תחום המוצר בטוויטר, קייבון בקיפור, אמר לאתר הטכנולוגיה The Verge לפני מספר חודשים על פליטס כי "לא התחלנו עם זה כדי להעתיק את הסטוריז. מצאנו שאנשים לא מצייצים כי הם מפחדים ולא מרגישים בטוחים. כל ציוץ חשוף לביקורת ציבורית. כל אחד יכול להגיב, יש תחרות פופולריות על לייקים, לכן הרבה אנשים משתמשים בטוויטר רק כדי לצרוך תוכן".
אלא שלפי הפרסום בבלוג החברה אמש, הכיוון הזה לא הוכיח את עצמו. "קיווינו שפליטס יסייעו ליותר אנשים להרגיש בנח להצטרף לשיחה בטוויטר", כתב איליה בראון, סגן נשיא מוצר בטוויטר. "אבל, עם הזמן מאז שהשקנו את פליטס לכולם, לא ראינו עלייה במספר האנשים שהצטרפו לשיחה כפי שציפינו". במקום זאת, בחברה מצאו כי "פליטס בעיקר בשימוש של אנשים שכבר מצייצים, כדי לקדם את הציוצים של עצמם. נחקור דרכים נוספות להתמודד עם מה שמונע מאנשים להשתתף בטוויטר".
בציוץ מהחשבון הרשמי של טוויטר נכתב "אנחנו מסירים את פליטס ב-3 באוגוסט, עובדים על דברים חדשים. סליחה או על לא דבר".
בחברה הצהירו גם כי למרות הסרת הפיצ'ר, הם ישתמשו בלקחים שלמדו מדפוסי השימוש בו, בין היתר מהניסוי שביצעו החל מחודש שעבר, של שילוב מודעות בפיצ'ר. עוד אמרו בחברה כי יבחנו עדכון של הציוצים ה"מסורתיים" עם אפשרויות שהיו זמינות בפליטס, כמו מצלמת מסך מלא, האפשרות לסגנן טקסטים והוספת סטיקרים של גיפים.
טוויטר נמצאת במגמת התחדשות בתקופה האחרונה, והשיקה פיצ'רים רבים, לאחר שבמשך שנים כמעט ולא הכניסה שינויים בפלטפורמה. למרות זאת, חוסר ההצלחה של פליטס למשוך משתמשים חדשים לפלטפורמה עשוי להיות בעייתי ליעדיה של טוויטר - ששואפת להגיע ל-315 מיליון משתמשים יומיים שמניבים הכנסות עד סוף 2023. בנוסף החברה שואפת להכפיל את ההכנסות השנתיות שלה עד אותו זמן. לשם כך עליה להשיק פיצ'רים שיעודדו צמיחה במספר המשתמשים ויגבירו את המעורבות שלהם. רק באפריל, בחברה נשמעו אופטימיים יותר לגבי פליטס כאשר מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי, אמר במהלך שיחת משקיעים כי בשימוש בפליטס "בהחלט ראינו קהל אחר ממה שאנחנו רואים לרוב, אבל יש לנו עוד הרבה לפענח".
בבלוג הרשמי, בראון טען כי "אם אנחנו לא מפתחים את הגישה שלנו ומבטלים פיצ'רים מדי פעם - אנחנו לא לוקחים סיכונים גדולים מספיק. נמשיך לבנות דרכים חדשים להשתתפות בשיחות, נקשיב לפידבק, ונשנה את הכיוון כשעשויה להיות דרך טובה יותר לשרת אנשים באמצעות טוויטר".