פייסבוק השיקה אמש (יום ג') שירות חדש לניוזלטרים - בולטין (Bulletin). השירות יאפשר לכותבים עצמאיים לפרסם ניוזלטרים פרי עטם בחינם או בתשלום, ולהפיץ אותם במספר אופנים - באתר אינטרנט, בתיבות המיילים של עוקביהם, או בפייסבוק עצמה. מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הכריז על ההשקה אתמול בערב (שלישי), בשיחת אודיו דרך Live Audio Rooms, המתחרה של פייסבוק לאפליקציית קלאבהאוס.

עוד בנושא פייסבוק:

פייסבוק נכנסת לתחום הניוזלטרים אחרי טוויטר, שרכשה את פלטפורמת Revue לאחרונה, כחלק משינוי בפלטפורמה שהתמקדה עד היום בתכנים קצרים ומנסה לשלב כעת גם ערוצים לטקסטים ארוכים בתוכה. שירות פופולרי נוסף להפצת ניוזלטרים, שכנראה גרם לשתי הרשתות החברתיות להיכנס לתחום בעקבותיו, הוא Substack.
1 צפייה בגלריה
יוצרים לא ישלמו עמלות. מארק צוקרברג
יוצרים לא ישלמו עמלות. מארק צוקרברג
יוצרים לא ישלמו עמלות. מארק צוקרברג
(צילום: AP)
בולטין היא פלטפורמה נפרדת מפייסבוק, אך יש ביניהן אינטגרציה עמוקה. היא אמנם נמצאת באתר משלה, ואין צורך בחשבון פייסבוק כדי להירשם כעוקב אחרי ניוזלטרים של כותב מסוים, אבל בולטין משתמשת במערכת התשלומים Facebook Pay כדי לרכוש מנויי פרימיום, ומציעה לעוקבים חוויות שונות שיהיו זמינות רק בפלטפורמת פייסבוק - כמו הצטרפות לקבוצות לעוקבים בלבד והצטרפות לחדרי אודיו.
בשלב הראשון, פייסבוק משיקה את השירות עם מספר מצומצם של כותבים שהצטרפו אליו מראש, רובם מארה"ב, שיכתבו על תחומים שונים כמו ספורט, מדע ופיננסים. יוצרים נוספים לא יוכלו כרגע להירשם לשירות. ייתכן שזהו ניסיון להימנע בשלב ראשון מביקורת על תכנים שנויים במחלוקת שכותבים מסוימים עשויים לפרסם, בנוסף לניסיון לבדוק את המים לפני השקה רחבה יותר.
צוקרברג הצהיר כי הפלטפורמה "ממוקדת בהעצמת כותבים עצמאיים, ותעזור להם להגיע לקהלים חדשים ולחזק את העסק שלהם". הוא התייחס גם לפעולות של פייסבוק בתחום כלי המוניטיזציה ליוצרים באופן כללי, ואמר כי "המטרה שלנו בחברה היא לתמוך במיליוני אנשים יוצרים".
כותבים בפלטפורמת בולטין לא ישלמו עמלה לפייסבוק על השימוש בשירות נכון לעכשיו, ויחזיקו בזכויות על הטקסטים שלהם, ואף על רשימת העוקבים שלהם - כלומר, אם יבחרו לעבור לפרסם ניוזלטרים בפלטפורמה אחרת, יוכלו להעביר את רשימת העוקבים שלהם איתם. כותבים ב-Substack לעומת זאת משלמים עמלה של 10% מההכנסות ממנויים, וב-Revue הם משלמים 5%.